1.8 a stadený start + svíčky

  • Milda
    včera:-) a to byla podobná zima:-)
  • sebo 1.8 16V
    aj dnes ráno teda u nás je tých -16 "30 .12 2010"
  • Milda
    tak jsem tam dal boshky a start daleko lepší a kratší. Je pravda. že ty staré svíčky už byly pěkně opálené.
  • Innocento
    Měl jsem je na 20VT, když jsem ho koupil. Ale najel jsem s nima jenom cca 15.000km. Jak dlouho tam byly předtím netuším, ale vypadalo to, že hodně dlouho :-) Zvenku vypadaly hrozně (popraskaný izolant), tak jsem je vyhodil. Ale fungovaly bez problémů jak v létě, tak v zimě.
    Otec je měl v Alfě celej výměnnej interval a taky si nestěžoval.
  • Milda
    nemáte někdo zkušenosti s touto značkou:
    BERU - Ultra-X Platin
  • sebo 1.8 16V
    Ja si prave myslim ze bol problem v tych cievkach to by ale musel niekto potvrdit kto to tu opravuje ktore viac odchadzaju .Urcite sa prerazia aj novsie dokonaly izolan VN absolutne odolnym podmienkam na motoru myslim nie je a ak by bol tak za ulne inu cenu Moj nazor len
  • von Raven
    menili typ ale az rok 99 nebo 00 jsou trosku jine ale mozna by sly zamenit, nezkousel jsem, ale ty nase stare typy jsou stejen jak na barchette a tam to vyjde na 250/ks
  • sebo 1.8 16V
    Prerazená cievka ma pokles izolačného stavu oproti kostre skorej je problém v tom izolante bolo by zaujímave vedieť či viac odchádzali na 1.8 strasie alebo novšie cievky .Všeobecnosti je na Vn problém každý izolant vekom mení svoje vlastnosti + vlhkosť a teplota .A každá cievka je vyrobená na určitý odpor takže stým že je lepšie aby sviečka mala čo najmenší odpor nesúhlasím aspoň ne na lepšiu neživotnosť cievky . Myslím že keby bol problém v sviečkach nemenil by Fiat od roku 98 typ cievok ale by zmenil doporučované sviečky teda aspoň môj názor.
  • von Raven
    Bosch sem mel myslim Super 6, pak 2x NGK Bkr6ekc, Brisk A-line, Brisk Platinum a Brisk Silver
    Vsechno sem menil s vymenou oleje, jen Platiny vydrzely dve vymeny a myslim ze by daly i 4 mozna 6, Silvery mam ted taky 2 vymeny a nechavam je dal, pouze A-line se nedozily ani pulky te doby

    sebo jaky je rozdil prerazene a prerusene? podle me se tam neco vevnitr podela tim horkem jak jsou tak blizko na motoru a zaroven tim velkym naporem elektriky aby vyrobily proud v kV ktery pak preskoci na svicce. zadna mi nechcipla jen tak ale vetsinou vynechavaly sem tam aspon 14 dnu dopredu, jedna dokonce nekolik mesicu. takze myslim ze dostavaji dost zabrat a cokoliv co snizi odpor preskoku jiskry je dobre

    jinak na 1.8 pouzivam odtrh 0.95mm rozsah mame mit od 0.9-1mm u vetsiho se mi zda ze to min zere a u mensiho lip jede ale ideal je 0.95 a kdyz porovnam tak silvery jsou fakt super na plyn a dost dobre na benzin, ale z tech vsech co jsem zkusil se mi zdaly nejlepsi platiny, je to jen dojem ale na silvery jsem presel jen kvuli tomu snizenemu odporu jinak bych jezdil uz jen na platinach a nedelal pokusy. mozna nevydrzi tech 90tkm jak pisou ale rozhodne vydrzely nejvic a jak sem je vyhazoval fungovaly bez problemu

    na svicce hodne zalezi a svicka nema jen prumer a delku zavitu a odtrh ale spoustu dalsich parametru a platiny byly jen na benzin idealni
  • Milda
    A jaké svíčky od Bosche?
    nezkoušlel jste někdo Super 4 Bosch
    nebo myslíš, že ty Brisk Platinum gut?v budoucnu je asi měnit budu, chcu nějaký tak do 700,-
  • sebo 1.8 16V
    Hm divne ze ty cievky su prerazene ked odchadzaju to nebude svieckama to by skorej boli prerusene
  • von Raven
    jo to mas pravdu, ale taky ty auta co maji plyn maji i cudlik kterym prepnes na benzin a jedou stejne dobre jako platiny, nebo bosch, nebo ngk...pro ty co chcou neco blekotat mam za tech 5 roku co mam coupe odskouseno a najeto 60tis km, navic 1.8 dost trpi na chcipani civek a prave tyhle svicky jak sem psal o radek niz maji tak maly odpor, ze po 15tis km jsou jako ostatni jine nove a to hodne snizuje odpor preskoku jiskry a napor na civky
    jedine od brisku ktere nedoporucuju jsou a-line ikdyz maji byt na nas motor tak to jsou skutecne smejdy co po 4500km zacnou vynechavat pri kazdem vetsim zatahu
  • Milda
    Brisk silv je myslím na auta poháněná plynem:-)myslím jen benal:-)
  • von Raven
    Brisk Platinum zarucuje 90tis km a Brisk Silver maji po 15tis km teprve takovy odpor jako ostatni svicky na zacatku
  • Milda
    možná třeba aji čtyři:-)až tak jsem to nepočítal, ale je to delší. Jinak svíčky se měněj dle typu cca 40000 mám ten pocit
  • sebo 1.8 16V
    ale bolo by to zaujímave skúsiť sviečky sa máju meniť po 15 000 km?
  • Milda
    tak to bude nejspíš tou zimou, tak na svíčky prdim
  • sebo 1.8 16V
    Dnes bolo 5C naštartoval hneť pri -15 to trvá tých 3sekundy kým to naštartuje aj mne
  • sebo 1.8 16V
    som zvedavý že či sa po výmene sviečok v takejto zime niečo zlepši napíš
  • Milda
    baterka je v pohodě, sice někdy v největších mrazech moc motat nechce, ale jinak motá dobře. Zdají se mi teď ty starty pomalejší než bývaly:-) nebo to je tou zimou. Ale svíčky taky nevím kdy se tam měnily.
  • Honza
    1) baterka
    2) svíce
    3) kompresní tlaky menší než je zdrávo...
  • EDDY®
    Hele jak mas starou baterku? :)
  • sebo 1.8 16V
    3sekundy je moc keď je -15??Su tu taky co nenaštartujú :)
  • Milda
    http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;144
    765;146519;154917;5515876;5515910;5515911
    |CT=4|PCT=5|CUR=0|FT=termostat|PGS=20|PT=
    0|PDID=185460|PDPID=3312499|PVT=1|SHT=0|S
    D=0|ST=0|LNG=0|

    nebo nějaké z tohoto výběru
  • Milda
    PAraďte:-) Mám 1.8 r99 a teď mi za studena dlouho startuje cca 3s, motor se několikrát protočí. Že by svíčky?Přemýšlel jsem nad:

    Super Plus BOSCH
    Super 4 Bosch

    nechcu zase nějaké extrémně drahě

    a nebo jsem ještě přemýšlel o Brisk Platin