Předstih 20VT

  • Luxor
    2 Simarik: napr. ja mam chybu u konektoru potenciometru skrtici klapky - menil jsem potak 3x nez se na to konecne prislo... bohuzel i kdyz jsem promeroval potenciometr voltmetrem na stavajici kabelazi tak vypadalo vse OK ale asi jsem to jen sikovne drzel v urcite pozici tak ze to zrovna fungovalo... Staci pohnout a je vsechno jinak...
  • Motyl
    Jo, když ti blbne zahřátý motor, to se měří, ale u studeného na to máš jen pár vteřin. Měl jsem to napíchlé několikrát a za tepla všechny hodnoty +- nějaký stupeň seděly, všechno spínalo a vypínalo jak mělo ale první studený start byl prostě v loji.
  • Simarik
    hned zítra
  • amadeus69
    Taky bych změřil kabely, třeba čidlo měří dobře ale do jednotky dorazí blbosti.
  • nocarret
    a kabel jsi kontroloval proměř ho přímo u čidla a na pinu v konektoru
  • Simarik
    no tak to co se tam píše jsou tyto naše příznaky ale čidlo sem měnil 2x ! a pořád stejný, je to přímo podle VINu ! :-(
  • Honza
    http://www.autobenex.cz/doc/Autobenex_4Q2008.pdf

    doporučuju přečíst MĚŘIT, MĚŘIT
    A ZASE JEN MĚŘIT!
  • Honza
    ideálně za jízdy + proměření všech akčních členů a čidel na jejich správný elektrický vlastnosti..
  • k20vt
    a jen takový malý dotaz, jak se přesně má provádět kvalitní diagnostika? Já už byl na 3 různých a pokaždé to jen napíchli za chodu motoru na volnoběh v dílně, samozřejmě nic nenašli....můžu vyžadovat aby to prověřili i za jízdy, nebo je to něco co je nadstandard?
  • Simarik
    Servis BestDrive - Diagnostika BOSCH
  • Honza
    jenom takovej detajl..

    na jakou diagnostiku si s tím jezdil?

    kdy to jenom v klidu napíchli?

    pokud ano, tak to je blbě..

    když otci šla alfa na 3 válce ze 6ti (což byla ve finále závada motorovýho svazku)

    tak to strčil do Bosh servisu (Auto Srb v Jičíně - zatím přišel na vše a dalo se s ním domluvit na dalších akcích) tam auto napíchli a šli ho projet.. 2 hodiny jezdily dokud se závada neobjevila... pak stačilo rozpojit kabeláž, očistit kontakty a bylo to OK..)

    Oproti ostatním servisům, kde jsem doposavaď diagnostikoval jsou s přístupem a počtem nalezených a odstraněných závad o několik světelných let napřed...

    HGT nám taky nakonec rozjezdily, když an to nikdo nemohl přijít... já jen tušil váhu..ale byl tam i snímač fáze a vadnej konektor u palivový pumpy..
  • Aladin
    Držím palce at to vyjde!Dnes mi to chcíplo jen 2x,jsem spokojen .-)
  • Simarik
    Aladin: motor je super, tohle je jen nějakej blbej snímač, jak psal Motýl tak jedinej co sem neměnil je snímač otáček, seženu, vyzkoušim a uvidim :-)

