Lesteni hliniku

  • ROSSI 20VT Plus
    Musím uznat, že to je velký rozdíl. Moje zkušenost je ta co jsem psal, a to už jsem se věcí z duralu navyráběl, nabrousil a naleštil. Nevím v čem byla u vás chyba, že to pod vodou bylo horší, než v případě toho, pro mě dost srandovního, způsobu s lojem. Věřím, že to funguje. Každopádně je možné použít smirek o zrnitosti kupříkladu do 320/400 a pak jít rovnou pastou. Pasty jsou taky v různých zrnitostech, ale to už jsi popsal v návodu níže.
    Taky záleží velmi na materiálu, některý jde do zrcadlova, některý ani omylem.
  • Honza
    a výsledek broušení 200 a leštící pasta..

    časová úspora razantní (co líme, to 4 hodiny úspora oproti předešlýmu postupu..)
  • Honza
    schválně, ti sem dám fotky z leštění kol .. hodně dlouho jsme z toho byly neštastní když se aplikoval postup postupně až k 2000 smirku (na sucho, pod vodou, pod WDčkem atd..) a následně profi leštící pasty několika značek..

    pak se zkusilo dbát na rady profi leštičů..tj skončit u drsnosti cca 200 na sucho , následně brusná pasta a výsledek byl jako nebe a dudy.. to samý i na ventildeklu...

    nejlepší výsledek postupnýho brooušení a vzatí leštící pastou:
  • nocarret
    Rossi v tý době jsem dělal ještě ve školství takže 80/ hodina .-))
  • ROSSI 20VT Plus
    Honza: To já nepopírám, že si za to nechají zaplatit, a že je to jejich profi postup, ale je to špatně, stačí nad prací uvažovat a ne slepě aplikovat to, co jsem se naučil v učení za první republiky. S řemeslníky jakéhokoli oboru mám vlastní, povětšinou, špatné zkušenosti. Co si neudělám sám, to většinou nemám, a pokud to chci po někom, musím vymyslet postup, jak to má udělat. Sorry, ale řemeslníci moc kreativní nejsou, a pokud, tak je to jenom na škodu. Nic proti tobě, jen schválně vyzkoušej tuto metodu a uvidíš.
  • Honza
    pitomost..hm.. tohle je běžnej postup všech profi leštičů kovů, co si za to nechaj hodně dobře zaplatit...
  • Pietro-Scuderia Italia
    Dekuji za opravu...Mas pravdu,pesca a pesce neni uplne to same :-)
  • ROSSI 20VT Plus
    Noccaret: tak to tě vyšlo víko na nějakých bratru 60000,- když počítám tři kila na hodinu :-). Ne, dělám si srandu... .
  • ROSSI 20VT Plus
    měl bych připomínku, to co radí honza s tím šmirglem je pitomost, nejlepší je samozřejmě brousit pod vodou kvalitním vodním šmirglem, k dostání např. v autolakách. Rozhodně nekupovat sračky v supermarketech nebo české globusy. Nejlepší je SAIT/SAITAC.
    A proč pod vodou? No je to jednoduché, voda vyplavuje neustále odbroušené piliny, které se nehromadí pod šmirglem a nezpůsobují nepravidelné zbroušení. Brousit krouživými pohyby lehkým tlakem a smirky 240/320/400/800 atd. až k zrnitosti 2000. Pak použít profi leštící pasty na Al slitiny o různých zrnitostech, a leštit opatrně hadrovým kotoučem, aby se neudělaly plošky, nebo nestrhly hrany. Pak postup podle honzy.

    Pietro, zrcadlo nemá nic společného se srdcem, srdcadlo je špatně. Je to jako v italštině ryby a broskve, ta slova jsou si hrozně podobná, ale znamenají něco jiného :-). V Palermu na tržnici jsem se už spálil, hehe.
  • kajo
    alebo si to pozri na you tube a napíš tam polisch whell ring alebo take niečo tam to niekde najdeš..
  • Elkar
    mě se to víko líbí jak je. matný.. jetý, ale vypadá spíš ocelově a to je i hezký... chrom nebot eda chromový vzhled se mi obecně nelíbí...
  • nocarret
    je to super vomrd, já dělal na mým celý víko motoru kdysi, pěkně ručábo a bylo to poctivějch 100 hodin práce
  • ZdenysM.L.
    Honza : stálo by to za celý článek a foto jak materiálu tak výsledné práce.Jinak super.
  • Honza
    kámoš leštil....

    prvně zkoušel končit u 2000 a pak pasta+ kotouč.. pak další a další postupy..výsledek stále bídnej..

    pak jsem našel postup a potřebnej materiál a výsledek je takový... :

    http://img5.rajce.idnes.cz/d0507/2/2935/2935583_99 aee83591dd10d906838bf93ac5afdc/images/Snimek_015.j pg

    postup:
    Zde je potřeba rozlišit, jestli chceme docílit zrcadlového lesku a nebo jen povrch srovnat a mít ho matný. Co se týče další konzervace povrchu je několik možností :

    - lakovat - osvědčil se mi lak na hudební nástroje nebo v nouzi lak na metalízu

    - konzervační olej- silikon, konkor

    - pasta na udržováni nových laků karosérii- zdá se to nejlepší verze.

