-
10:46:28 2.4.2010
takže zase nic, no nezbývá než pod tíhou důkazů veřejně přiznat že odlehčování pohyblivých dílů motoru je zbytečné!
-
06:02:56 2.4.2010
křivku krouťáku jak u TDI měl na svědomí velkej KP...
-
22:27:24 1.4.2010
železný úpravy se už moc nedělaj protože se to jednak musí umět,dá to hodně práce a málo se na tom vydělá. To je jednodušší nadělit někomu brouka a vačky a schrábnout ranec :-) Kdysi jsem měl škodifku s podobně udělanym motorem a jezdila dost dobře. Seriová vačka,seriovej karbec a šlapala docela pekelně - v rámci možností. Lubo Abarth měl udělanej motor v ritmu a křivka krouťáku jako u TDI už od 1500ot. To že to Luboš nedotáhnul do konce a při 139k to ukončil byla veliká škoda
-
22:22:12 1.4.2010
Lenosovec nic objektivne nepotvrdi, to by musel byt jeste druhy totozny motor s nedotcenym spodkem na porovnani.
Zusteneme ale u toho, ze to tomu teoreticky pomuze, je jen tezke urcit o kolik. Ja rikam(a honza) ze o malo, vy o hodne.
-
21:08:43 1.4.2010
až to Lenoš zajede tak uvidíme jak to bude jezdit. Pro případ že by na hmotnostech opravdu nezáleželo můžu dodat velmi těžké setrváky,ojnice i písty :-) aby se to vyvoleným točilo jako BMW a jiné rumpály co mají hafo koní a přezto nic moc nepředvádí :-)
-
06:26:24 1.4.2010
měl jsem rozepsanej elaborátek, ale odhlásilo mě to a nevložil se mi...
tak ho večer napíšu znova..
jen uvedu to,že to asi nikdo z vás nemá změřený akcelerometrem a tudíž jde jen o pocity konkrétní osoby,která v tom daným autě nejela třeba i rok...
vím o hodně lidech co maj odlehčíno a na akceleraci byl rozdíl 00prd (respektive kolem 0.1-0,2 v průměru lepší..) což při z5tným přepočtu dejme tomu na odpovídající nárust výkonu dělalo jakoby motor nabral kolem 5-8PS.. samozřejmě na brzdě to ale je neměřitelný..
a váha pístů a ojnic hraje roli v něčem jiným - a to v únavový pevnosti protže síly třeba při 8000 jsou značné a seriovej píst by se roztrhl - ne třeba kvůli nevhodnýmu matroši, ale kvůli váze.. jediný co je jakž takž rozhodující a znát je hmotnost rotačních hmot na velkým poloměru (setrák, kola,pneumatiky..) proto taky mnoho soutěžních aut má vícekotoučovéspojky byť se stejnou hmotností jako seriovej set, ale s o mnoho menším momentem setrvačnosti
-
01:58:29 1.4.2010
Pro lidi jako ty? Neznam nikoho, kdo by si vybiral kovane dily dle vahy. Ta je az jako druhorady udaj. Lehci=lepsi, ale ne urcujici.
-
23:51:06 31.3.2010
tak proč teda prodejci u tuningových dílů uvádějí hmotnost? kvůli poštovnému to asi nebude...
-
23:32:31 31.3.2010
Proste mi prijde, ze to prilis precenujete. Rad se ale necham vyvezt z omylu nejakymi dukaznimi materialy :))
-
22:44:24 31.3.2010
ojnice dělá z části pohyb otáčivý a z části přímovratný. Píst je jasnej a ten má Libor kovanej. Třeba u coupe a integrály 16VT je rozdíl hmotnosti pístu skoro 110g,čep 10g a když se odlehčí horní oko ojnice o cca 40g tak máš rázem cca 160g na přímovratných hmotách na jednom hrnci. Hmoty přímovratný údajně nejdou lineárně ale v nějaký funkci,takže kolem 5000ot už tam není rozdíl těch 160g ale třeba 50Kg (inženýr by to určitě spočítal,já to neumim). Ty síly jsou hodně důležitý právě na ochotu motoru jít dopředu. Ochota nevznikne sama pro sebe,je to asi krouťákový. Měl jsem motor trochu udělanej už před 4ma rokama a jezdil moooc hezky
-
21:26:36 31.3.2010
Vy se ale porad bavite o tom jak bezi samotny motor, ja to vztahuji k tomu, jaky vliv to bude mit na jizdu.
Pavel: pochybuju ze ti odlehcena klika a nalestene ojnice daji vice tociveho momentu. Jit za plynem, krasne se vytocit to si nejak nedovedu predstavit. Na volnobeh mozna, na pruznem zrychleni to nemuze mit vliv.
Ja nerikam, ze to je uplna blbost, ale tohle bych resil u motoru zminovaneho ferrari(vysokootackova atmosfera), ne u seriovyho turbomotoru. Proste prilis prace se spornymi vysledky(nemeritelnymi).
