výměna spodního ramena přední nápravy

  • Coupe20VT PLUS :-D
    to je fakt.
  • turbo
    Coupe 20VT-zkušenosti jsou k nezaplacení.Nejseš prodejce a tak věřím,že je to jak píšeš.Když kupuju auto jdu za lidma co ho maj a ptám se-je to většinou objektivnější než u prodejce a na letácích.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    z vlastní zkušenosti, co se týče ramen, čepů, silentbloků atd... tak nejhorší značka, co dám na auto je MOOG (FEDERAL MOGUL) to je pro mě dno. a zatím se mi to vyplácí... ale na to musí přijít každej sám.
    PS: v lepším případě dávat třeba LEMFORDER, ale to je zase o jiné ceně, ale tam ta kvalita je 150%...
  • turbo
    LUKE 1.8 H8C taky to tak nějak vidím.na co stačíš udělej doma a ta kvalita je záludná věc - jako u všeho jinýho zboží-u značkovejch bot ti někdy prdne podrážka dřív než u ťamanskejch,sony se ti vysere dřív než podřadnej Beng atd....cena bohužel někdy nechce kopírovat kvalitu.
  • LUKE 1.8 H8C
    Jinak nebuďme naivní, že jde tomu autoservisu o to, aby nám to na tom autě co nejdéle sloužilo, za co nejpříznivější cenu. To by šli i sami proti sobě. Doporučí to, co mají skladem, nebo od dodavatele s kterým mají nejvýhodnější smlouvu.
    Už jsem pár servisama prošel a pokud si ten díl můžu koupit sám a udělat sám, tak volím totu variantu. Ve většině případů nejde ani tak o peníze za práci, ale mám jistotu, že jsem tam dal opravdu to, co jsem zaplatil atd.
  • LUKE 1.8 H8C
    Koukal jsem na stránky Teknorotu. Je to poměrně velká firma se spoustou certifikátů, včetně ISO 9001. Vím, že cena je ve srovnání s konkurencí hodně nízká a budí to nedůvěru, ale riskl jsem to a jestli to byla špatná volba ukáže jen čas.
    Na životnost čepů v rameni má velký vliv i stav tlumičů, stabilizátorů, čepů řízení, stav komunikací, po kterých se nejčastěji pohybujeme aj. Takže hodnocení může být někdy i značně neobjektivní.
    Vizuálně vypadalo technické zpracování dobře. Jak jsem již psal, vše ukáže čas.
    Je to sice vyrobeno v Turecku, nebo v Polsku, ale zase mě to příjde lepší, než od nějaké renovované značky, která to stejně vyrábí v Číně.
    Ať si tam každý dá co chce. Jinak jsem před tím než jsem to koupil hledal na internetu nějaké diskuze se zkušenostmi s touto značkou a nic negativního jsem nenašel. Vždy neplatí, že to nejlevnější je to nejhorší.
  • Džanek
    prace je za vymenu obou ramen vc. geometrie. Teknorod je uplne nejlevnejsi rameno, Patrik ho prodava za 890,-.. ostatni stoji cca od 1500,- vis. Mechos doporucil to co tam bude.(jak jinak) pry ze jestli to nechci menit po dvou mesicich... Presne jak pise Coupe20VT jde o ty cepy.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    rameno že neni konstrukčně složité? to poznáš, až po půl roce budeš mít zase v háji spodní čepy. není rameno jako rameno...
  • LUKE 1.8 H8C
    To je mě jasný, že je to s geometrii, ale ta cena 800-1000kč je za práci za jedno rameno nebo za obě ?

    Jinak rameno za 1700 kč je hodně drahý. Asi to není best kvality, ale Teknorot stojí 1100 kč. Koždopadně to není nijak konstrukčně složitá součástka, tak si myslím, že ta životnost bude skoro stejná.
  • Džanek
    cena je za praci vc. geometrie. Cena jednoho ramena je 1700,- a na znacku si prave nevzpominam.. neni to ale Teknorod, Trw, Lemforder, Moog, Febi.. proste mi ta znacka vypadla:/
  • LUKE 1.8 H8C
    to Džanek : ta cena je za jedno rameno, nebo za obě ?
    Jinak si myslím, že po výměně ramene geometrii dělat nemusíš.
  • Džanek
    ja sem objednanej na pristi tyden:) vymena i s geometrii pry 800-1000,-. Btw jakou znacku ramen ste dali?
