Provozní teplota 1.8

  • Elkar
    prej pár šupů, jako nevim ale mě stál termostat přes 2000 protože je to tam celý v jednomzalitý a samotnej termostat nejde.
  • Koty
    jj taky sem letos měnil termostat, při jízdě mám 80 stupnu, když stojím tak to vyleze na 90
  • _ACE_
    Tak tak a tady pomůže ten do hadice
  • Feki
    Ok..:D A jakou ma cepicku ten trpaslík?:D nee,už tomu rozumím takže v mým pripade asi nedovira a porad ochlazuje jo?
  • _ACE_
    Termostat si představ jako kohoutek u kterýho sedí trpaslík s teploměrem,jak teploměr ukáže 85 tak ten kohoutek otevře jak teplota spadne tak přivře a tak dokola
  • Feki
    Mám hovězí dotaz..Jak vlastně PRESNE funguje termostat..Protože nechápu jak jinak se ma auto v podstatě ohrivat než od motoru..? Jak řekla Ilonka,sem ještě Rybizek a potřebuju všechno dohnat tak se ptám..:)
  • von Raven
    no nahodou v zime funguje taky v pohode, jen to nahrati je krapet delsi ale jak jednou nahreje tak musi drzet
    ja jsme s nim dojel pred 3,5 rokama v tech kalamitach po snehu do nasich kopcu na sjetych letnich pirelli p6000 a benga za mnou se zimakama zustaly v kopcu :D
  • maik-x
    Horko krevnej ve smyslu že potřebuje teplo aby se ohřál.Ne v tom smyslu že se moc hřeje.
  • von Raven
    olej by mel byt asi jako voda, ale nase 1,8 nemaja turbo a chladic oleje maji dost dobre umisteny takze tam musis jet jako prase aspon 10min v kuse at jsi nekde u 90°C jinak je to tesne pod vodou
    to takove 16VT stejnou jizdou usmazis a treba missicka je porad s olejem kolem 100 ale ona zas ma velky naraznik co nepusti vzduch na chladic ani na vanu
  • von Raven
    horkokrevny ital to rozhodne neni, felda zahriva vic :D normalni je ale 80+ a pri stani na krizovatkach max 90+°C cokoliv jinak je neco blbe
    jedna oprava za druhou.. nj je to tak, pritom v zime to sere daleko min, hodne zalezi na tom kdo a jak s tim jezdil a co to stalo uz pri koupi, hodne lidi zjistilo ze levnejsi kousek je levnejsi nez opravy aby to byl pojizdny kousek, pamatuju i zoufalce co ani cely rok v kuse nevyjeli a pak byli akorat nasrani na ostatni :D
  • Feki
    Jeste debilni připomínka,bavíme se tu o provozní teplotě tudíž předpokládám teplotu vody a ne oleje,pac teplotu oleje ani uvadenou nemám...
  • Simarik
    Fekine prostě ti odešel termostat, jednou jede a pak už ne ! kup jinej stojí to pár šupů
  • maik-x
    Asi je to hol horkokrevnej ital.Zkusím ten termostat z renaultu a pak uvidím.
  • Feki
    Jinak jasné ze to chápu ale nerozumím výkyvům teplot..Město(tím myslím stálou jízdu po plynem rychlosti 50km/h) je přes 80 a dálnice(myšleno jízda s konstantou cca 150km/h) je v zime cca70 ani ne..Přitom v lete držela jak město tak dálnice cca90...tomuhle nerozumím...
  • Feki
    Tj v pic* nj člověk ma první auto tak neví co s tím..Třeba teď jsem jak nakopnutej fo kuli..Cumim..:( Myslel jsem ze je to normal když člověk jede v zime větší rychlosti ze ten motor bude studenější..:( Ale těch něco málo přes 60 je asi málo no..Ku*va ještě sem nevyřešil jednu závadu a už je tu druha?:( A jakto ze po meste nebo proste při nižší rychlosti mi to drží normálně 90 a ve větší ne..Já tomu proste nerozumím..:( Klidne tam dam termostat z Renaultu ale rad bych to nejdriv pochopil..
  • maik-x
    Termostat mám novej a chladič taky:-).