Uzlikovic uno, nemelo lestene ani odhlecene ojnice a snad ani nijak odlehcenou kliku. Jen trosku lehci stetrvak a kovane pisty. Pokud si dobre pamatuji, kazdy rok to je jinak :))
-
20:29:53 31.3.2010
asi tak, takže lehký písty,ojnice,kliku,setrvák a hurá do procesu
-
19:11:31 31.3.2010
Ano ano Marcel. Dobře řečeno. Já potřebuji aby mi šlo auto ochotně za plynem. Na co je auto které má koně ale než se k tim koním dotočí tak mrtvola. Já dělám motor na to aby byl v celém spektru otáček pěkně ochoten se vytočit a krásně šel za plynem už od spodku. No a k tomu je třeba motoru ulehčit.Přirovnám to asi takhle. Jak dlouho bude trvat kulturistovy roztočit ocelovou žkruž a za jak dlouho normální člověk roztočí kolo z auta. sice kulturista má velký výkon ale já to roztočí snadněji. hau
-
18:45:00 31.3.2010
každej má svej kus pravdy. Na brzdě kde se brzdí z maxima dolů se to neprojeví tolik jako na silnici kde se letí ze spoda nahoru. V každém výkonovém vzorci se objevuje účinost a je to významné kurvítko výkonu :-) Energie umlácená v klikovém mechanismu se může buď ušetřit nebo pustit do kol :-) a proto třeba to Uzlikovo UNO tak hezky jezdilo ačkoliv mělo jen 200k jako některá ostatní UNA v ČR s těžkym mechanizmem. Kdo nevěří ať si veme do ruky cihlu a kvrdlá 6000 zdvihů za minutu a pak zamění cihlu za půlcihlu
-
15:09:27 31.3.2010
to je jak u bucků na dvorečku...
-
13:42:46 31.3.2010
:) naopak se k nim pripoji prevodovka s tunovou karoserii.
-
12:02:31 31.3.2010
a to jako ten tvuj motor si ty kila o kterých se tady bavíme při zátahu odloží u krajnice?
-
10:07:40 31.3.2010
Dik honzo.
Me zajima jak auto jede, kdyz je v tahu, tzn kdyz proste tahne celou vahu auta.
To ze se na volnobeh hezky vytaci mi nicim nepomuze.
Fyziku ale nastudovanou nemam, abych se tu s vami fundovane hadal.
-
06:18:47 31.3.2010
jako Phob ... materiálový vlastnoti seriovejch ojnic s milionem KM nevojebeš:) a za ten čas co se jima zabejváš máš vyděláno na polovinu sady kvalitních se kterejma se už zabejvat cenu má...
a výkon motoru stejně dělá množství vzduchu co dostaneš do motoru,správně smísíš s benzínem a ve vhodnej okamžik zapálíš... to co získáš odlehčením je velmi mizivé % výkonu
-
23:57:57 30.3.2010
když budeš mít 2 rumpály, kde jeden bude z hliníku a bude vážit 100 kilo a druhej bude z oceli a bude vážit 300kilo. kterej roztočíš dřív na nějaké určité otáčky? a u kterýho budeš muset vyvýjet větší sílu, abys ho vůbec roztočil? odpověz si sám...
-
23:31:38 30.3.2010
fyziku nkdy nevojebeš :-)
-
21:53:21 30.3.2010
Vy jste blazni, ja v tom porad zadny podstatny prinos nevidim, ale je pravda ze tyhle upravy stoji jen vasi energii.
-
18:52:20 30.3.2010
pásová bruska (dílenská, ne ruční - i když tou by to taky šlo..), jak jsem již psal...
-
18:23:59 30.3.2010
proradí prosím tedy někdo čím leštit? Moc by mi to pomohlo
-
22:17:45 29.3.2010
no panečku to je paráda,to tam ty gramíky skáčou :-)
-
20:03:37 29.3.2010
ty jo to je přesně to co chci čím si to leštil?
-
19:48:05 29.3.2010
:-))
-
16:24:09 29.3.2010
Marceli to právě chci. Ohlehčit ojnice a udělat T písty. Jenom teď řeším čím ty ojnice pořádně vyleštit aby to bylo to pravé. Nemá někdo nějakou radu
-
22:10:56 28.3.2010
ojnice je dobrý odlehčit a pak vyleštit,třeba Lenošek je teď má o 180g lehčí :-) a za plynem mu to jde líp než astmatik :-)
-
19:32:00 27.3.2010
ale Honza zapoměl napsat,že se brokuje keramickými kuličkami
-
19:23:35 27.3.2010
Brokování je pro mě nová informace. Já jsem chtěl hlavě rotační a posuvnou hmotu odlehčit. No a potě vše převážit. O brokování slyším prvně. Nebylo by možné se o tom někde něco dovědět
-
16:22:07 27.3.2010
mít pásovou brusku a jedeš
pak je nech obrokovat, protože samotným leštěním nedosáhneš ničeho, krom že je můžeš dovážit do 0,5g jak horní oko (posuvnou hmotu) tak dolní oko(rotační hmotu..) teprve brokováním dosáhneš zpevnění povrchu a zacelení povrchovejch vad..
-
16:03:34 27.3.2010
Nemá někdo radu jak snadno a bez velké dřiny vyleštit ojnice? Právě dělám motor do integrale a leštím =)