-
08:36:09 9.12.2011
Mě naplno zabírá turbo (gt28) někde kolem 3tis a v pěti tis. slyším jak se změní zvuk motoru (zhrubne) a dostane jakoby větší chuť, pak tahá krásně rychle až do omezovače a teď teda nevím jestli je to tak dobře nebo ne :D
-
22:50:36 8.12.2011
at delate co delate v-tec to nebude...
-
16:24:19 7.12.2011
Taky jsem vypozoroval zajimavost : do cca 4500ot zadny "kopanec" necitim auto zrychluje plynule ale nad tyto otacky se uplne zmeni zvuk motoru..jakoby zacne hucet..nevite co to je?
-
12:28:48 7.12.2011
Kolem 4500tisice je u meho astmatika citit zmena chovani motoru - tedy zasah variatoru tam bude ...
Spis me stve, ze motor tahne od volnobehu do 4,5k a pak na chvilku tah "zhebne", nez se to pomalu prehoupne pres asi 4,7k a pak to tahne az do omezovace ...
Nevim, zda neodchazi variator mno ...
-
22:22:51 5.12.2011
takže pri správnej funkcii variátoru nebude citeľne zlepšenie ťahu motoru okolo 4000 otáčok ? Vlastne zlepšuje výkon hlavne spodnej časti? ďik
-
21:31:39 21.7.2010
A byl by teda někdo tak hodnej a proměřil to třeba přes LEDku nebo voltmetrem jako jsem to udělal já a napsal tady svoje hodnoty co naměří při jízdě? Docela by mě zajímalo jestli se údaje budou lišit od mých, nebo budou stejný.
-
21:21:59 21.7.2010
myslíš narovnat křivku výkonu?
-
17:02:19 21.7.2010
ten špičkovej výkon není podstatou, ten si každej nandá jakej bude chtít, proměnné časování má za úkol dostat maximální možný výkon do celého rozsahu otáček = zlepšit pružnost motoru
-
13:27:57 21.7.2010
Luxor: a taky o 30 koní.
-
13:23:23 21.7.2010
2 elkar: o problém míň :-)
-
22:43:07 20.7.2010
Potřeboval bych vědět jak má teda u 20vt variátor správně chodit, zkoušel jsem napojit voltmetr na napájení solenoidu variátoru: Na volnoběh tam je 0 V, po přidání plynu až do 3000 ot. tam je 12V a přesně od 3000 ot. je tam za jakéhokoli režimu 0 V až do omezovače. Nemělo by to klesnout na 0 V až od těch 4800 ot. ?
-
15:01:45 8.7.2010
teď jsem smutný :-(
-
14:50:38 8.7.2010
1.8 16V / 2,0 20V /2,0 20VT - mají variator
2.0 16V / 2,0 16VT - nemají variátor
-
14:29:57 8.7.2010
já měl namysli 16vt a 20vt
-
14:15:44 8.7.2010
Jak jako vyplatí? U 1,8 a 2,0 20V to tam má v serii, tak by to mělo fungovat. Jen se tu řěší způsob jakým ověřit, že to funguje jak má.
-
12:08:22 8.7.2010
vyplatí se to do coupé s turbínou když už tak jsou v kombinaci s podvozkem vražedně divoký?
-
11:24:16 8.7.2010
tomu moc nerozumim,zjisti co tam změnil (když říká že to může vrátit zpět) a pak to sem popiš a něco vymyslíme
-
22:39:14 7.7.2010
jde to krásně poznat....kolem 4800ot to najednou dostane kopanec jako by turbo znovu naplnilo
-
21:27:35 7.7.2010
Kluci mam 1,8 16V a podle toho co tady řikate nevim ale menil jsem rozvody. a do ty doby než jsem je vyměnil a všechno se na stavilo podle origo přípravků tak to mělo kopanec do zad ve 4000tis jak od turba.ale ted uz nic a mechanik řekl že to ted funguje v celym rosahu otaček. a jestli chci tak to dokáže vrátit. Tak su z teho trucho kokin.
-
16:45:33 7.7.2010
ja jsem zacal pocitovat ze mi to od 5tis ot zmeni zvuk az kdyz jsem tam dal konickej filtr jinak bych si toho nikdy nevsiml
-
08:29:11 25.6.2010
Zkoušet to elektricky mi přijde zbytečné, když to na diagnostiku reagovalo a žádnou chybu to nevypisovalo. Pokud jsme odpojili relé, tak tam byla hnedle chyba. Možná to o vikendu pro srandu vyzkoučím s tou diodou.
Haribo: můžeš býtv klidu 16VT nemá variátor, o problém míň:-D
-
18:53:49 24.6.2010
20VT s vhodnou míchačkou se točí jako vrtulník a od 5ti je cítit značný kopanec a tak to má být :-)
-
14:55:04 24.6.2010
stačí se podívat na grafy jak to jde do těch 5 - 5,5 a pak to zdechne. není to RX-8 s wanklem aby to šlo do 8500 ;)
-
20:52:25 23.6.2010
Jo a 16Vt je na tom jak? Ma taky neco jako Vtec?
