Visco spojka..

  • Feki
    Jn jasne ze když pojedu jak se slečnou Daisy tak to neudělá..:) dvojka a noha na podlaze na výjezdu..
  • Innocento
    2 Feki : Ale i tak jedeš moc rychle :-)
  • Feki
    To mi děla taky z kruhaku,hlavně na mokru a ani nemám turbínu..
  • Coupe20VT PLUS :-D
    stejné zkušenosti jako lenoš. překvapilo mě to trochu asi 2 hodiny, po tom, co jsem to koupil a vezl domu. výjezd z kruháče a auto se hrnulo do protisměru...
  • Lenoš20VTLE
    ja to kdysi zkoušel na sněhu do zatáčky trochu z vostra a jak stodvacítka kola v rejdu auto rovně
  • K0K1N 20VT
    mě ale když najedu jedním kolem na sníh a druhym na asfalt tak prokluzuje to na sněchu a to nasfaltu nic, nebo možná, že to malinko zabírá ale když hrabu oběma na asfaltu, tak jsou za mnou dvě čáry. mě příjde, že to funguje jen při velké zátěži.
  • Lenoš20VTLE
    jedinou nevýhodou je jak píšou kluci výjezd ze zatáček zatočíš na sněhu a má to tendenci jet rovně
  • Coupe20VT PLUS :-D
    ne 2.0 16V nemá VISCO DRIVE. mají ho pouze turbíny...

    jinak přesně jak píše Marcel. na sjezdovce parkuju vedle patrolů :-D
  • Pegas77
    a ma tuto spojku i 2.0 16V z 1995?
  • Kubajz20VT
    Tak z toho Jardovýho vysvětlaní jsem to konečně pochopil.:D
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    jo a když kdysi jezdil Miras s 20VT až pod sjezdovku a parkoval to vedle mišáků,sůb a patrolů tak všichni čuměli jako vejři jak se tam to chudý ferarri dostalo = těžkej čumák,lehkej zadek a viskoza :-)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    jo jo je to taková trochu špéra. na závodění po klouzavejch cestách to moc není,často se mi stávalo že to na výjezdu ze zatáčky začalo hrabat i při 140ti a to se mi špetku svírala prdýlka :-) Jinak třeba u kappy je to parádní v zimě když vjedu jedním kolem do škarpy nebo na led,tam kde se moje kdysi slušební octavia TDI zahrabala tam kappa vyjede a ani neví že se mělo něco dít :-)
  • JardaITC
    Mám pocit, že je to v podstatě na půl uzávěrka diferáku. Když ti začne mocně hrabat jedno kolo, tak se přidá i druhé, aby se to řádně odpíchlo. Toď hodně laicky řečeno.
  • K0K1N 20VT
    visco-drive
    Samosvorný diferenciál bývá obvykle realizován jako takzvaný visco-drive, což znamená, že je přemostěn a uzavírán viskózní spojkou. Výkonné italské vozy, přesně toto ústrojí mívaly. Takový diferenciál je však dvousečnou zbraní a nelze jej doporučit pro všechny situace. On totiž sice zabraňuje ztrátám trakce, a tím i tahu prokluzem odlehčeného vnitřního kola při výjezdu ze zatáčky, avšak také nutí obě kola točit se stejně rychle, čímž zvyšuje nedotáčivost při průjezdech ostrých zatáček. Jeho svornost totiž zahřáním lamel iniciuje rozdíl otáček, k němuž dochází nejen při prokluzu některého z kol, ale i při normální jízdě.
  • Kubajz20VT
    Lidičky můžete mi někdy lajcky vysvětlit k čemu to je a jak to vlastně funguje?? :o)