-
13:52:12 16.4.2011
já jsem dal kat zpět,páč jsem šel na technickou a mužů říct,že mě to jede víc,teda nejde to tak od spodu ale na 6 tis. je to hned,bez katu to byla doba než se to tam vyšplhalo. No a olej to nějakej žere ale není to nic tak hrozného myslím od poslední výměny jsem ujel zatím asi 700 km a něco už ubylo no. Ale je divné,že to není cejtit po spáleném oleji,to by bejt cejtit mělo ne? A kde jsi měl turbo na opravě? Co to stalo? Mě turbo hází olej na koleno od vejfuku a to smrdí ale z vejfuku žádnej smrad nejde.
-
13:40:49 16.4.2011
kokin: no bylo to špatné turbo od předchozího majitele.....ten měl na autě tolik chyb že jsem se nestači ldivit....jinak s katalyzátorem to nijak nesouvicí...mám ted kat venku a TB28 a táhne krásně a nekouří....kolik ti to žere na 100 km oleje? to se ti ani nevyplatí to turbo jezdit a lít olej furt ne?lepší vytáhnout a opravit....nehledně na to že ti muže selhat někde na delší cestě a vyfouknout veškerý olej ven a pak se to muže prodražit
-
11:29:57 16.4.2011
no já ho měl venku kvůli špatným svodům a nic jsem na něm neměříl ale zdálo se v pohodě a když jsem ho dal zpět tak to nic nedělalo,holt už má asi něco namíchano no,mám 160 tis. a jestli je původní,tak ani není divu. Asi začnu šetřit na nějaké nové a hlavně lepší než je tbečko.
-
08:45:59 16.4.2011
to že nemělo vůli si jen myslíš,to co jsi tehdá měřil byla vůle v karbonovém nánosu u turbínkového kola,jako u většiny TB28 co se tu nabízí jako zaručeně dobré a bez vůle :-) Všem jsem to tady na tý točně řikal,ale je to marný je to marný je to marný!
-
23:03:46 15.4.2011
aha tak to je dobrý teda :) no ale kdyby to bylo turbo tak by ten kouř musel bejt cejtit spáleným olejem ne? Mě to nijak nesmrdí,normálně jen po benzínu.
-
21:05:15 15.4.2011
:-D mě už hulí cca 2 roky a taky pořád tlačí jak má... já jednou jedině GT28RS s kuličkovýma ložiskama... prostě kluzný futra už nechci nikdy ani vidět...
-
16:37:21 15.4.2011
fakt jo ale před rokem jsem ho měl venku a žádnou vůli nemělo a zatím tlačí to co má ale koukal jsem do koncovky a tam mám spousta čiré vody, voda se mi neztrácí a olej v nádobce taky nemám ani vodu v oleji, nemůže to být taky tím jak to kondenzuje?
jaká je nejlepší alternativa za sériové turbo bez větších nebo žádných úprav? abych byl už připravenej na nejhorší.jo a kouří to takhle už asi půl roku, to by už odešlo úplně, nebo ne?
-
15:38:32 15.4.2011
no přesně tak se to projevuje mě... turbo death...
-
12:44:17 15.4.2011
tak už jsi přišel na to co ti to dělalo? Mě to začlo po odinstalování katu,teď jsem ho dál zpět a dělá to o dost méně ale dělá. Jen za studena asi po 10 vteřinách to začne a asi 4 km jízdy to kouří a pak v pohodě.
-
22:44:20 10.6.2010
A co 10w50?
-
20:10:38 10.6.2010
do astmatika je rejsovej volej naprostá zbytečnost
-
19:04:23 10.6.2010
ak budem dávať do 1.8 olej valvoline 10W60 môžem niečo pokaziť?
dik
-
00:01:02 27.5.2010
JJ to mi doslo :D TAky bych se tam mohl dojet mrknout jsem z Bystrca takze kousicek :)
-
21:24:10 26.5.2010
ne tím myslím že po vyříznutí díry k chladiči oleje spadla teplota stabilně o 20-30 dolu. :-))) S postertem na okruhu 130-140 max, voda přes kilo...
