Elektrika 2.0 20V

  • shragicz
    tak zatím nic :-( ještě takový dota, to čidlo fáze stačí vyměnit, nebo se musí i nějak nastavit pomocí nějakého spec přípravku? viz: http://fiatbravoklub.com/fiat/diskuze/index.php?ms g_group=1&action=show&id=174167 příspěvěk od Autor: svoboda Datum:26.04.2008, 18:49:08 ... je to sice jiná motorizace, ale přeci jen ...

    díky
  • nocarret
    tak je tam ještě další průšvih je třeba hledat dál
  • shragicz
    Ahoj,

    tak senzor fáze vyměněný. Jediná změna nastala v tom, že po starotvání se již nikdy nerozsvítí vštřik. fříve zůstal občas svítit, když se to zkoušelo nastartovat, nyní po startování vstřik normálně zhasne jak má (tedy zhasne po otočení klíčku), immo se po otočení klíčku do polohy rozsvítí a zhasne, tak jak má, nicméně pořád to nedává jiskru. všechna čidla jsou zapojená ... dokonce jsme vyměnili celou motorovou elektriku od řj dál k motoru ... a nic ... nenapadne ještě někoho něco? díky všem za jakoukoliv radu či nápad
  • nocarret
    aaaaha no tak to si piš že může, ten senzor normálně rozeber a bude ti to jasný
  • shragicz
    no, možná že mám, musím to zjistit - takže stačí když ten senzor napojím na napájení a roztočit ... vypadá to jednoduše ... čekám ale že praxe bude jiná ... na jakém principu to vlastně funguje. ten senzor počítá otáčky, kolikrát se otočí vačka a jak rychle? může být problém i v rozvodech? uvedomil jsem si, že jsem neuvedl že na autě se mimo jiné dělaly rozvody ...
  • nocarret
    jestli máš vybavení tak by to mělo jít i bez auta, musíš mu přivést napájení a roztočit ho třeba vrtačkou máš někoho s osciloskopem?
  • shragicz
    No, měl jsem dva motory, s oběma jsem jezdil - vzalo se to z toho druhého motoru. ten senzor se dá změřit sólo nebo se musí na autě? jde mi o to že tahat auto někam a zase zpět je dost nepraktické. Díky za info.
  • nocarret
    na ten senzor fáze bacha já s tím měl děsný trable, vyměnili ho za novej? nebo za "nějakej" to je dost důležitý, otestovat se dá snadno ale potřebuješ osciloskop, z výstupu lezou obdélníkový impuzy a jejich šířka určuje tu fázi.
  • shragicz
    hm, tak nevím, kluci vyměnili senzor fáze, obě vačky jsou vyměněné, vyměněná komplet elektrika motoru a nic, pořád to stejné.

    je možné tam ten senzor fáze nasadit nějak špatně? nějak jej pootočit, posunout atd? jinak mě už nic nenapadá, ještě mám jednu řj tak ji asi zkusíme vyměnit ....
  • shragicz
    Hm, teoreticky by to mohlo být i tohle, na které vačce ten snímač je? jedna vačka se totiž měnila ... musím zjistit která ... jinak diagnóza neřekla vůbec nic ... čisto prázdno ... váha vyla OK a zkoušel jsem ji i za jinou která byla též OK, ale bez váhy by to mělo taky nastartovat, ne? mmj. jediné co je odpojené je lambda sonda ...
  • Simarik
    jak píše Honza, já to měl stejný. ale mě to dělal když sem nastartoval tak sem po chcípnutí nemohl asi hodinu nastartovat, až bylo všechno studený a vybitý tak chytil na první škrtnutí
  • Honza
    zřejmě to je snímač fáze na vačce..doporučuju to dostat na diagnostiku (případně někdo z klubu FBK v tvém okolí, mající diagnostiku), ta poví víc... taky jsme různě laboroval když si HGT jeden čas žilos vým životem.. nakonec diagnostika odhalila mrtvej snímač fáze, zároveň váha byla KO a benzínová puma taky už nebyla v kondici...

    díky umístění snímače fáze musej rozvody dolu, tak se rovnou udělali i ty společně s vodní pumpou a termostatem...ale co chtít taky po autu s 240tkm...

  • shragicz
    TO bys byl hodnej, můj mejl je sraga@web-systemy.net ... už jsem z toho zoufalej ...

    Díkec
  • shragicz
    ještě dotaz - mohl by tohle dělat imobilizér? palivo do motoru jde, pouze nedává jisku
  • shragicz
    Ahoj, hledal jsem to na fórech, ale nenašel. Potřeboval bych elektrické schéma zapalování na F bravo HGT rok 96 (na coupe by to mohlo být podobné). Sice mám staženej manuál ale tam je schéma snad na modelovej rok 98, piny co jsou popsány tak vůbec nesedí a nelze to všechno podle toho změřit.

    Můj problém je v tom, že otočím klíčkem, kontrolky zhasnou, stratuju a vůbec to nemá ani náznak snahy aby to chytlo. Máte tedy někdo schéma celého zapalování / vstřikování? nejlépe i s barvama drátů či konektorů. Musím to celé projít a proměřit.

    Díky

    M.