    - leštící pasta kterou budeme povrch leštit



    NIKDY NEPOUŽÍVEJTE na leštění nebo konzervaci barevných kovů Silichrom nebo Neoxid - to je naprostá katastrofa! Povrch je zdrápaný a zoxiduje rychlostí blesku. Tyto přípravky jsou vhodné tak na cídění hmoždíře umístěného v kuchyni na poličce a to se na něj ještě musíte dívat velké vzdálenosti!

    Postup leštění:
    - součást zbavíme všech nečistot a mastnoty. Potom je nutno se rozhodnout zda brousit nebo ne.Všeobecně platí, že broušením se hlubokých poškození a hloubkové oxidace zbavíme, ale zase si vyrobíme spoustu drobných rýh od brusiva. Zásada je nepoužít ocelový kartáč ani ruční, natož na vrtačce nebo úhlové brusce!

    a) silně poškozený a nebo zoxidovaný povrch
    - Pokud je součást hodně poničená nebo velmi silně zoxidovaná, doporučuji jemně přebrousit brusivem o zrnitosti 180- 240. Pokud použijete brusné plátno, je vhodné ho přimazávat lojovou pastou, protože specielně hliník nám jednak zanese brus a jednak vytvoří rýhy, kterých se později budeme těžko zbavovat. Brousíme pokud možno vždy jedním směrem a pokud jsou na leštěném předmětu prolisy tak podél nich. Nikdy ne kolmo! Pokud použijete brusné rouno, lojová pasta se nepřidává.

    - Předleštění provedeme pouze pokud jsme celý povrch přebrousili a to buď hrubovací pastou to je pokud chceme matný povrch např. Black-Max nebo pokud vyžadujeme vysoký lesk Brown Max a sisálovým nebo hustě šitým látkovým kotoučem. Zde se začíná leštit kolmo na směr brusu, ale pokud jsou na předmětu prolisy tak je nutno na ně nenajíždět vyloženě kolmo.

    -Leštění pro dosažení vysokolesku provedeme pomocí pasty White Max a látkového kotouče (např. kaliko). Pokud je nežádoucí dosáhnout vysokého lesku tak leštění ukončíme po předleštění Black Max a sisál.


    Pro dosažení matného povrchu leštíme pastou Black Max a podle stupně poškození povrchu se volí mezi kotouči sisál-silně poničený povrch nebo TT- málo poškozený. Odběr této pasty je možno zvyšovat současným přidáváním lojové pasty.
  • Fugasik
    Já pouze a jen bezbarvím lakem....zatím to je furt v poho
  • Pietro-Scuderia Italia
    Dekuji za rady.
    Po 5 hodinach prace mam to hotovej a jsem spokojeni.Vysledek super.pouzil jsem smirgl papir od 400 do 2000 i na mokro a pak pasta na lesteni kovu co jsem koupil v halfordu.Vypada uz skoro jak chrom.
  • Fugasik
    já měl taky kotouč..."vatovej" + sitola paráda...-jak psí kulky :D.....ale rozleštíš to vším možným
  • Janinka 2.0.16VT
    Jinak mám kontakt na kluka v Sokolově který to dělá vč.kol
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    složitější kusy se dají nechat udělat u specializovaných firem jako třeba
    http://www.autohificlub.cz/forum/10/763389-chemick e+lesteni+hliniku/0
    nebo http://www.chemickelesteni.cz/
  • Simarik
    jj hadrovej kotouč a já použil pastu na leštění hliníku. výsledek super
  • Pietro-Scuderia Italia
    Dekuji,zkusim to.pak dam fotku jestli jsem to delal dobre.
  • Lenoš20VTLE
    hadrový kotouč do vrtačky a tempo,bude to jak psí kule
  • Pietro-Scuderia Italia
    Ahoj.
    cim lestite hlinik?
    Celi vecer lestim viko nadrze.Sundal jsem stary pruhledni lak,lestil jsem s papirem 800,1200,1500 a 2000 na mokrou.Pak s nejakou lesticku na kov s dremelem a na konec tempo.Povrch je uplne hladky,ale neni jak srdcadlo.Da se neco s tim delat?
    Predem dekuji.