  • turbo
    takhle z toho máš lepší pocit,pokud to jde tak se o koníčka starej sám,budeš si ho víc vážit.je bezva ,že sou v klubu lidi co poradí a když budeš mít zkušenosti pomůžeš jiným.některý kluci maj coupátka fest přečtený a sou lepší než "borci" v servisech-vím z vlastní zkušenosti -dost mi pomohli,to pak voceníš,když v servisech jen kroutí hlavou a hrajou s tebou pinpong.
  • LUKE 1.8 H8C
    Tak jsem ty ramena vyměnil, ale strašná drbačka. Už bych to asi nedělal a radši za to zaplatil v servise.
  • turbo
    jinak kromě čtař šroubů na rameni,matky stabil.,a šroubu na čepu sem nic nepovoloval ani sem nezvedal druhou stranu kdybys nevěděl ozvi se na mail
  • turbo
    musíš to přitáhnout svěkou jak sem psal,jinak jdou zadní šrouby z úhlu a moh bys zkurvit závit v ramenu.ještě sem si pomohl panenkou-herem pod kotoč,protože ti ho péro tlačí dolu a rameno s matkama je ještě víc z úhlu.panenku dáš pod nálitek na rejdovej čep -je to na to jak připravený.
  • Jindřich
    nejsnadnější je asi vyndat celej person, pak si tam stim mužeš naklánět jak chcěš a padne to na díry jak nic
  • Jozef16VT
    Snáď ti to pomôže: http://www.coupe.v666.co.uk/front_suspension_wishb one_replac.htm
  • Coupe20VT PLUS :-D
    je to trošku boj. a myslíš těhlici a ne ojnici...
  • LUKE 1.8 H8C
    Tak jsem dnes jedno spodní rameno vymontoval a ven to celkem šlo, ale nový tam nemůžu dostat. Prvně jsem to nasadil na ten čep v ojnici a pak jsem se vrhl na zadní stranu a nemůžu to prostě dostat na díry šroubů. Se mě podařilo utáhnout jen ty přední, ale pak jsou ty zadní šrouby ještě zvedlý a nesedí to na díry, pak se mi podařila jedna strana, ale druhou tam zase nemůžu narvat. Co jste měli lidi všechno odmontovaný, když jste to měnily. Já jen povolil spodní šroub stabilizátoru a vyndal ty gumičky, zvedl jsem kolo na druhý straně, čímž se mi ten stabilizátor řízení zvedl a ten mě nezavazí, ale tlumič tlačí tu ojnici dolů a v tom úhlu, co to je, to nikdy neutáhnu, protože v těch silenblokách se to snad vůbec nehýbe.
    Jsem se v tom hrabal do noci a začínám z toho být celkem zoufalý
  • turbo
    stačí na heveru už sem to tam napasoval ale v garáži málo místa -takže boj na 4 hodiny,ven to šlo fajn ale pak ty silenbloky pod pěevodovkou se maji snahu vytáčet mimo osu šroubů takže dobrý sou svěrky a přitáhnout k nápravnici a srovnat osu šroubu s matkou na rameni.stabilizátor v poho-dal sem nový gumy
  • Denis 1,9 JTD:(
    JJ, jak rikas, jenom jsem jeste zapomnel ze tam je ulozeni stabilizatoru, takze pri odpojovani to pujde samo, ale pri nasazovani zpet musis zvednout i druhe kolo.
  • LUKE 1.8 H8C
    ... a jde to celkem hezky ven ? Jak píšeš, tak asi prvně ty 4 šrouby blíž k motoru a nakonec si nechat ten čep, při montování asi postupovat opačným způsobem.
  • Denis 1,9 JTD:(
    luke: Až to budeš sundávat, tak musíš zvednout auto.
  • LUKE 1.8 H8C
    Já to chci taky měnit. Možná blbý dotaz ... musí to být na "špalkách" ?
    Mám montážní jámu, tak se pod auto dostanu lehce.
  • turbo
    fajn a dík
  • Denis 1,9 JTD:(
    Nic spec. nepotřebuješ.
    Největší problém je ve vysazení toho čepu v těhlici, on se rád zalomí a pak se divíš, že to nejde. Možná je lepší nejdřív odšroubovat ty 4 šrouby a pak to teprv vyndat z těhlice.
  • turbo
    nečekaj mě nějaký záludnosti?chci to vyměnit jen na heveru.snad tam žádný spec.přípravky nejsou potřeba.