    PS: sem rád že ti to pomohlo !
  • Aladin
    ted si uvědomuji,vždyt ty máš můj motor ne??Mě šlapal naprosto bez problémů,nikdy žádný problém ani s velkým turbem-tam byl problém jen s instalací.To je tedy pech...
  • Aladin
    já dal jiné čidlo na klapku a už to nehoupe,snad to vydrží,díky za doporučení Simariku!
  • Simarik
    jj jak popisuješ, je to špatný dokud se nepřidá lambda, pak si jen přede. obě teplotní čidla jsou nová,potik už druhej,váha preventivně ale beze změny. zbývá snímač otáček :-(
  • Motyl
    Mě tohle dělaly marea i kupaso. Studený start= padání otáček, střílení do sání jakmile se motor trošku zahřál a začala si to řídit lambda, tak to jelo na pohodu. Nikdy jsem nenašel čím to vlastně bylo, ale vždycky jsem to opravil :-). Prostě měníš, až to najednou přestane. Na mařce to byla jen tři čidla, na kupasu víc: čidla teploty vody, vzduchu, otáček motoru, poťák klapky, preventivně i "motorek" volnoběhu a nakonec váha vzduchu, tu jsem ale měnil, bo jsem ji zkurvil. A mám klid, který díl to ale byl nevím, prostě to přestalo. Pokud ti to střílí do sání, bude dobrý to hodit na diagnostiku a vymazat hlášení chyb, mě po té střelbě hlásilo detonační čidlo měření mimo jeho rozozsah a dělalo to taky psí kusy. Záleží také na řj. Některá i po výměně dílu tvrdošíjně trvá na tom, že tam máš pořád starý díl, dokud nesmažeš v paměti chybová hlášení.
  • Simarik
    Honzo je to zakletý ! obě čidla sem teď dával nový ! stály 2000,- a nezměnilo se nic ! je tam i nový termostat, jiný regulátor tlaku paliva,vyměněný snímač natočení klapky,..

    někde sem se dočetl že pomohlo vyměnit termostat, nechápu jakej může mít vliv na starty !? pak už doporučujou jedině vyměnit ŘJ :-/
  • Honza
    střílení do sání při prudkým přidání plynu znamená to, že řj NEVÍ že si prudce přidal plyn, tudíš nemůže provést tzv. akcelerační obohacení... (kdo pamatuje motory s karbcema, tak velikost akcelerační trysky byla občas alfou a omegou... příliš velká znamenala zahlcení, ztrátu tahu a pak to motor rozdejchal, příliš malá zas střelbu do sání...a o5 výkonovou díru) u elektroniky střelbě do sání za studena (tj studenej motor) pomáhá ještě vadnej signál z čidla teploty vzduchu nebo teploty motoru
  • Simarik
    cca 2,8b volnoběh
    s plynem 3b

    po startu teď v zimě drží otáčky ale když přidám plyn tak střílí do sání (předpokládám chudá směs), přitom čerpadlo tlačí 3b do lišty !!!
  • Simarik
    už mě to nebaví a jde se měřit, dneska sem pořídil provizorní měřák tlaku paliva a už řešim budíky na A sloupek a bude se hlídat co půjde, jen lambda širokopásmá je na mě zatim drahá a nechce se mi za to utrácet do seriovýho motoru :-(
  • Simarik
    2
  • Simarik
    odpojil sem od sání hadičku co vede do ventilu na odsávání par z nádrže,nebo jak to nazvat a nedusil se, jak to vlastně pracuje ?
  • JardaITC
    Tak u mě to nemá vliv, je to něčím jiným.
  • Simarik
    nezkoušel...
  • Mertix
    to sem tady taky nedávno psal:)
    http://www.fiatcoupe.cz/forum/technicke-dotazy/539 1-kolisani-otacek-az-chcipani-za-tepla-/
  • JardaITC
    Zkoušel si to i s odklopeným víkem nádrže jak radili na ITC? Já mám v nádrži vždycky podtlak jak prase. Taky to chci ráno vyzkoušet, teď se mi nechtělo lézt do té zimy:-D
  • Simarik
    jj je to to čidlo, starty beze změny, dneska odpoledne když bylo na slunku tak to pořád padalo ale nechcíplo, každopádně rozjezd nebyl možnej, druhý natočení a vše OK
  • JardaITC
    To je to čidlo ze zadu na sání? jakoby u nádržky s brzdovkou? Jestli ano, tak to jsem měnil a chcípání jako takové mě to vyřešilo.
  • K0K1N 20VT
    To je v pr.,jak je teď zima po ránu,tak mě to startuje a jede úplně normálně za studena,tak fakt nevím.
  • Simarik
    takže vyměněn teplotní snímač nasavaného zduchu a za jízdy podstatně lepší, zajedu ještě na diagnostiku jak se na to tváří lambda. každopádně po startu se to zase udusilo :-( a to se to včera chovalo tak pěkně :-(
  • Simarik
    kup origo BOSCH, měl sem druhovýrobu a nefunguje to
  • Aladin
    díky za info,mě to dělá jen někdy a zatím jsem to jen pozoroval,ale vyměním to at mám klid.
  • Simarik
    jj když se klapka ohřála tak zřejmě vznikal odpor v potiku a začalo to houpat, po kudle pokaždý ! při couvání a přeřazení na 1 to dokonce zdechlo a hned naskočilo ale vyplivnul posilovač, teď po výměně to nedělá (test cca 200km)
  • Aladin
    Simariku to houpání ti tedy dělal snímač na klapce?
  • Simarik
    teoreticky by to mohl dělat snímač otáček
  • POL 20VT
    kuwa tak to mě mrzí.. :(
  • k20vt
    aha tak ten ventil na kappě taky mám pokud je to ten klobouček připojený na hadici....myslel sem si, že se tu řeší právě ta nádobka do které jde odvětrávání z víka i klikovky, tu právě já nemám
  • k20vt
    aha tak ten ventil na kappě taky mám pokud je to ten klobouček připojený na hadici....myslel sem si, že se tu řeší právě ta nádobka do které jde odvětrávání z víka i klikovky, tu právě já nemám
  • Simarik
    jinak ventilek sem vyčistil a šlape jak má, jako novej :-(
  • Simarik
    ale nemohl by to dělat tenhle ventil posilovače ???
  • Simarik
    po zaslepení se to po startu chová pořád stejně blbě :-(
  • Simarik
    se šroubovákem
  • Simarik
    2
  • Simarik
    Tak moje nadšení z možného řešení střídá rozčarování :-(