-
17:36:50 26.5.2010
luxor, to jako myslíš že jsi furt jezdil po okruhu s teplotou oleje 160?:))vevca:já mám to černý:)
-
17:10:36 26.5.2010
asi to bude rozbitý... :-) Já když měl suprovej nárazník od Postert DE tak teplota oleje byla pořád o 30 stupňů vyšší. :-)
-
17:00:40 26.5.2010
JJ kamos tam se byl vcera podivat a hlasil me ze jezdilo pry udajne cerne a cervene bylo na tribune pocitam ze na "C"
-
16:01:38 26.5.2010
krisz, ahoj, tak včera jsem byl nové kupátko testnou na okruhu v Brně a během 25 minutové jízdy (zezačátku mírnější a později zatíčky v otáčkách a rovinky dlouhé) jsem se dostlal na teplotu oleje 130 stupnů.....musím říct,že jsem moc nebrzdil a kdybych jel ještě dravěji a další jízdu (+25 minut), tak nevím,nevím...myslím že bych ten olej měl už u 160 stupnů....jak jsi to udržel hodinovou jízdu na okruhu na 140???? včera bylo 20 stupnů, docela teplo..jinak parádení svezení a zjistil jsme že coupe je nádherně ovladatelné v zatáčkách a mírně nedotáčivé
-
08:57:47 1.5.2010
jo ještě existuje zajímavej fakt, na kterej mě upozornil Láďa Ježek - hodně s talkem udělá i zpěnění oleje a co maj s p. Albrechtem ozkoušený, tak nejmíň zpěňuje Motul 20W60, a oba dva Mobily 1 5W50, nebo 15W50...
Castrol 10W 60, Valvoline, Selenia a pod maj stupeň zpěnění vyšší, což u aplikací se suchou skříní nevadí (olej s eodpění v zásobní nádrži..), ale s klasickou olejovou vanou a při častým ostrým použití může zpěněnej olej brzy poslat motor do kytek..
olej mám na astmatikoj 5W50 a teplota vylezla jen jendou na 110°C v létě při dlouhodobý jízdě na dálnici v otáčkách přes 5000.... podotýkám že i na budíku není problém mít 130°C, ale je dobrý když teplota nepřeleze 100°C (v některejch místech v motorů má olej i kolem 200°C..)
-
00:51:21 1.5.2010
Panenko skakava jsem jen nakouk po nekolika tejdnech ale jak rika Marcel Jamala licha. Tady se snad nikdo nenauci cist stary prispevky.
-
22:50:18 30.4.2010
Moje 16VT je při běžnejch podmínkách ohřátý kus pod 100, rekord je asi 130 v největšim srpnovym pařáku, plně obsazený a po výjezdu z ucpanýho města na ucpanou dálnici. To už jsem přemejšlel jestli to na chvíli neodstavit, ale tlak byl pořád docela OK a jak jsem se pak rozjel na 130, tak to rychle sletělo dolu. 15 minut na dálnici nic takovýho nemůže udělat, já jel 3 roky zpátky asi půl hodiny v kuse pořád přes 200 a teplota byla u stovky... Otáčky jsou sice vysoko, ale když nemáš nějakej supertuningovej nárazník a masku, tak to chladič pobere, protože nápor vzduchu je při tý rychlosti poněkud větší, než obvykle:)
Elkar: Mezi olejema označenýma jako polosyntetika a syntetika je přibližně stejnej rozdíl jako mezi Persilem Gold s nanočásticemi a Biomat Bonuxem s aktivními perlami z aljašských krokodýlů.
-
02:10:21 29.4.2010
kravina aby se olej ohřál na 160st. při 15min na dálnici, to muselo být něco sakra špatně, asi byl motor v čoudu už před jízdou... Takhle se mi nikdy olej neohřál ani když jsem měl úplně zaslepený přívod vzduchu k ol. chladiči a to jsem s tím lítal co to dalo...
-
13:59:17 24.4.2010
Lol jestli se ti olej zahřeje na 160stupnu tak je jasné,že je něco špatně.Něco ti bránilo přistupu vzduchu na chladič nebo něco.Já když jedu ostře tak mi olej přes 100 stupnu ještě nešel.Při běžné jízdě tak 70-80c
-
13:13:52 24.4.2010
ne 158 minutové jízdy, ale 15 minutové pod plynem:)
-
13:13:05 24.4.2010
krisz, no řekl bych že olej 10W40 "červenou zonu dle měřáku nad 160" nevydrží....už jsme jeden motor s olejem 10W40 v létě měl na 160 stupních oleje a nevydržel:((teplota mi stoupla na dálnici během asi 158 minutové jízdy,a než jsme si toho všiml bylo tehdy už pozdě...tak jsme zastavil,nechal to schladnout a ozvalo se hrozivé klepání z motoru :(nic hezkýho
-
10:52:35 24.4.2010
No jo, ale třeba takovej Valvoline 10w60 je polosyntetickej, kdežto selenia racing je plně syntetickej.
