Výfuk a zpětný tlak

  • Invi
    Už mám jasno, díky všem co přispěli :-D
  • Invi
    Zdravím chlapi, trochu odbočím. Pochopil jsem, že celá věda je co nejspolehlivěji dostat zplodiny od turba po zadní nárazník. Chápu tedy správně, že nejlepší možný výplach je za lopatkama turbíny? resp. co se přesněji stane, když nechám (pro upřesnění dotazu) za turbem jen kolínko a ven.

    Prosím někdo opravdu znalý, který ví o čem mluví.

    Díky za užitečné info.
  • Alejandro
    děkuji, udělám
  • krosmen20VTPLUS
    místo katu dej rezonanční plně průchozí tlumič(zřejmě tím myslíš "rezonátor" ) a dozadu taky plně průchozí rezonanční ale koncový díl a bude to zběsile tiché-na tubomotoru a potrubí 2,5" a budeš tam mít i nějakýho šemýka navíc....
  • von Raven
    tak lambda meri pomer kysliku a bez katu se to prozene trosinku rychleji kolem takze ho mozna nameri o trosinku min a tim spis pusti vic vzduchu a pa na to i umerne paliva a odpor taky zmizi takze na 20VT to pujde lip, akorat budes smrdet :) jinak to vadit nebude

    ja mam treba za katem misto toho lapace strel tesne za nim dany placaty rezonator coz by melo rusit i turbulence a roztocit plyny vevnitr dal do trubky ale jako jinak nic nepozoruju

    spis byt na tvem miste tak misto origos zadelaneho katu koupim ocelovy sportovni a emise sou v klidu a vykon pujde navrch, na ekologii zjevne serem oba ale tu timhle resenim nepokazime
  • Innocento
    Lambdě to bude určitě šumák, když je hned za turbem...
  • Alejandro
    von raven, krosmen: ted se chystám zpruchodnit výfuk a dát tam laděný a rezonátor k tomu ...ten katalyzátor mi leží v hlavě...nejradši bych ho vyndal kvuli narustu výkonu (mám 20VT)...když místo toho jeho obalu dám rovnou trubku...tak si to lambda sonda pobere a pojede to OK? díky moc za rady
  • von Raven
    ano tak vymlaceny kat je nejvetsi svinstvo, vetsi turbulence jak hrubsi trubka popsana honzou... kdyz uz mlatit kat tak misto neho rovnou trubku ale ne prazdny hrnec...
    ale stoji ten praskavy zvuk a smrad za to? u turbiny se to ztrati ale nam co to tlaci prd?
  • krosmen20VTPLUS
    u všech coupe je lambda před katem....vykuchat kat je ten největší nesmysl neb v jeho obalu se vytváří nepříjemné rezonance a navíc se v nich od stěn odražejí tlakové vlny-to je špatně....
  • K0K1N 20VT
    U turba lambda neni na katu no.
  • Zouny
    Motýl: a lambádu strčim kam?
  • Motýl
    Místo katu dej rezonátor (dynamizér) a máš klid.
  • Zouny
    Taky mám od svodů poze trubku. Katík jsem tam nechal ale je vykuchanej. Určitá změna tam určitě je, ale nedá se říct, že jen k lepšímu. Třeba zvuk z koncovky dobrej ale od toho katíku jde pískot...
  • K0K1N 20VT
    já jsem nejdříve dal pryč koncovej tlumič, to žádnej rozdíl nebyl (možná 2 dB) no a teď nám trubku od vlnovce až na konec, kravál to dělá docela dost ale když se motor vytočí do otáček, tak je to nádhera, trubku mám 54 mm vnitřní průměr a na výkonu je to znát hlavně od spoda, před tim, to byla doba než se turbo roztočilo, teď jde krásně lineárně už od spoda a na jedničku bez spojky to hrabe až do alejula. jediná nevýhoda je, že se tam sráží dost voda v trubce a druhej den když nastartuju, tak to je jak parní stroj ale po chvíli se vypaří a vpoho.
  • von Raven
    svody maji dobre ale tim to konci, kdybych nevyzkousel za tech 5 roku aspon 10 ruznych verzi a kombinaci ve vyfukovem potrubi tak uverim, ale jak se sundal hrnec u zadniho kola tak se chveje cele auto az cinkaji penize ve zlabku u rucky a neverim ze to dela jen moje 1.8, tohle jsem nevidel ani u komplet vykuchaneho 16VT s chipem, kraval to dokaze megazordi, vykon neporoste, to uz je lepsi prihodit tak 15 klacku a vzit si komplet ladeny vyfuk od katu do konce od slusne znacky
    jinak co do prumeru trubky, tak 50max, mozna by bylo i lepsi tam spis dat 47 z feldy :D
  • Honza
    prd, motor se ani mechanicky upravovat nemusí..