    ventil sem našel :
  • Simarik
    jj 20VT má přesně jak poslal Innocento obrázek !

    k20vt: no ono taky jde o to že problém a Lancia ... tyhle 2 slova u sebe sem na žádný stránce nenašel ! takže to je jedině dobře že tam není... doufám že ten ventil na 20VT seženu :-/
  • k20vt
    no a třeba já na mojí Kappě 20vt takovej ventil nemám, vše jde volně přímo do sání před turbo....ale je pravda že tam vubec nemám žádný odvětrávání klikovky.
  • Luxor
    nevím jak u 20VT tam je trošku jinde tak třeba ne, ale u 16VT jsem tu hadičku, hlavně směrem k vaně, měl ztvrdlou jak kámen a musel jsem jí rozlámat abych ventil vyndal, tak s tím kdyžtak radši počítej kdyby náhodou :-)
  • Simarik
    nj člověk se pořád učí :-) ale když sem četl že to vyřešilo už několik problémů tak tomu věřim, a máš pravdu že jak šteluju tak se nic nemění. asi na to mrknu ještě dnes, to mi nedá spát ! jestli je to opravdu řešení tak by to byli moje první letošní vánoce !
  • Luxor
    2 Simarik: to je ten ventil jak o něm tady furt píšu... one-way-valve... vzhledem k tomu že je za klapkou tak to podle mě vliv mít může nejen na tohle když (ne)reaguje na vacuum nebo tlak, takže pokud zůstane seklý tak to asi dobré nebude... ještě se bohužel nenašel nikdo kdo by to ověřil, u 16VT je k němu nedobrý přístup a když jsem to měl rozdělané tak jsem musel narychlo nějaký sehnat a na výběr byly jen staré jeden horší než druhý, v EPERU to ve Fiatu nenašli...
  • Simarik
    auto sem už zazimoval, teď musim máknout a zprovoznit punto :-)
  • Simarik
    noo a já nevěděl co to je a pořád sem myslel něco jinýho ! škoda že není čas na to mrknout :-( někdo dokonce psal že se mu to srovnalo po výměně oleje :D
  • amadeus69
    To už tu psal dřív tuším Luxor že to může delat tenhle ventil viz obrázek ve 2/3 tématu: http://fiatcoupe.cz/forum/technicke-dotazy/5499-ne kdy-po-startu-nedrzi-otacky-a-chcipne/
  • Simarik
    teď sem našel na jednom foru... ty samý problémy, start problém, druhej start nebo pomoc plynem a šlo to. ŘEŠENÍ: ventil co je na odvětrání klikovky/ventildeklu... není to ten váleček za motorem ?
  • amadeus69
    Mám novou a vliv to nemá
  • Simarik
    DOTAZ č. XX: někde jsem se včera dočetl že pomohlo vyměnit lambádu, že byla KO, přesněji předehřev a mělo to velikej vliv na studenej start (škodifka 1,6) !!???
  • Simarik
    Vojto ale nám všem jde hlavně o starty, chcípe to jen při teplotách okolí od 15°C ! Ale teď se to chová tak že nastartuje normálně a otáčky drží, ale zkus se rozjet ! nemožný jak se to dusí, ale stačí to chcípnout a znovu nastartovat a jede jak víno :-( tohle mě trápí !

