Kolisani otacek po 1000

  • Venca
    jo díky zkusím ho vyndat a vyčistit,mám i kontaktol tak ho tam taky chlístnu a uvidim co to bude dělat.
  • sebo 1.8 16V
    Ja som aj vyberal prečistil aj ľahučko namazal a to neviem ci nebude v mraze robiť trosku problém uvidím :)
  • Martin
    krokovej je Snímač polohy škrticí klapky mě stačilo ho prostříknout čističem brzd a otáčky šli v pohodě
  • Venca
    krokovej moturek je co? ten potenciometr klapky? cerna plastova placatá věc?
  • Martin
    mě to dělalo to samé, tak jsem vyčistil klapku sání a krokovej motůrek, a pohoda, auto hezky drží otáčky a nechcípá
  • sebo 1.8 16V
    mne pomohlo prečistenie toho "krokového" regulátoru voľnobehu .Som zvedavý či v mraze bude robiť to že sa zasekával na 2000otacok až kým sa nez nezohrial motor:)
  • Venca
    tak jak ste to vyřešily nakonec? byl to ten potenciometr na klapce? me točky zakolísaj dvakrat kdyz to nastartuju teplý,a pri dobrždování taky to skoro chipne .a na emisích píčoval typek že to ma horši emise jak 120cítka ale s pridanim otaček kolem dvou tisic se to vraci k normalu prej.cistil sem vahu a klapku .menil jsem cidlo teploty vody.kontakty prostrikany.a dela to furt.na diagnostice nic.tak je to sranda teda sere me to.a jeste mi nespina vetrak na chladiči, relé je ok motor jde,a kably vypadaj ok.
  • sebo 1.8 16V
    benzínom to nieje parkrát mi to urobilo v lete keď mal cez 90C ale teraz je termostat ok je to len pri štarte keď je zohriaty motor Je tam asi nejaký nesúlad sond a čidiel a následného nastavenie bohatosti zmesi
  • ZdenysM.L.
    co používáš za benzín?Značku a typ.
  • sebo 1.8 16V
    Teraz ked som menil termostat a mam motor 90C a nastartujem znova kolisu otacky a skape to musim 2 krat pridat do 1500 a potom klesne na 800 Pri prudkom brzdeny to nezdochlo ani raz len tych par sekund startu ked je zohriaty motor Pri studenom starte uplne ukazkovo aj ked je -20 cudne
  • Simarik
    snad to váš problém vyřeší, já svůj řešim neustále ! přijde mi že když odpojim ventil na odsávání par z nádrže tak to běží !?
  • turbo
    Simi dík.Metrix-je to takovej plastovej dzinzik u klapky sání - vede k tomu konektor se třema drátkama.
  • Simarik
    abys to vrátil tak lze předělat štípačky ale já je všechny nahradil klasickejma kovovejma páskapa :-) mám to zmáklý ptž sem už půlku auta vyměnil :-(
  • turbo
    Jo seš dobrej a máš to zmáklý a o tom to je-nejni nad zkušenost-v servisu ti vyměněj půlku auta. Cos udělal s těma páskama na klapce dals to nazpátek?Mě to nejde-je na to asi nějakej přípravek
  • Mertix
    hodte foto, co to je:)
  • Simarik
    jj zkoušel sem ho koupat ale nakonec sem ho stejně musel vyměnit, mě to pomohlo jen na pár jízd :-( buď kup jetej kterej bude OK nebo originál ! rozhodně nešetřit,vim o čem mluvim
  • turbo
    simi Tak je to poťák-zkoušels ho vymejt?Mě to pomohlo ale asi je to jen na chvíli.Nevíš jak na ty kovový motex pásky- na to musí bejt asi nějaký kleště-rozdělat dou ale nazpátek budu muset dát klasiku na šroubky-škoda chtěl sem zachovat origoš.
  • Simarik
    guma tomu 100pro nepomůže :-)
  • Mertix
    ten potik je ofiko co?
  • turbo
    Zjistil sem prasklou gumu harmoniky před klapkou a vyndal sem poťák-ten sem nalil odmašťovačem a po vylití namontoval a provizorně polepil prasklou gumu-otáčky v poho.Vyměním gumu za novou a pokud by se to někdy opakovalu je to tutově poťák.Simi má pravdu-možná to je i tou gumou.
  • Simarik
    já mám teď otáčky v cajku, držej, regulace funguje a po kudle a následnym prudkym brždění nekolísaj, jen ty starty nějak neumim pořešit...
  • Simarik
    lambdu mám proměřenou diagnostikou a je OK
  • ZdenysM.L.
    Simarik: a co lambda ?Kolik máš najeto?Zkusil jsi změřit jestli funguje?Necítíš benzín z výfuku po nastartování studeného motoru?Nemáš zvýšenou spotřebu benzínu?
  • Simarik
    ne nenastavuje :-) pokud to nerozházíš ručně tak stačí vyměnit :-)

    moje pokusy:
    baterie
    čidlo teploty vody
    nové svorky baterie
    + kabely rozvedeny distribučním blokem
    benzín NAT98
    čistič palivové soustavy
    regulátor tlaku paliva
    všechny konektory vyčištěny
    všechny kostry obroušeny
    vyčištěný krokáč volnoběhu
    atd atd vše co mě napadlo :-) nepomohlo nic
  • turbo
    Ještě dotaz-nastavuje se po výměně nějaká výchozí poloha-musím pak něco seřizovat v servisu? třeba klapku?
