Kontrola oleje

  • Maxxx 16VT
    je zas fakt že to je od valvoline.. a nějakej název.. ted nevim...
  • Maxxx 16VT
    to Coupe20VT .. vyrobci nařizují co do toho motoru máš nalít.. protože s vlastnostmi toho olej počítají už při navrhu vulí ložisek kdekoliv v motoru.. pokud tam dáš něco jinýho je to tvuj boj... (to je teorie) ale jak všichni výme praxe je uplně jiná.. :-(
  • Maxxx 16VT
    já vám teda nevim jooo ale moc tomu tu nerozmim.. pokud do toho motoru dá někdo něco co odstranůje karbon z motoru tak je jen krok od toho aby ten motor odrásk... pokud nevimění několikrát olejový filtr je po něm.. mylý karbon se rozpustí a putuje do filtru.. a ucpeho.. pak je konec když včas dáte nový a pak zas tak ho pročistíte.. táta na karose použil něco podbnýho a po 150km byla plechovka na filtr uplně slisovaná.. všim si toho tak to vyměnil a pak zas a zas.. ale kdyby stím ujel ještě 50 tak nevim nevim.. jak by to dopadlo..

    pokud tento přípravek leješ do odkarbonovanýho motoru nic se neděje

    pokud ale použiješ to čemu já řikám vytěsnovák na bazi velmy hustého oleje a prý je v tom teflon.. tak se zvedne mazací tlak já jsem to lil do motorky resp ta na to jezdila do favorita do golfa a byl jsem stím naprosto spokojenej...
  • Coupe20VT PLUS :-D
    no je to trochu zcestné... fiat doporučuje selenii do všeho... je to dvorní dodavatel. ANO do coupeček souhlasim, ale do takový multiply 1.6 mi jako nutnost selenka nepřijde...
  • Edrig
    Domnívám se,že Coupé svým vysokovýkoným motorem by mělo dostávat olej doporučený výrobcem a to je Selenia.Než jej Fiat předepsal,jistě to zkoušel i s jinými a konečné doporučení nevydal jen tak pronic-zanic.
  • nocarret
    já si tímhle zázračným přípravkem kdysi odprásknul motor na Bravě když jsem po najetí asi 150kkm se nechal ukecat a nalil to tam při výměně oleje a výsledek byl že se ucpaly mazací kanálky v hlavě a přestalo to mazat a konečná, takže opatrně
  • Tlama
    měl jsem na mysli třeba míchat minerál se syntetikou nemíchat, jinak jak jsem napsal stejné specifikace míchat lze, věřím že i jiné ale já bych to nikdy neudělal -)))
  • Edrig
    Tlama.No asi se trochu mýlíš.Stejné druhy olejů míchat lze(spíše nouzově),ale dobrý olej se tím podřadnějším samozřejmě znehodnotí.A používat proplachovací olej mezi výměnami olejáři nedoporučují,protože jeho zbytky kvalitní nový olej znehodnotí.
  • Hendrych
    Může dolít do syntetiky - syntetiku . Měl by dodržet předpis od výrobce motoru, nic víc. Když doleje do synt.10W-40 10W-60, tak tam bude něco mezi tím...
    Oleje se dají bez problémů míchat. Tím nechci říct, že bych to běžně dělal, ale když třeba zrovna nemám do Stila 20W-50, tak tam doleju 10W-60...chutná mu oboje, jen Racing trochu víc, protože je řidší...
  • Tlama
    Hendrych --míchat oleje??l oool to nikdy nedělejte....když měnit druch oleje tak vždy vypustit, nejlépe propláchnout výplachovým a dát nový typ oleje i s filtrem ale nikdy nemíchat různé typy olejů.......důležité při dolévání alespon aby měli stejnou specifikaci 10w40 do 10w40 atd
  • Hendrych
    Oleje můžeš míchat, nic se nestane.
    Pochybuji, že někdo před tebou jezdil s Coupé na "minerál", potom by přechod na syntetiku mohl udělat "paseku"...
  • Džanek
    To sucho..buhuzel mel jiny teplotni rozsah tedy jine adhezni vlastnisti..ale bylo to pouze doliti! Vim, ze michani oleju neni to prave orechove ale nic fatalniho to tez neni... Kazdopadne sem se stavil v servisu u Petrasku (Brnensti vedi) kde jsem dostal skoro prednasku o olejich:) a byl sem uklidnen ze se vubec nic nedeje...a ze komplet vymena oleje je v tomto pripade zbytecna... tak co si mam myslet?
  • Luxor
    2 Honza: Militec je na bazi chlor-parafinu takze nejaky prinos v mazani mit muze, ale na druhou stranu urychluje oxidaci. Nerikam ze to nekdo do zavodaku leje spis jen ze by to treba nejaky minimalni prinos mit mohlo kdyby to tam lili ;-) Kazdopadne nema smysl jakoukoli sr.cku do motoru ktery chceme aby chvilku zil lit, je jasny ze si na tom chteji prodejci, servisy apod. jen namastit kapsu.
  • Honza
    hehe zatím jsem neviděl žádnej závodní motor od Albrechta kterej by používal nějakej zázračnej přípravek ..pouze mobil 1 rally 5w50 , nebo 15w50 racing...

