-
10:01:40 25.12.2010
pokud jde o ten zadek a ulozeni ramen, tak mel jsem to cele zarezle a vysypane loziska a drzelo to na ceste suprove, prave az se to rozhybalo tak v tom zaclo lupat tak jsme to vymenili a ted to mam cele nove a hybe se to jak ma a pripadam si jak na vachrlate ryksi, ja bych asi potreboval uplne zrusit vsecko co se hybe vcetne tlumicu :D
-
11:19:14 21.12.2010
-
11:06:28 21.12.2010
a nezkoušel někdo gumy 235/40 R 17?? třeba na rafku et 40 J 7,5?
-
09:08:41 21.12.2010
16VT ten problém nemá tak velkej, já ale neměl úplně OK zadní nápravu takže nemůžu moc srovnávat.
Na 20VT mám 225/35 gumy a sedí parádně až si říkám že sedím snad v jineém autě. Nadruhou stranu ale nechci vědět co by se stalo, kdyby se zadek třeba na nějaké nerovnosti utrhnul...
-
08:44:40 21.12.2010
Suvis 1.8 16V: No samozřejmě, sedí ti to.
Alejandro: Snadné toho docílit je, ale taky je snadné docílit toho, aby se to nestávalo. Pokud máš auto v dobrém technickém stavu a neuděláš pičovinu tak tě prdel nepředžene. Nevím jak to máte vy, ale já tuto zimu jezdím služebky v různých autech od alfy, mondea až po audinu a vždy se nemůžu dočkat, až se vrátím zase do své motokáry coupasa, protože to mi prostě sedí nejlépe a hlavně na tom sněhu teďkom.
-
22:21:21 20.12.2010
-
20:36:05 20.12.2010
vojta: to je závada konstrukce nebo spíš vlastnost aut s těžkým předkem a pohonem vpředu....pokud ti nikdy nesustřelil zadek, tak to asi málo řežeš:P musím souhlasit s doomem, že je to relativně dost snadné občas toho docílit....I kdyby se brzdy seřídily tak, aby brzdila přední náprava jen, tak ta zadní se vždy při prudkem brždění odlehčí a bude mít tendenci ustřelit na najezdu do zatáčky...A co to vyřešit širokýma gumama vzadu? 235 třeba? nezkoušel to někdo?
-
19:00:05 20.12.2010
Závada je určitě mezi sedačkou a pedálama.
-
13:37:17 20.12.2010
krosmen20VTPLUS: nemluvíš snad o mým autě? :D
-
07:53:34 20.12.2010
párkrát sem už viděl volný uložení ramen a taky volný silentbloky uložení zadní nápravnice ke karoserii!
-
01:09:24 20.12.2010
a co treba kdyz konci gumy, predek skonci daleko driv tak si kazdy da nove dopredu, co kdyby jste dali nove dozadu a zadni dopredu... to neni otazka
nebo druha moznost kdyz vam konci predek a chytite to jeste vcas, tak ho obyc prohodite se zadkem a pak mate na hovno vsecky 4
vzdycky nove gumy dozadu, nekdo rekne, ze zadek vydrzi 3x dyl jak predek a to je pravda, takze nez sjede zadek vymeni 3 nove predky, takze kupuje jen predni, ale kdyzse zadek nesjizdi tak jak sjedete predek a hodite zadni dopredu tak jsou v podstate jako nove a dozadu nove a mate vsechny 4 nove a tak dal a dal
dalsi problem je omezovac zadnich brzd
...
pozoruju to ted v zime, mam 4 zimni gumy ktere jsou super, maji bocni zuby a drzi tak ze neudelam vetsi otocku na rucku at se snazim jak chcu, kdyz ale sundam predni a dam tam jine zimni s vetsima mezerama tak najednou ty same zadni co sem se nemoh otocit delaji svinarny ze mam strach riznout zatacku i bez rucky a s ruckou se otocim vic nez zpet
-
19:23:28 19.12.2010
coupe, jsi mě nepochopil, samozřejmě v zatáčce nebrzdím, když brzdím tak v přímým směru....
-
10:11:34 19.12.2010
Já teda nevím, mám auto 7 let něco jsem s ním najezdil, první roky i přes zimu, párkrát okruh. Coupé je silně nedotáčivý o tom žádná, pokud jde o náhlé ustřelení zadní nápravy, nikdy jsem se s tím nesetkal. Kritická je podle mě pouze situace kdy je horizont a za ním zatáčka, ale to má snahu ustřelit každý další auto. Osobně si myslím že základem úspěchu je 100% stav podvozku.
-
22:59:24 18.12.2010
máš špatné dojmy. je to stejné, jako by sis při průjezdu zatáčkou s brozdou zatáhl ručku... v tu chvíli se prdel žene dopředu.
-
22:54:45 18.12.2010
johny: já nemyslím že to ustřelý kvuli nevyváženosti brzdného učinku a přebytku brzdneho poměru na zadek. Veškerá váha jde stejně dopředu při brždění a všechno brzdí přední náprava a v tom moměntě zadek ztratí trakci-v tom je ten problém. Tlumiče mám OK.