  • turbo
    Simi máš to asi zmáklý-dneska sem dal novou baterku a natankoval ben a je to nahovno-houpačka furt.Dík za radu budu to řešit po tvým.
  • Simarik
    potik maj všude, např Kelly, ELIT ale já beru od Auto Maleček (Fiat,Alfa) Černilov u HK
  • ZdenysM.L.
    Simarik: nahod kontakt na stránky kde mají ten potencio. dík .Nebo jsi musel do Fiatu?
  • Simarik
    Turbo: kua četl si co sem napsal ? snažim se poradit ! mě voltmetr skákal od 10,5-14 V !!! udělej si jednoduchej test, nebudu vypisovat co všechno sem dělal abych to vychytal ale baterkou to není,měl bys problémy se startem. nepamatuju se jak to má 1,8 ale stačí ten potik odšroubovat a jesi houpe tak s nim otáčej na klapce a uvidíš... na Multimetru se choval normálně ale byl KO. a teď už sem to vážně napsal naposled ! Je to až zarážející jak se ty součástky chovaj, i to čidlo co teď řešim se může chovat dobře ale po připojení k jednotce totálně rozhází hodnoty... potik stejnej případ, venku OK, po připojení se motor mohl zbláznit a sral sem se s tim celý léto než sem ho odhalil (podotýkám že sem ho vynechával ptž je novej !)
  • turbo
    Filtr sem měnil před 2tis.Km a starej sem kuchnul a byl čistej.Bylo by dobrý to vychytat-taky sem mluvil s borcem a tem tvrdil,že to může bejt baterkou co už nemá kapacitu a dochází k poklesům vnapětí a pak elektonika blázní-to ba bylo třeba to brždění jak píšete-pokles toček a k tomu ještě brzdovky-to je dost houpanec-vidím to na voltmetru ale to sou jen úvahy tutový to neni-pokud něco zjistím dám vědět a pokud někdo jinej dejte to sem dík
  • Coupe73
    A co ben. filtr ? Pokud je hodně zasraný a pustí bordel dál, můžou být zasraný i trysky a pak je to na výměnu, páč nepomůžou ani ty čističe do paliva, které fungují, ale pokud je to už hodně zanedbané, tak nepomůžou ani ty.
  • Simarik
    ani lepčí benzín a ani čistič do benzínu nepomohli !
  • turbo
    taky sem myslel na ten obtokovej ventil volnoběhu na stk řikali,že to může dělat nějaký čidlo-to asi mysleli tu bohatou směs a houpání že je taky nekvalitním benzinem a atˇ dám něco na čištění benz.soustavy ale to už dávám od jara a tak by to bylo spíš možná k horšímu.nevím ale sere to
  • Simarik
    jenže já mám krokáč dobrej... jednotka měla chybnou polohu klapky a nedokázala se s tim za tak krátkou dobu vyrovnat !
  • amadeus69
    Když to dělá za tepla při dobrždování tak bych spíš řekl, že to bude dělat volnoběžný ventil (krokovej motůrek)! Já měl úplně stejný problém. Zůstane prostě zaseklej/zavřenej a auto při ubrání plynu chcípne. Nejčastěji při dobrždování, když už jednotka nestihne korigovat nedostatek vzduchu.
  • Simarik
    cca 1000,- ale kupuj pouze bosch ! já už se spálil náhradou
  • Rascal1.816V
    simarik: prosimte, kolik stoji ten novej potik? ze bych to vymenil
  • Simarik
    já měl klapku špinavou a nic to neřeší ! viděl sem na jednom foru kde řešili špinavou klapku ale to byl takovej humus že sem skoro nepoznal že se jedná o klapku sání,pak to má smysl čistit...
  • Rascal1.816V
    turbo:ja jsem dneska vyndal auto po delsi dobe a stalo se mi to pri prudkem dobrzdovani ,jak pise simarik. Taky vycistim klapku az bude cas a uvidime jestli to bylo tim
  • turbo
    mě to dělá taky a jak kdy.většinou po vyřazení z vyšších ot.včera mě to při dojezdu na křižovatku houpalo a zdechlo-blbý stav.dneska na STK -bohatá směs volnoběhu-možná je v tom spojitost.Já asi vyčistím klapku-a dík za každej novej nápad.
  • Simarik
    mě ho houplo při prudčím zabrždění a pak se to zhoršilo na trvalé houpání otáček za tepla... viník byl potik na klapce, i když na proměření byl OK a byl novej tak byl stejně KO
  • Rascal1.816V
    Motor 1.8 16V
  • Rascal1.816V
    Omlouvam se, ale nemuzu najit podobne tema. Mam tento problem: Auto za studena krasne naskoci, ale jakmile se mi motor malinko zahreje a ja nastartuju, tak otacky spadnou uplne dolu jako kdyby to melo chcipnout, ale hned na to se zvednou do normalu. Kde je problem? nikdy se mi nestalo, ze by to chciplo uplne....Diky za radu