    stačí otevřít celý potrubí od svodů do zadu (1.8 16v a 2.0 16v maj již v serii velice dobrý svody..) pokračuj 50mm trubkou

    a použij 1-2 průchozí tlumiče větších rozměrů a s hlukem by neměl bejt problém (na 1 tlumič jsem jezdil s puvodním výfukem na coupe a teĎ i na tipu a ani četník a ani technik na STK nedržkoval že to dělá kravál..) jako optimální koncák vidím "seriovej", spíše seriovej-za příplatek... koncák s 80mm kulatou koncovkou od firmy Rosi, kterej jsem viděl v životě na coupe pouze 2X ..a to u mě na coupe, kde mi uhnil a u Nocarreta..takže jestli je k sehnání nevím..
  • von Raven
    jn shrnuto podtrzeno, nekuchat extremne vyfuk, pokud ti jde o zvuk vymen posledni dil za trubku prumeru trubky predposledniho dilu a dej si ladenou koncovku...tak to mam ja zvuk je vyraznejsi... poptej se lidi na srazu ostravsko
    pokud ti jde o extremni zvuk, tak vykuchej ten hrnec pred zadnim kolem, ale bude se ti klepat cele auto
    pokud ti jde spis o zvetseni vykonu coz vyfukem udelas do plusu spis nepozntelne, zato do minusu se to podari kazdemu, tak si radsi udelej tu diru do air boxu, na 1.8 tech 50mm uplne staci a navic zvuk taky lehce vylepsis
    prekopavanim celeho vyfuku zazrak neudelas, musis zacit prekopavat mechanicky motor a az skoncit tak pak k tomu teprv naladit vyfuk a ne naopak a naic te takova uprava vzhledem k dnesni cene coupe vyjde draz nez si rovnou koupit 20VT
  • Milda
    takže když to shrnu: pokud je trubka moc velká, tak se plyny vracejí zpět a tím pádem nižší výkon nebo krouťák?
  • Vojta
    No tak nám to přelož ještě do lajckého podání a řekní nám tedy, jaký je nejlepší průměr otevřeného potrubí výfuku na 1.8ku a jaký na 20VT ..dík ;-)
  • Honza
    zpětnej tlak je nesmysl!

    už jsem to psal 10000000x... to že auto nejede po otevření vejfuku má na svědomí právě ten zpětnej tlak, kterej se často zvýší díky montáži nesmyslně velkejch trubek, kde díky expanzi plyny zpomalují takovým způsobem že ten zpětnej tlak vytvářej. další fakt je ten, že po otevření výfuku je dobrý zkontrolovat směs, protže často zchudne - což je další příčina proč to nejede a je třeba jí trochu obohatit

    do 2L a cca 200PS stačí průměr trubkybohatě 50mm, pokud není nějak krutě navačkováno..

    stačí s edržet pravidla pro průměr trubky:

    trubka svodu má mít stejnej plošnej průřez jako je průřez sedla/sedel ventilů -v případě 16v/VT to odpovídá průměru 35mm vnitřkem a to je dostačující (a fiat tak primár svodu pro 16V NA vyrobil) jak pro turbo s libovolným výkonem tak i pro NA..

    v případě 4-2-1 svodu se sekundár plošně zvětší o 25-35% (zde fiat u 16V NA použil 12% díky vylepšení Mk v nižších otáčkách schodil tak špičku z 5500 na 4-4500)a svedení do 1 trubky plošně daších 20%v případě hodně výkonejch a navačkovanejch aut, kde jsou velký tlakový rázy co by se mohli vracet do válce, nebo průměr sekundáru u seriovýho motoru..
  • von Raven
    jo ztraci gor 1.8 v zadnem pripade neoddelavej vsecko od svodu az po konec jinak proslapnes plyn a do kopca te da kazda felda nez se to rozjede, jo kdybys mel turbo tak je to jina ale takhle to poznas

    lepsi je spis pootevrit sani, staci dira do airboxu pod filtr o prumeru 50mm

    jinak vrtat do vyfuku az takova katastrofa neni pokud treba sundas jen poslendi dil a das tam misto toho ladenou koncovku

    a pokud de o spotrebu tak nebud mekous, a zkus jezdit 1-2-3-2-3-2-1-2-1-2-3 a vsecko do omezovace a zarucuju spotrebu 30 na 100 i s origos vyfukem :D
  • Milda
    Mám 1.8 poslední model a chtěl bych si tam dat nějaký nerezový výfuk (laďák).
    Ale nepude spotřeba nahoru a ještě někde jsem slyšel, že výfuk musí mít zpětný tlak, jinak auto ztrácí krouťák v nižších otáčkách. Je to možné?