-
18:43:20 11.12.2010
Chvilku jsem tady nebyl a pěkně jste se rozkecali. Díky za rady zkusím očistit kontakty.
-
10:28:04 8.12.2010
A ještě k tomu lihu:
Oxygenáty
Oxygenáty snižují v karburátorových motorech emise CO tím, že posunují stechiometrii směrem k chudší směsi. V moderních motorech s elektronickou zpětnou vazbou se tento vliv tak neprojeví, poněvadž ochuzování směsi nastává pouze při provozu za chladu a během prudké akcelerace...
-
09:54:32 8.12.2010
krosmene> z origo manuálu:
kapitola 2.5
Cold starting control
...
During start-up the control unit controls a first, simultaneous injection of all injector (full - group injection)
and after the reference on the pulse generator has been recognised, switched to normal timing sequentional operation.
...
origo manuál pro zájemce
http://www.uschovna.cz/zasilka/AHW6SRJYPJ3V28G8
-
09:13:11 8.12.2010
POL 20VT: me presne tohle pomohlo vzal jsem teda i cidlo na teplotu vody, musel jsem ty konektory poradne vypucovat az na kov pekne rucne a zazrak od te doby bezi. Jinak moje zkusenost ze cisteni kontaktolem tomu nepomuze!
-
23:26:28 7.12.2010
za studena mi to dělalo teplotní čidlo vzduchu za klapkou, než nastartujete motor, vyšroubujte tohle čidlo, mrkněte na kontakty jestli nejsou zajebaný od oleje jako jsem měl já. Je potřeba vysušit a očistit kontakty i v konektoru na kabelu, jde to dost špatně. Je to jedna z rad, neříkám že to někomu pomůže:)
-
18:00:18 7.12.2010
jinak jedniotka na sytič prodlužuje vstřik a předstih ale že by jen tak pustila do všechc vstřikovačů palivo je nesmysl....
-
17:59:07 7.12.2010
nesmysly a kraviny.....řídící jednotka bere v potaz teplotu motoru a vždy jede podle předem nastavené mapy dokud se nezvedne teplota motoru,potom už řídí lambda respektive koriguje a nad 40% otevření škrtící klapky zase jede podle nastavené mapy samo s přihlédnutím na zdroj hodnoty nasávaného vzduchu-map,maf.....
Takže pokud motor zastudena běží špatně tak bývá problém v bohatosti směsi při chodu zastudena-nemusí správně fungovat teplotní čidlo a nebo je opravdu problém v palivu,v zimě je problém s vodou v benzinu která ve filtru dělá neplechu....Nikdy sem tyto problémy ani na jednom mém coupe neměl a ani na kappě ta startuje naprosto stejně jako coupe-20VT motor...chvíl běží v bohaté fázi-sytič a po chvilce se uklidní a maká jak má....
-
16:19:15 7.12.2010
mmm mě to na coupé dělalo i na benzínu z německé, nebo ze švýcarské pumpy že by to tam tak ojebávali se mi nezdá, ale vyloučit se to samozřejmě nedá :D
-
15:46:12 7.12.2010
No protože ŘJ udělá na začátku to samé, jako se dělalo u aut s karburátorem. Tam si prošlápnul plyn a startoval. Akcelerační pumpička stříkla brutálně benzín do sání.
ŘJ udělá to samé při prvním vstřiku. Ale místo benzínu stříká lihové svinstvo. Líh hodně ochlazuje a má menší výhřevnost.
Při druhém staru stříkne jednotka znovu a zvýší se bohatost směsi.
Ale je to jen můj názor.
-
15:42:01 7.12.2010
Benzínem to být může, ale určitě né ve všech případech, hlavní důvod bude nějaká italská moucha v elektronice :)
Mě trochu pomohlo očistit kontakty k čidlům až na "kov" kontaktol a podobné věci tohle neřeší.
-
15:38:35 7.12.2010
Ondro: protože u nového to nědělalo :)
-
15:22:12 7.12.2010
a proč teda pokud ten motor zdechnu, a nastartuju znova, tak vše OK? zažil jsem to u víc aut a ne jen italy. I když u těch se to projevuje nejznatelněji...
-
14:43:44 7.12.2010
Stým súhlasím do par sekúnd sa to zrovna
-
14:39:11 7.12.2010
Myslím, že to funguje takhle:
Na začátku startování ŘJ pustí všecny vstřiky najednou pro obohacení směsi. Pak začne normální sekvenční vstřikováni. Když jsou otáčky motoru moc nízké pustí více vzduchu. Tím se ale dál ochudí směs, otáčku klesnou atd...
-
14:17:20 7.12.2010
mno neviem pola mňa na Shell a Slovnavte je v norme aj 95 jasne že tam kde sa ten benzín minie
-
14:11:19 7.12.2010
Obsah lihu má být dnes 4,1%. Ale chtěl bych to vidět. A u Alfy romeo s rokem výroby před 1998 není schváleno použití lihobenzínové sračky vůbec.
A nemysli, že u shellu je to lepší.
-
13:34:04 7.12.2010
Benzín nevím, v životě jsem do toho netankoval nic než Shell 95 a V-Power...
-
13:22:30 7.12.2010
Jestli má problém víc lidí, tak bych to viděl na benzín. Po startu bude chudá směs, protože sračkoidní benzín s lihem nestačí pro běh motoru. Lambda ještě nedává rozumný signál a ŘJ jede jen podle tabulky. Pro zkoušku bych zkusil startovacím sprejem obohatit směs.
-
08:59:52 7.12.2010
Ondro nemyslím si že by to byl ochranej režim, prostě je to špatně.
Pozoruju to teď i na mém fiatu bravo. Kupoval jsem ho téměř nové a nikdy žádný problém, ale poslední půl rok začíná mít stejné problémy jako půlka coupé tady. Nastartuješ a místo krásného volnoběhu se motor dusí dokud se trošku nezahřeje, zatím nikdo nepřišel na to čím to je.
-
00:30:31 7.12.2010
ochranej režim... má to snad každej ital. a čím je větší zima, tím víc se to projevuje. pokud se motor lehce ohřeje, začne jít normálně. teď v těhle mrazech to dělá i náš P406 3.0 V6. pokud to hned po startu zdechneš a nakopneš znova, už si nastaví normal režim, ale není to dobře. je to taková ochrana, abys za studena ten motor nevytáčel.
-
17:37:47 6.12.2010
To nevím, to jsem nezkoušel, vyzkouším
-
19:48:22 5.12.2010
a když to hned po startu zdechneš a startneš znova, tak už to nedělá viď...
-
18:40:15 5.12.2010
Ahoj
po nastartování se mi 20V dusí jako kdyby šlo málo benzínu nebo jelo na 4válce. Asi po kilometru se to spraví a jede normálně. Nevíte co to může být, bojím se, že se to bude zhoršovat.