    skákání otáček po zahřátí mi vyřešil ten potenciometr klapky, lítalo to skoro o 200ot a když sem měřil baterii tak padalo napětí až na 11V, při prudkym zabrždění skoro chcípnul a hlavně vypadl posilovač !
  • Vojta
    No od te doby co sem si vyměnil BOV , vyčistil váhu vzduchu, vyčistil vzduch.filtr a nalil Carreru mi to ani jednou nechcíplo. Musím zaklepat. Ale otáčky stále krutě houpou při zahřátí.. Skáčou tak o 300ot.
  • Simarik
    tohle sem neměnil, měnil se na minulym motoru když nestartoval za tepla, tenhle nestartuje za studena,chytne hned ale pak po vteřině začne hrozně blbnout. ani si nejsem vědom že by tohle čidlo někdo měnil, nechce se mi dát X tisíc za výměnu čidla když to nakonec může dělat nějaká banalita :-(
  • Honza
    hm napadá mě snímač fáze na vačce... to nevím jetsli jsi měnil, prože na něj musej rozvody dolu...

    kdybych si tak pamatoval všechny potíže a řešení u exHGT když trochu zlobilo...tam se vyměnila váha, snímač fáze a ještě nějaký blbosti a auto zas jelo jak čert...
  • Simarik
    nj hold budu hledat dál, kurňa kdybych jen tomu víc rozuměl :-( pořád to za studena nejede a za tepla chcípe, vždy ale jen první start, druhej je v pohodě. To je tak když někdo prodává místo autosoučástek kanalizační trubky :D

    Díky Honzo :-) ty bys neměl TIP na co mrknout ?
  • Honza
    digiplex je historická krabička zapalování -často k vidění na tipech 1.4/1.6 a podobně..v coupe si myslím že to nenajdeš:)
  • Simarik
    co je to digiplex ? a má to coupe ?
  • POL 20VT
    vodou to nebude..hledejte jinde..
  • Vojta
    Já musím ale zase tu vodu ve válci logicky vyvrátit :-) Prootože, teď když je venku sychravo, vlhko a leje jak z konve, tak mi to neblbne a chytá normálně. Blbne to jak je tepleji. Kdyby tam byla voda, tak by ji tam za vlhka určitě muselo být více než za vedra, kdy je motor vyhřátý od slunka. ;-)
  • Simarik
    Pole ale tobě to dělá taky. Že by nám všem prasklo těsnění pod makovici ???
  • POL 20VT
    Tak to bude na reklamaci motoru:-)
  • Simarik
    bojim bojim :-( to si neudělám !
  • Vojta
    Že by těsnění pod hlavu?
  • Simarik
    zdroj FBC: pro nadšence FaCeBooku jedná se o FiatBravoClub :D

    Čau kluci, tak já mám vyřešeno! Nepatrně se ztrácí voda. Dělá to 4 válec, po protočení se zanese svíčka chlad. kapalinou a po chvilce se samozřejmě vytratí a jede normálně dál. Můžete vyzkoušet, ale chce to opravdu jenom protočit nechat špatně chytnout a hnedka vypnout, vydělat svičky a kouknout jestli není některá mokrá, samozřejmě že pěkně jazykem.. ...jen upozorňuji kdo by chtěl vyvracet...voda se ztrácí nepatrně, motor nevaří a ni netlakuje!!! tak hodně zdaru