  • von Raven
    ja nevim no, ctete obcas co kdo pise? nerikam ze mam dycky pravdu ale psal jsem ze po 5km v zime nebo v lete pokud je to pod plynem tam musi byt vic jak 60 a min jak 90 a myslim tim jizdu ne z kopce neutral a ne po meste se samyma zastavkama kapisto?
    jak je tam po dalnici vic tak je asi zarostly chladic nebo tam nema jak jit vzduch na chladic
    jak je tam za jizdy s bidou 60 tak je otevreny termostat a nez resit drahy origos nebo nefunkcni vernet tak bych to udelal tahle http://www.fiatcoupe.cz/forum/technicke-dotazy/363 4-tremostat-novy-poznatek/
  • Coupe20VT PLUS :-D
    tak v první řadě to daleko víc žere... a pak: všechno trpí daleko víc... ten motor je stavěnej na nějakou provozní teplotu a tu nemá, takže všechny hybné věci se opotřebovávají rychleji...
    stejný jako kdyby si Zátopka nechal půl roku doma v posteli a pak ho postavil na trať a nechal ho běžet maraton...
  • Feki
    Tak jinak čemu vadi(co se vlastně děje) když je teplota třeba 60...?
  • Syky
    nebo termostat...
  • maik-x
    Me se to takydnes po 100 km nedostalo nad tu prvni carku pod devadesátkou..Asi to bude normoš
  • Feki
    Jel jsem dnes cca 300km a po cca 80km po dálnici skoro porat 150km/h pak měla jen 60stupnu..:( Je pravda ze je venku zima ale je normální ze je auto tak studeny?Pak městem zase cca80stupnu..Neblbne něco?Čím to muže bejt ze je to tak studeny,je tam snad něco co v mrazu auto ohrejva?
  • von Raven
    carky nesledujte, jak rikam diagnostika a pak vite co ktera cerka znamena, ze tam ma nekdo na nejake carce asi 80 neznamena za na te same carce ma vase coupe taky 80, je to uz skoro veteran a vic jak 10roku stary budik si ukazuje co chce, budte radi ze ukazuje vubec :) sou tu i horsi pripady
    provozni teplota je rozhodne na 80
    v zime mu to trva trosinku dyl ale at je zima nebo leto tak po 5km jizdy pod plynem to tech 80+ mit musi
    prehrate neni dobre, prehrate myslim nad 90, studene neni dobre studene myslim pod 60
  • Elkar
    to je taky otázka co škodí motoru víc... když to je podchlazený nebo přehřátý?
  • LUKE 1.8 H8C
    Mě to třeba za jízdy ukazuje mírně nad 70° a sedmdesát tam není určitě, protože když delší dobu stojím v zácpách, tak to vyšplhá stejně jen mírně nad osmdesát a už pouští ventilátor a topí fakt dobře a ručička nijak nelítá, tak si nemyslím, že by byl špatný termostat. Úplně stejně totiž ukazu,už od doby, co jsem ho vyměnil, takže té teplotě, co to ukazuje vůbec nevěřím.
  • Elkar
    no já myslel že ta čárka pod 90 je 85, protože aspon teda mě to drží přesně na ni většinou a to je přesně ta chvíle kdy otvírá termostat, takže pokud jedu ostřeji tak až potom to vylítne výš, kousíček za 90 pak pouští ventilátor na první stupen a nad 95 kousek je druhej...
  • maik-x
    Zkusím to změřit a uvidím na kolik se to ohřívá.
  • von Raven
    melo by to frcet za delsi jizdy tesne nad 80, ale to podle toho meraku a tech pomatenych carek na nem nepoznas, navic rucicka tim vekem co to ma uz ukazuje jinak, takze nejlepsi je zajit si na diagnostiku, startnout to a zapamatvat si kde to ukazuje pri tolika a tolika stupnich a kde mas 80 a kde mas 92 kdy by ti mel sepnout ventilator
  • Feki
    Když trochu jedu tak jak je zima mám teplotu třeba na 70...:) Jinak +-90...
  • maik-x
    Ukazuje mi to čarku pod devadesátkou to je asi 80 co?Ještě to musím změřit přesneji zdali to nekecá.
  • Elkar
    není to u všech plus minus stejny? 85-95
  • maik-x
    Jaká má být provozní teplota motoru u 1.8??