To dost možná dělá ten rozdíl, kdy mě dva lidi nezávisla na sobě říkali že tyhle fiaty jezdí nejlíp na tu selenii.
-
20:56:47 23.4.2010
olej moze nad 80stupnu klidne,ale podla mna len selenia racing 10w-60,10w-40 moc nevidrzi..Ja mam 16VT,byvam v meste plzen,a ked v lete jazdim v meste vic nez pol hodinu,tak ja mam 100-105c oleja a normalne to jazdi...Raz som mal olej cca.na 140C na okruhu,ale vic nez hodinu som slapal na plyn,jazdilo to normalne,ale uz citil som ze nema tolko sily,ale vydrzal bezproblemu...tak neviem,ale cervena podla meraku zacina nad 160C,preto mate tam budiky,aby ste vedeli vsetko,co sa deje...
-
02:09:23 23.4.2010
Alejandro: ano. Resis blbosti, evidentne Ti chteji prodat nejaky prebytkovy olej z leteckych zavodu. :-) Napr. Selenia Racing = 10W60. Neni to Jedu nakoupit do Tesca vejce = 10W60. Proc myslis ze se viskozita oleje udava pri 100stC kdyz nesmi byt vic nez 80 koho by to pak zajimalo? :-) Navic coupe neni babetta.
-
23:46:46 18.4.2010
jámala licha? to je zase debata o trusu,fujtajbl ve spolek :-)
-
23:12:20 18.4.2010
luxor: a už se to stalo, že bys měl olej na 130 stupňů? rozchodils to pak nebo byly následky?:)mi bylo řečeno technikem od Castrolu a Valvoline že 130 už určitě 10W40 nevydrží... a že ten 10W60 by jako měl vydžet aniž by se degradoval, ale že záleží ještě na tom jestli to snesou části motoru jako těsnění apod...
Druhá věc je, že když bude asi takhle zahřátý olej, tak mu dost klesne tlak s bude to hůř mazat...
-
22:54:24 18.4.2010
Někteří ani olejový chladič nemají na nesériovém více poladěném coupé a problémy nejsou tak si nemyslím že ty potřebuješ větší chladič - tedy pokud tam nemáš těch koní o x set víc než série...
přes 130 stupňů se olej ohřát může buďto po pořádné nakládce na okruhu nebo když něco nefunguje tak jak má..
-
22:54:10 18.4.2010
nene,nepletu si to, doporučovali mi větší olejový chladič, ne nějaké IC.....zajímavé bylo že spousta aut jim tam prý jezdí s kaput turbem a mají v tom nějaký blbý olej a malý chladiš oleje....něco na tom bude asi
-
22:27:41 18.4.2010
10W40 je podle Fiatu optimum pro bezny provoz, kdyz tomu obcas das, tak je lepsi 10W60, kterej je navrzenej pro vetsi teploty a Selenia mu rika Racing.
Nepletes si ty pridavne chladice oleje s IC coz je chladic vduchu?
Jinak jak rika Ice-man, Coupe je predevsim seriove auto urcene pro bezne pouzivani a ne zavodni special co si necha libit brutalni zachazeni a kteremu po zavode vymeni vsechny streva a naplne za novy. Nezapominej taky, ze je to vic jak 10let stary auto!! viz dalsi problemy co resis. Pokud chces jezdit na liminu je nezbytne nutny, aby vsechno fungovalo na 100% a to stoji prachy. V opacnem pripade je to cesta do hrobu.
-
22:25:52 18.4.2010
nojo, právě oni tvrdí, že ten 10W60 racing to nezachrání:(((že to cche ten větší olejový chladič...přiznejte se, komu začalo bíle kouřit turbo po překročení 90-100 teploty oleje?:)
-
22:09:49 18.4.2010
prave proto ze nekdy tomu takhle nasolis tak je dobry tam lejt toho racinga :D
-
22:04:37 18.4.2010
tak to zas jo ber to tak že to bylo postavené jako sériové auto ne závodní speciál.
takže pokud to využíváš takto musíš tomu dat i upravy k tomu vhodné.