Gumy vzadu foukám samozřejmě mín než vpředu, protože nenesou takovou váhu. Používám R17 205/40 a foukám předek na 3 bari a zadek na 2,5 zhruba, když foukám mín předek tak se mi při řezání zatáček sjíždí kraje pneu předních,spíš teda od hrany ty boky,kde není vzorek, ale to je spíš mým stylem prujezdu zatáčkou...
-
22:52:59 18.12.2010
FOR HONZA: to zní docela logicky. pokud nacpu dozadu snížené pružiny, auto si vlastně myslí, že je pouze zatížené a regulátor pouští v tu chvíli větší brzdný účinek na zadek. jenže zadek je při tom prázdnej a v tu chvíli začne dělat krávoviny...
otázka:
jak ten regulátor nastavit správně?
-
22:38:37 18.12.2010
si dej do kufru pytel cementu...
-
22:36:40 18.12.2010
a čo tlmiče v akom stave? si zober závodné autá, od predného stlpika je všetko len laminát a makrolom, jedine trošku rám dačo spätne priváži ale aj tak odlahčené zadky na brutal a tie auta chodia neskutočne, ešte ako bolo spomenute omedziť brzdný učinok na zadnu napravu, ja ked som odlahčil saxo neskutočne to lietalo už pri slabom šlapnutí na brzdu, ked som ubral zo sily na zadne kotuče hned to bolo vyváženejšie !
kilogrami navyše na zadnej naprave nieje dobrý nápad, stale tie kila budu fungovať len ako závažie na konci páky, takže to rozkýva ešte viac.
tiež ako fúkaš zadne pneu, čo ak ich máš prehustené, čiže tvrdé atd...
toto je veda a na dlhe večery pri pive v krčme :-)
-
22:23:01 18.12.2010
tak coupe je nedotáčivý to je jasný,ale tato přetáčivost při větším brždění před zatáčckou existuje taky kvuli nakupení váhy teměř jen na přední už tak přetíženou napravu.
Jinak podložky mám už vzadu i vpředu:))Pneum mám nový. No nic, asi se smířím s tím, že se mi váhu dozadu nepodaří přenést....
-
21:49:36 18.12.2010
Ja mam teda vzadu sirsi gumy nez v predu,a zatim snizenej jen predek a auto je nedotacivy..Nevim ci je to tim nebo tim nebo obojim..
-
21:45:34 18.12.2010
ešte ake pneu máš obuté, nejaké kožky stare alebo dáke slušne pneu? takmer všetky autá ustreluju na zadku, ale pokial je OK podvozok a pneu tak tá vlastnosť sa dá využiť v prospech jazdy a poskytne FUN navyše.
Napady so zvýšením predku voči zadku , na to rýchlo zabudni to by bolo ešte horšie.
Ak maš radšej pocit z nedotáčavosti tak rozšír zadok podložkami, zahni lemy a bude to sedieť "lepšie" ale bude to ešte viac chodiť do zatačky cez predok.
-
21:18:47 18.12.2010
honza: sníženo nemám, podvozek serie, prostě jsem to jen přehnal s brzdama a myslím že je to normální problém všech aut s rozložením váhy 66:34 předek:zadek...
-
20:08:03 18.12.2010
problém je u total vykuchu 20VT, kde ot je dle PT 70/30... seriový auta s intošem by lae měli bejt na úrovni 63% a máloválce by tento problém mít skoro neměli:)
-
20:03:14 18.12.2010
pokud máš jakokoliv sníženo, tak základ je znovu seštelovat regulátor brzdýho účinku na zadní nápravě...
u seriovýho podvozku jsem to nezažil, u sníženýho ano..a to v obou případech nebyl seštelován regulátor..
a k rozložení hmotnosti.. nemyslím si že je na tom coupe tak špatně - má velký převisy a je poměrně těžký - ano dá se trochu zkorigovat různým snížením předku/zadku..ale pak tu máme i jiná auta- hot hatche typu VW golf III VR6, různý přemotorovaný FWD nákupní tašky, který by na tom měli být hůř... a přitom stačí kouknout na performance test od TM, kde si můžete udělat obrázek rozložení váhy... většinou 60/40 u FWD, 50/50 u motor vepředu, jinak zadokolka a vše vzadu 40/60...
-
19:43:16 18.12.2010
skorej odľahčiť predok ale obe možnosti sú drahé
-
19:37:44 18.12.2010
ahoj, četl jsem příspěvěk od dooma o ustřelování zadku při intenzivním brždění před zatáčkou a nájezdu do ní..... taky se mi to už třikrát stalo, že mi ustřelil zadek a to vždy při přebrždění před zatáčkou.....dokonce se mi to dvakrát stalo v jedné zatáčce kde se dobržduje velký klesání-podle mě je to problém rozložení váhy-dvě třetiny na předku a lehkej zadek. A tak mě napadlo: co by udělalo užití profilu třeba 215/45 R17 na předek (aby předek byl výš než zadní náprava) a do zadu dát třeba probil na 235/40 R17? takže obvod předních kol by byl větší a celá náprava by byla o 1-2 cm výš, tímpadem by se váha částečně teoreticky měla dostat víc dozadu ne? navíc by ten zadek víc držely ty širší gumy.