biturbo,pžípadně triturbo?

  • Innocento

  • Honza
    eliminace pozdního nástupu = použij kompresor

    eaton M90/M112 místo klimakompresoru je správná volba.. Brutální nástup od nízkejch otáček, předvídatelný chování a relativně snadná regulace.
    M90 má potenciál přes 400PS (primárně určen na 3-5l motory) M112 je pak brutalitka např. použitá u reinkarnace fordu GT40 (3.5-7l motory..).. a stou je potenciál hoooodně velkej, překračující možná finanční možnosti většiny členů na výrobu/koupi střev pro 16V/20V vnitřností, který by to ustály...

    cena eatonů je mdlá (od 10000,-), udělat příruby a držáky je záležitost pár večerů (nedejbože odpolední) a na světě je velmi spolehlivý a výkonný vozidlo (např. v anglii jezdící 20V marea s m42jkou..což je relativně malej kompresůrek s něco kolem 190PS , bez žádnýho velkýho ladění..)

  • Denis 1,9 JTD:(
    No jde taky o to, že by to teoreticky dokázalo za málo peněz udělat víc muziky-větší tlak. Když bude větší tlak turba, bude taky víc výfukových plynů, takže by to mělo zvládnout roztočit obě turba. Spíš uvažuju o tom, že seženu větší kompresorovou skříň, a dám ji na to malé turbo.
  • nocarret
    to bude chtít systém klapek a přepouštěcích kanálů, prostě pakárna navíc můj názor je že ty výfukový plyny odevzdají značnou část energie tomu menšímu turbu takže bude i dýl trvat než začne plnit to větší turbo, otázka je co to udělá v součtu proti jedný velký turbíně
  • Denis 1,9 JTD:(
    No já mám doma turbíčko z 1,3 punta a uvažuju o tom, ale nevím, jestli to bude stačit, jak se naplno roztočí velké turbo, tak to podle mě bude spíš restriktor než aby to pomáhalo.
  • nocarret
    jo to má třeba 3000GT otázka je jestli bude k mání takový malý turbíčko, možná třeba za smartu .-)
  • Denis 1,9 JTD:(
    napadlo mě biturbo na sací straně do série, nejdřív nějaké malé, co dá tak 0,5 baru a pak sériové. Akorát že až se roztočí to velké, tak to malé nestačí zásobit a mezi dvěma turbama bude spíš podtlak...
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    vím že už to jezdilo,ital se v tom honil když ještě většina z nás byla na houbách :-) Potřebuju eliminovat pozdní nástup GT28XX aby to dole nebyla mrtvola mrtvá a potřebuju najít snadný systém regulace toho fšeho
  • krosmen20VTPLUS
    marcelku a copak bys chtěl vědět přesně???Tenhle systém funguje u ropáků delší dobu a průkopníkem postupného plnění byla toyota supra MKIV kde jsou dvě CT12 turba a podle toho jak s autem jezdíš si jednotka hlídá jestli jedeš jen na jedno nebo na obě turba.....podle zítěže....nic novýho pod sluncema a ani turbo-kompresor viz delta S4 v 86 roce....
  • Lenoš20VTLE
    hlavně nemec chce vyjet v nový sedmičcce golfu s 221kw 400nm na to jsem zvědavej
  • Dr.Ravic
    tak zrovna to Šíro je asi první fauvé co se mi fakt líbí a v motorizaci 1,4tsi (160hp) bych si ho dokázal představit jako auto na normální ježdění...
  • nocarret
    tak tak...
  • Pietro-Scuderia Italia
    ...a nikdy nebude mit :)
  • DooM 20VTLE
    tak suki uz ma v coupe BITURBO. Sem v tom jel jeste kdyz foukal jenom 0,7 baru a ten prubeh vykonu byl uzasny! Myslim ze to neni spatna cesta mit 2 maly turba!
  • Carlos 20vt
    Fiat taky má v 1,4T 170ps..A to s jedním turbem.Navíc tedkom vyvinuli systém multiar..tady čtěte:http://news.auto.cz/technika/mito-video-alfa-romeo -nove-motory-1-4-multiair.html
  • Elkar
    otázka je, jak to dostat do kupéčka
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    pak ještě jak dlouho :-)
  • nocarret
    jede to kurva dobře jel jsem v Golfu s timhle a s DSG...prostě mazec
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    skopčák vždy moc kecal,uvidíme jak to pojede na silnici. dík
  • Honza
    turbo+ pidi eaoton snad M20?, nebo ještě menší.. tuhle jsem ten systém viděl rozloženej na stole a kompresůrek byl opravdu příruční...


    jinak větší motory (3L BMW) maj 2 stejný turba, jedno jde furt, od určitejch otáček , kdy je dost plynů se přidá další
  • nocarret
    ..
  • nocarret
    ..
  • nocarret
    ždímaj z toho až 170PS a kdybys viděl průběh krouťáku tak tomu snad ani neuvěříš...zkusim to pohledat
  • nocarret
    houby to je turbo - kompresor co chceš vědět 1,4TSI je jeden z nej motorů v současný době
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    skopčáci dělaj teď u malorážek biturba,ví o tom někdo něco víc? dvě stejný míchačky nebo prcek a velikán aby vykrily větší rozsah otáček?