-
22:02:17 18.4.2010
jo,jenomže výrobce nepředpokládá, že to budu honit na okruhu a po staré velké ceně Brna pomalýma zatáčkama na 6000 RPM a více....:)proč si tam teda někteří členové fora montují přídavné chladiče oleje (nebo větší) když není problém pro turbo olej 100 stupnu???
-
21:49:57 18.4.2010
to jako že je od výrobce tudíž by to tomu mělo stačit .
takže olejem to nebude.
-
21:49:50 18.4.2010
Alejandro : Ne. To by mělo znamenat, že to podle výrobce stačí. Tak proč by měl bejt 10W60 horší.
-
21:42:41 18.4.2010
Džanek, to jako že 10W40 maže líp?:((
-
21:39:54 18.4.2010
vyrobce tedy FIAT doporucuje pro 20VT motor olej Selenia 10W40, tak si to preber:)
-
21:02:58 18.4.2010
Lol:-) Tak to není dobrý servis věř.Takové oleje neexistujou.Možná někde v F1:-)
-
20:45:47 18.4.2010
no že prý 10W60 už nemaže při teplotě nad 90 stupnů a tlaku pod 3 bary a turbo se začíná opotřebovávat a pak to hulí...to bylo vysvětlení...jinak je to servis dobrý,jen na ty oleje mi dělají bolehlav:)olej který umaže takové teploty je prý 10W70,10W80,10W90
-
08:21:48 17.4.2010
Kam to jezdíš do servisu? Jen jim tady udělej reklamu, ať lidi vědí kde jsou tací kokoti!
Určitě to bude turbem, pokud ho necháš teď zrepasovat, dokud hulí jen trochu, tak to jednak ještě půjde a jednak to nebude tak drahý. Ale pokud budeš otálet, tak pak už jedině výměna. Na repas se zeptej Marcela.
-
21:12:01 16.4.2010
já taky...
-
17:03:21 16.4.2010
tak jsem na tom asi stejne.. kdyz je to studený a chvili stojim treba na krizovatce tak se obcas zacne valit z vyfuku strasne smradlavej dym, ale po chvili to zase prestane..
-
23:05:17 15.4.2010
Alejandro: já měl turbo na kaši, příznaky ? kdo by to byl řekl modrej dým z výfuku za studena :D vyměň turbo a přestaň spekulovat ! hlavně to odvez z kravína do servisu !
-
21:55:52 15.4.2010
To sou mechanici:-) To bych bil:-)
-
21:38:36 15.4.2010
turbo, když je rozpálený tak to zvládá ten oil spalovat a už to nehulí .-)
-
20:35:14 15.4.2010
anebo zkondenzovana voda ve vyfuku, pokud to dela jen rano a ten kour je spis bilej..
-
20:26:30 15.4.2010
to je uplna blbost proto se tam ta 60ka dava aby i za velkych teplot mazala ;) Jinak jak pisou bud gufera , krouzky, nebo turbo
-
20:24:56 15.4.2010
právě když kouří jen studené a po ohřátí to přestane- tak začni šetřit na turbo
-
20:23:31 15.4.2010
no já myslím, že z turba to nebude, po zahřátí to přestane a tlačí suprově......ty gufera ventilů to by bylo asi smutný no:( Jinak mi furt tvrdili, že to nepřežije teplotu oleje nad 100 stupňů
-
20:17:02 15.4.2010
taky typuju míchačku, nebo gufera ventylů
-
20:14:22 15.4.2010
Tak tos byl v dobrým servisu teda, fakt odborníci .-)) Kdy kouří modře 20VT? ano správně když spaluje olej a ten se bere nejčastěji odkud? No přece z míchačky, takže to je otázka č. 1 a pokud jde o druhou otázku tak osobně nepamatuju za těch x let že by se to někomu stalo
-
19:03:53 15.4.2010
Ahoj, tak jsem prý přehřál olej mi řekli v servisu, že jim po nastartování šel modrý kouř z výfuku. Tak říkám, že přes 100 stupnu olej určitě nebyl a oni že prý olej má být do 80 stupnů....a že si mám vyměnit originální chladič na olej a dát tam přídavný nebo že mohu zadřít....cosi o tom myslíte? mám tam Valvoline 10W60 a technik z Valvoline mi říkal, že ten olej vydrří i 15O stupnů, že je dělanej na závody...C
1)Kouřilo vám to modře po startu někdy?
2)zadřel někdo motor s olejem 10W60 kvuli překročení teplty oleje nad 100 stupnů?