    tak že by militec, xeramic, prolong atd měli nějaký pozitivní přínosi nevím...
  • Luxor
    2 Džanek: Souhlas s JP, vylej to co nejdriv ven, ja taky udelal hovadinu a aplikoval pro zmenu na doporuceni ve Fiatu Militec ale kdyz jsem pak zacal patrat trosku vic co to vlastne dela, sbohem Militecu a nikdy vic :-) Paradox je, ze hodne veci co o produktu tvrdi je pravda - aspon prvnich par desitek tisic km, bohuzel nereknou to co je podstatnejsi a to dlouhodoby negativni hledisko uzivani --> sbohem motore... Jedna vec je pouzivat takovyhle produkt v zavodnim aute na 1-3 sezony kde to muze mit vic pozitivnich prinosu nez negativnich, druha vec je to lit do auta ktery si chces nejakou dobu nechat.
  • Džanek
    To petr613, dolil sem selenii racing 1/2 litrem plně syntetického oleje.
    Selenia racing je dle výrobce též plně syntetický olej viz: http://www.flczech.com/oleje/auto_s_racing.htm
  • Dave 1,8
    Kupte si poslední číslo svět motorů,je tam velký članek o olejích.Souhlas s JP
  • JP
    Xeramic:)) Zeptej se člena Nismo.Power na autohificlub.cz. Ucpalo mu to čerpadlo na 200SX a zadřel motor...

    Píše o tom třeba <a href="http://www.autohificlub.cz/forum/13/855472-bmw-e36 -svetla" target="_blank">tady</a>, ale když se ho zeptáš, jistě ti o tom napíše víc:-))

    Do díry na olej se leje zásadně jen olej. Nic jinýho.

    Nechápu takovýhle experimenty na motoru, kterej je tak náročnej na olej. Bejt tebou, tak už to ani nestartuju, všechno vyleju, propláchnu a naliju Selenii.
  • Petr613
    Čau Džanek jseš na nejlepší cestě jak zadřít motor pokud dolejváš polo sintetiku plnou sintetikou a ještě tam cpeš nějaký zázračný srač!!.
  • Džanek
    Oleje bylo tesne pod spodni riskou. Selenii racing sem dolil plne syntetickym olejem a a pridal sem Xeramic. Nema uz nekdo vlastni zkusenosti?
  • Edrig
    I když je olej pod spodní ryskou,stále pro jistotu zůstává ještě jeho rezerva.Takže tlak i kontrolka nezaznamená jeho nedostatek,protože koš sání bývá u všch motorů až při dně klikové skříně.A rozdíl v objemu teplého a studeného oleje je na těch 3-4 litrech zcela zanedbatelný.
  • von Raven
    ja to merim rano kdyz je to chladne a nikdy jsem nemel problem s prectenim hodnoty, pry ale neni dobre studeny motor dolit olejem na max rysku protoze zahratim muze trosku zvetsit objem a max ma byt pri teplem, i ve vice servisech rikali tak 1-2mm pod max za studena
  • Tlama
    má se to měřit po ustátí...proto píšou 10 min. po vypnutí motoru protože olej hned po vypnutí ještě dotéká do olejové vany....nejlepší je měřit u studeného nenastartovaného motoru...olej je husší a lépe čitelný
  • Džanek
    OK, zitra zkusim sehnat 60ku.. a kdyztak si udelam vylet na OMV:( diky!
  • TOM
    souhlas z nadi
  • Luxor
    jj u OMW, za temer 800 litr ;-)
  • Innocento
    10W-60 na dolití seženeš u čerpacích stanic OMW...
  • Džanek
    jj to je mi jasne, jen by me zajimalo zda ta hladina je stejna za tepla i za studena. A dalsi dotaz zda se smi michat olej jine znacky ale specifikace 10w60 se selenii racing..pripadne zda motor snese smes i 10w60 a 10w40 (bojim se ze v nasich koncinach tu 60ku nesezenu:(
  • TOM
    musi byt videt malo oleje kdyz vitahnes merku musi tam byt patrna ryska mezi min a max
  • Džanek
    caute! zajimalo by me jak moc se projevi na kontrolni risce sondy motoroveho oleje to, kdyz se vytahne za studena a za tepla(v manualu pisi, ze se ma kontrolovat pri zahratem motoru cca 10 min po vypnuti)
    ja to vytahnul po trech dnech stani a olej nikde!! pritom tlak za jizdy normal 3bary, kontrolka samozrejme nesviti... ted se skoro bojim nastartovat:( vim ze je to amatersky dotaz, ale nechci nic podcenit. Dik