    Otázka pro motoráře a servicemany! Kluci je toto možné ? a u tolika aut ? co by obnášela oprava pokud to tím opravdu je ?
  • Vojta
    Jestli to dělá tolik aut, tak je ale blbost, že by na to nikdo nepřišel proč :-P
  • Simarik
    nj jenže to není porucha fiatu ale snad všech značek, dělá to škoda,alfa,fiat,ford co sem viděl :-( a fakt stačí jen nastartovat podruhý a vše se uklidní !
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    většinou se pak zjistí že chybu vygeneroval někdo před váma - to se pak hodně blbě hledá
  • POL 20VT
    drátama to bejt podle mě nemůže, okamžitý opakovaný start problém ruší, něco tam zůstává viset? Značku auta bych taky neřešil, je dobrý se podívat jak a co je na autě kuchaný rozdělávaný a pošitý, pak posuzovat..:-) Mám Bravu 1,6 nikdy sem se v ní nevrtal, má 200 za sebou a šlape naprosto normálně,u Punta lehla jen lambda od pana bosche a má taky už přes 200 :-)auta nejsou z bazaru. Jinak bohužel jsem zatím nic nekoumal, není čas..
  • Vojta
    Pumpou to podle mě není. Tu sem kontroloval a je jak nová, sací koš a vše okolo bylo naprosto čisté a filtr je vyměněný. Pročistil sem to i 2ma čističema palivových soustav. Hadice sem taky kontroloval. Kdyby byl problém s dodávkou paliva, tak by to podle mě blblo i v zátahu a nebo i při druhém nastartování. Výkon a vše okolo mi příjde ok. To musí být ta prokletá elektrika :-)
  • Vojta
    A v konektoru jakého čidla?
  • Simarik
    kopie:

    měl jsem podobný problém na dedře, v servisu mi měnili čidla, ale pořád stejné..nakonec to dělal roztřepený drát v konektoru čidla, jeden chlup se dotýkal druhého a čidlo dávalo chybný hlášení...
  • Simarik
    tohle sem okopčil, ochcávky 1,8T maj taky tento problém:

    Já bych hledal problém v nedostatku paliva dodávaného do válce
    Takže vyčistit nádrž,palivový filtr,případně palivové čerpadlo změřit,zda dává tlak,jaký je třeba,relátko,které ovládá to čerpadlo bych vyměnil každopádně,stojí 100kč,a pokud by to něběhalo i poté OK,tak je problém mezi tryskama vstřikovačů a palivovým filtrem,vysokotlaká část,těsnění atd,a bycha na svorky,jak jsou málo pružné,radši je vyměnit,jinak si to přisává vzduch,padá palivo,zavzdušňuje se to..
  • Simarik
    pokud není kabel prošvihlej a neukostřuje se, pak by jednotka měla odpor minimální nee ?
  • Vojta
    No ještě by bylo dobré zjistit, jaký odpor tam dal a bylo by :-) Já si právě taky myslím,že se ty údaje mění v drátech. Se stačí podívat v jakém "ztvrdlém,vypečeném" stavu ty dráty po těch 10ti letech jsou :-)
    Na druhou stranu je to zase divné s tím odporem, protože když jsou dráty staré, tak se jejich odpor zvyšuje, takže ten týpek s tím odporem by to měl logicky jakoby ještě zhoršit..
  • amadeus69
    Řešil jsem to s jedním klukem z bravoklubu a ten zjistil že i když vyměnil čidlo že do jednotky nejdou správné údaje (prostě přes ty dráty doputuje jiná hodnota) takže dal za čidlo odpor a od té doby prý pohoda naskočí napoprvé. Takže bych u jednotky proměřil hodnoty těch dvou drátků, co jdou z teplotního čidla. Tuším že někde v manuálu na straně 333 je o tom víc. Já bohužel elektrice nerozumím :-/
  • Simarik
    a co když jsou čidla nová a dělá to stále ?
    mě spíš ještě napadlo málo paliva nebo výpadky čerpadla, ale spíš napájením než přímo čerpadlem, fungl nový na to totiž nemá vliv !
  • Vojta
    No musíme na to logicky :-D :-D Tak když se to tak dusí hned po prvním startu, tak nejspíš nefunguje sytič. A co dává signál sytiči, že má přistříknout více paliva? No nejspíš nějaké čidlo, které říká, že je motor studený ne? Takže čidlo chladící kapaliny či vzduchu by mohlo být špatné a hlásit,že je motor zahřátý, ikdyž není ni?
  • Simarik
    nj ale když nastartuju podruhý tak jede jak má, a nebo napoprvý a stačí popojet 10m a už točky držej :-(
  • Vojta
    No hlavně je to až trapné, že se nám nedaří nikomu na tu příčinu přijít. Neřeknu, kdyby to dělalo nějaké přeelektronikované BMW, ale takové staré auto s jednoduchou technologií, to mi hlava fakt nebere. Beztak to bude tou starou vypečenou kabeláží, jak si myslím. Akorát to proměřit bude hodně hardcore.
  • JardaITC
    to už je fakt na pos* a co je nejhorší ani žádný servis nepomůże. Tímhle tempem zachvíli vyměníš celý motor....
  • Simarik
    tak to tím nebylo, pořád musim 2x startovat, ale alespoň to nehoupe a drží
  • K0K1N 20VT
    pak dej určitě vědět jak to startuje, já měl včera venku baterku páč jsme tam potřeboval prostor a zdá se mi, že to dělá ještě víc jak před tim ale kdyby to byl jen tenhle snímač, tak to by bylo super.
    jo a za tepla mě to teda nehoupe.
  • Simarik
    aukro 650,- BOSCH
    já minule koupil tady kousek od HK VEMA (německej) a to byly moje problémy. Ale te'ď sem teda koupil jetej
  • Vojta
    A kde si to čidlo sehnal a kolik si to koštuje? Že bych to taky vyměnil.
  • Simarik
    chip na to vliv nemá (vyzkoušeno), senzor klepání (detonační sem možná jen já když se v tom rejpu) nevim a lambáda za studena nefachá tudíž nemůže ovlivnit start ! MAP senzor má 16VT...

