luxor: tyjo ty to máš zmáklý koukám:) A co způsobuje podle tebe když otáčky nejdou vytočit a je tam to cukání stylu omezovač? Mně to kdysi dělal ona 4ku a pětku,ale u té pětky už se asi žádné extra výkony nedají očekávat:))
nepustí do otáček znamená co? cukání-omezovač, nebo to prostě víc nevytočíš i když na tom stojíš přestože turbo tlačí normálně? Prskání jak psal Josef souhlas, podle toho se určo orientovat nedá, já to měl stejně. Vzhledem k tomu že jsem měl za dobu co mám coupé ol. čidel několik v různém stavu, tak mám docela obavu, žádné nedělalo to, že by ukazovalo o 1,5bar míň, spíš to různě lítalo nebo ukazovalo víc... to co dělá Tvoje čidlo dělalo i moje krátce před smrtí motoru - tudíž to nebylo čidlem... do poslední chvíle jede motor normálně, jen začne pozvolna mizet výkon, turbo tlačí ale motor udrží max 0,5-0,7baru vyšší tlak nemá vliv na výkon, dále nejdou vytočit plné otáčky nebo jen někdy... zvláštní je, že v této fázi to ještě ani zřetelně nehulí a nemizí nápadně olej... během pár set km změna, začne to trošku hulit, baštit olej a začne se to razantně zhoršovat, nakonec je od oleje i svíčka... Motor co lítá jak blázen během 500km odejde total do kytek... chce to samo změřit, tohle jsou jen amatérské úvahy... a pak případně rychle prodat do Aček :-)))
Ivan, čudoval by si sa. Mne to presne takto mazalo-nemazalo, to isté na budíkoch a keď som otvoril nalievacie viečko, tak to prskalo až na motor. Potom som to dal napichnúť na manuálny merák tlaku oleja a zistili sme, že budík nekecá. Takže pri malom tlaku oleja pozor a neorientovať sa len podľa prskania oleja. Inak ten motor na takomto malom tlaku vydrží veľa, ale potom to vráti aj s úrokmi!
Tvixmix, mohl bys zkontrolovat, případně nafotit vačky? Možná má tvůj problém stejnou příčinu jako můj. Skoro bych si tipnul na ometenou některou vačku.
každejch 500km stejně dolejvám vodu do ostříkovačů, tak mě ta kontrola hladiny oleje nezabije...
tomu elektronickýmu měření nevěřím, protže mi to u stila nadává při každý ostřeji říznutý zatáčce,i když mam olej na max. a teĎkdyž s enedávno hladina blížila k min. tak to bylo z ticha.. zřejmě to funguje dle teploty...
dotaz trochu mimo tema: má Coupe signalizaci pro malou hladinu oleje (takové to červené oko co se rozsvítí při nízké hladině)? nebo je třeba to fakt měřit a hlídat každých 500 km dle manuálu?
Změř to na volnoběh - za studena by tlak měl lítat hóóóóódně daleko za tři bary a za tepla pak musí být tlak ideálně kolem 2.5 až 2 barů, 1.5 je u 16VT už na hraně.
Jukni taky na vačky jak jsou na tom, někdy jsou tak na kaši že není třeba dalšího měření :D
Jinak motor se špatným mazáním může fungovat ještě poměrně dlouho a klidně najede i pár tisíc Km.
ja mam 1.8 umna ani na neutrale neklesne pod 3 do teploty 85 akonahle je okolo 95 rucicka neco nad 2 takze to hodne kolise podla teploty presne 2 mam v lete v zacpe a idu sahary vsetky tlaky na neutrale pri normalnej jazde vzdy nad 3
osbne si myslim ze preto ze by ten motor uz nemal fungovat aspon podla toho budiku tlaku a ten motor ak funguje pri takom tlaku na neutral bude dobre poskodeny diagnostika veri len cidlam urcite dvolezitejsie zobrat do servisu a zmerat ten tlak merakom ak je naozaj taky pri volnobehu je otazka casu kedy sa zadre
joo a jeste maly dodatek,jeste nez mi to takhle skolabovalo tak s autem nic nebylo jen z ridka me to nechtelo pustit do otacek coz znamena ze sem to vytocil jen do 5000 a pak jsem musel preradit a zase to jelo normalne,davam vinu temu cidlu otacek i na te diaknostice to potvrdili a rikali ze tam muze byt jeste neco,ale to uz nezjistili protoze nemohli sehnat to proklate cidlo :(,tak jsem to hodil do garaze a s autem uz dlouho nejezdim navic ho tunim,takze si sam osobne myslim ze motor v haji nebude,neznate nekoho z okoli olomouce co by me to moch prijit napichnout?
Súhlasím preto ten servis aby overil tlak. Ja mam servis tak 3km takže by som sa nechal odtiahnuť pre istotu zadretie motoru je určite drahšie ako dať niekomu na benzín
mě ukazovaly budíky taky blbosti, tak jsem vymontoval originál čidlo a sháněl jsem manometr který jsem přímo našrouboval místo čidla a ukazovalo mi to přímo tlak, žádná elektronika.. a všechno bylo v pořádku. Vyzkoušej to taky:) nebo i v nějakém servise ho budou určitě mít:)
No jelikož po zvýšení otáček ten tlak stoupne už na rozumný hodnoty, tak podle mě ukazuje dobře, jen to nemaže. A že motor ještě nepadnul je jen otázka času. První odejdou vačky, což může být příčina toho chodu motoru :-) Jinak jestli nějaký čidlo nefunguje, atd. zjistíš na diagnostice
vim ze uz to tu bylo hednekrat resene ale i presto bych potreboval radu mel jsem auto na diaknostice a tam mi rikaji ze to dela cidlo otacek tak jsem ho vymenil za jine ovsem zaruka ze ne dobre zadna neni,za studena nastartuje az na potreti a motor nebezi v klidu po zahrati startuje normalne a bezi lip,menil jsem kable,svicky,cidlo ktere je pod rozvodama myslim klikove hridele,a dalsi drobnosti,chci to myt v cajku olej se mi nestraci a z vyfuku jde klasickej bylej kour,poratte prosim um mam treti auticko a nechci o nej prijit :(