Jinak moje poznatky u hondy kolem 3tis. je poznat jak se zmeni zvuk a zacne to tahat. Pak to tahne az do omezovace. Kdyz jedu po dalnici a neslapu tomu na krk a otacky na 5RS 160km/h pesahnou priblizne 3,500 tak je slyset jak motor zmeni ton,.
Nepride mi že by to nejak v 5000tis zaclo vic jet a vic to rve :) 1,6
U TypeRa 2.2 se sportovnim sanim je poznat jak se to sepne kdyz tomu nalozis.
(lepsi zvuk nez u coupe :)
-
20:15:03 23.6.2010
můžeš to ověřit elektricky jak píše Reprák,ale to pořád nebude jistý že to chodí i mechanicky. Já se na podobnej rébus chystám taky protože moje kappice jede jen do 5tis ot a pak už se jen točí a křičí a nic - budu tam asi mít takovejhle nějakej rébus taky. U 20VT s původní míchačkou se to celkově blbě posuzuje protože tam je to kolem 5tis ot úplně mrtvý. Ten kdo má větší míchačku tak si toho kolem těch 5tis ot jistě dobře všímá
-
16:20:06 23.6.2010
resp.značka na vačkový kolo je blbost ..potřebuješ vědět jestli se natočej/nenatočí vačka...což nějakou diodou na solenoidu nezjistíš...potřebuješ značku na variátoru a o5 strobáč..
vvt(vis) je jednoduchý...to u HGT fungovalo pouze na principu rozdílů tlaků vzduchu..
-
10:39:34 23.6.2010
problem je ze tady tomu nikdo nerozumí, mozna teoreticky, ale prakticky ne. pokud ti ventil funguje, udelal bych od větve vývod třeba na LED s odporem a koukal bych co to bude dělat od tech urcitych otacek, to je asi nejlevnější a nejjednodušší řešení.
Sám jsem měl problém odhalit VVT a promenlivou dýlku sání a nikdo v čr ani z těch co to nějakej ten rok servisujou a dělaj mi tohle nedokázali říct. Mě to funguje, tak to neřešim, ale urcite to neni nic jednoduchyho a psat se da cokoliv, ale u kazdyho auta bude ta realita někde jinde
-
06:10:54 23.6.2010
takudělat značku/y na vačkovým kole,a strobáč..
-
22:14:43 22.6.2010
To je sice pěkné, ale je to jen popis jeho funkce. Zhruba jsem věděl, že by to od nějakých 5000ot/min mělo něco udělat. Pořád je otázka jestli se dá nějak vyzkoušet jestli to funguje nebo ne. Pocitově nevim, protože jsem neměl možnost se svézt v autě, kde je to funkční na 100%.
Napadlo mě jestli by to nebylo poznat s připojenou diagnostikou, přímo při akceleraci.
-
20:05:00 22.6.2010
s odpojeným variátorem by měl bejt trochu horší průběh Mk docca 5000 za tepla...protože pouze nad 40°C, nad 8° otevření ŠK, nad otáčkama vyššíma jak volnoběžnýma a menšíma než 4800 funguje tak že místo 8° před HU otevře sací ventil 10° po HU... zpožděné otevření sací vačky má pak tyto následky:
-posun MK níže
-zvýšení MK v daném pásmu otáček
-užší využitelné pásmo (proto do 4800 - např.squadrachip vypínala variátor již na 4000)
-snížení podtlaku navolnoběh=>
kvalita volnoběhu značně trpí
přirozený EGR efekt - tudíš i dobrý emise
čti:
http://www.polak.ch/coupemanual/Engine%20Fuel%20Sy stem%2020v%20Turbo/6.JPG
možný zakuckání po opětovným zapojení je reálný pouze v případě, nachází-li se motor v jednom z výše vypsaných provozních stavů
-
19:29:17 22.6.2010
nikdo nic neví? Taky mě to dost zajímá.
-
21:41:16 21.6.2010
Před chvílí jsem ten solenoid testoval, při připojení na 12V z něj vyjížděla tyčka.
-
15:52:30 21.6.2010
Jak poznám, že správně funguje variabilní časování ventilů na 20VT? Zkoušel jsem odpojit relé, které to spíná a pokud je to odpojené, tak to nemá na zrychlení (rychlosti jít do otáček) žádný vliv.
Dále jsme zkoušely pomocí uniscanu jestli cvaká relé pro spínání variátoru a také timing variator solenid a oboje cvaká.
Podle Repráka by se po odpojení za chodu timing variator solenoidu nemělo nic stát a po opětovném zapojení by měl motor jakoby zakuckat a tím by se poznalo, že se vačka pootočila. U jeho alfy 1,8TS to tak fungovalo, ale nikoli u mého coupe a ani Kuciho coupe. Nám to po odpojení solenoidu neudělalo nic a po zapojení také nic. Motor zkrátka běžel stejně.
Teď otázka, má to takhle fungovat nebo je něco blbě?