    jinak včera vyměněn snímač na klapce a dneska sem nejen normálně nastartoval a odjel, ale ani dušení nebylo a za tepla ani po kudle už nehoupe, prostě úplně jiný auto a stačilo jedno čidlo !!!

    budu s tim jezdit ještě asi 14 dní a pak sundávám SPZ, takže uvidim, tohle sou postřehy za 50km (2 dny) nevim jak se bude chovat dnes odpoledne :-/
  • Vojta
    Jj taky sem teď pročetl pár zahraničních for a píšou že MAP senzor...Je k němu dobrý přístup? Bude někde nejspíš zezadu na bloku že?
  • Feki
    A má 20VT detonacni čidlo?Ma ne..?To hlídá velikost oktanovyho cisla a to upravuje předstih nemýlím li se..To je asi poslední věc co mě napadla..
  • Feki
    Nebo neupravuje předstih třeba taky lambada?To by možna vysvětlovalo studeny starty..
  • Feki
    Stando ještě mě napadlo co chip?-zkoušel jsi to se sérií?
  • Vojta
    Tož lidi, už to někdo rozlouskněte proboha. Není možné, že za tolik let se to nepodařilo objasnit.. dělá mi to to samé :-D
  • Simarik
    a má na to vliv váha vzduchu ? když to po prvnim startu je uchlastaný...

    když je to čidlo KO neměla by to jednotka doladit ? když ho odpojim tak se to chová úplně stejně...
  • Honza
    jo a u tipa i coupe mam změřeno (2L 8v a 16v) že si jednotka na volnoběh hejbe s předstihem od 2, do cca 18° a tím udržuje motor v chodu...
  • Honza
    má čidlo absolutního tlaku vzduchu, který pouze měří nadmořskou výšku.. a tím se koriguje předstih a palivo..
  • Simarik
    no moc nee :D

    na FBK po všech měření zjistili že po prvním studeným startu úplně ulítne předstih a proto to chcípe a teď když je zima se to první 2km dusí když se rozjedeš nebo když sešlápneš plyn. Když cca 30s po startu chcípnu a nahodim to znova tak ani necukne a vše jede jak má...

    čidlo teploty vody nové, vzduchu OK

    má 20VT podtlakový čidlo ?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    řídící jednotka. na základě všech možných čidel... ale to sem ti asi moc neporadil.
  • Simarik
    pořád mi to nedá proč motor každý ráno zlobí a na FBK při kontrolách zjistili že se hned po startu změní předstih na nesmysli, druhej start to srovná.

    Co ovlivňuje (určuje) předstih ?

    dělaj to hlavně 1,6 a 2,0 ....