Z těch obrazku mi to nejde přečíst a na mareaklubu pisou ze to muže byt i spatnym nastavením rozvodu a dali tam odkaz:
http://www.cztuning.cz/index.php?action=detail& ;back=view&zboid=241
nejaka srajda na klapku a prej to zabírá..
zvýšení volnoběžných otáček na 20VT:
-
13:21:35 10.4.2010
-
11:44:34 10.4.2010projdi všechny kontakty, elektrika je u fitů slabou stránkou
-
11:43:24 10.4.2010můžeš se podívat na www.fiatmareaclub.com tam se kolísání otáček taky řeší
-
11:41:23 10.4.2010klapka
-
11:59:40 8.4.2010Ano mám 113kw 98'
-
22:58:23 7.4.2010Co máš za motor? 20V je široký pojem. Kolik máš kw? 113 má oproti 108 jinou řj, nemá čidlo teploty vzduchu, to je součástí váhy vzduchu, nemá klapku řízenou mechanicky lankem, ale elektricky motorkem atd, atd....
-
21:51:14 7.4.2010vyfoť mi škrtící klapku a nejbližší okolí... to poznám na tuty :-D
-
21:48:49 7.4.2010sorry za OT ale EPER mi teď nějak nejede, potřeboval bych brzdový trubičky z Brava podrobnosti kdyžtak mailem
-
21:41:49 7.4.2010Kerou čast motoru chceš vyfotit?Jinak dobre,a to zjistíš jen z fotky jestli jsou zamenitelny jo?A je to těžký vyměnit?Jinak ještě počkám,u někoho se stvím asi aby se mi na všechno mrknul,pak bych se trebas ozval..Díky..
-
21:12:47 7.4.2010stačí aby jsi mi poslal fotku motoru a já ti hned řeknu... jinak bys musel počkat do víkendu, bych kouknul do EPERu FIAT... jinak cena: 500,- (je kompletně vyčištěný a odzkoušený...
-
21:08:22 7.4.2010Kolik stojí když si to zjistím jestli to je zamenitelny..?;)
-
20:53:59 7.4.2010FEKI. mám doma jeden odzkoušenej volnoběžnej ventil z 20VT. ale nevím jestli je stejnej... třeba s atmosferickýma alfama je stejnej...
-
20:34:01 7.4.2010Tyvole to jsem z toho jelen..:D
Marceli to myslíš vazne?Bo si děláš srandu?Je mi to nějak proti srsti do neceho dělat díru..:)
Jinak když bych odpojoval baterku,mám pak teda dělat co?Startovat hned?A co druhej,třetí start atd..?A volnobeznej moturek muže stát kolik?A seženu kde?Díky moc oboum.. -
20:14:07 7.4.2010Otáčky se neštelují, pokud ti to otáčky nedrží, je něco špatně. Nějaké čidlo nešlape jak má. Je to nejčastější závada u fiatů a diagnostika ti nepomůže, protože ve většině případů mlčí. Má cenu tam jít jen na smazání starých závad. Prostě měníš čidla až se trefíš. Teplota vody, vzduchu, čidlo otáček motoru a volnoběžný "motorek". Jinak občas neuškodí zkusit odpojit na chvíli baterku, pak připojit, nastartovat a jet. Pokud budeš postupovat podle manuálu a po připojení otočíš na 30sec do polohy MAR, pak vypneš a po 5sec nastartuješ, načte si jednotka staré chyby z paměti a auto blbne dál. Mám to odzkoušeno s řj 20V 113kw. Pokud jsem baterku připojil a hned nastartoval, auto jelo perfektně, pokud jsem postupoval dle manuálu, vytáhla si jednotka starou chybu a nahlásila špatnou váhu vzduchu, je fakt že se rozsvítila kontrolka vstřikování. Když jsem znovu odpojil baterku, připojil a hned nastartoval, kontrolka nesvítila a auto jelo. Přestalo to až po smazání závad na diagnostice. Zajímavé je, že řj u 20V 108 kw takhle nereaguje. Ta pokud čidlo vyměníš, nevytahuje staré chyby. Samozřejmě po prvním nastartování auto bude trochu blbnout, než si řj načte nová data, protože odpojením baterky se některé údaje smažou.
-
20:02:27 7.4.2010vrtni dirku do klapky a zvětšuj, ale vždy tomu dej čas ať se s tim jednotka popere - nereaguje to ihned
-
18:51:33 7.4.2010Safra nevíte někdo jak nastavit otacky na 20V bez turba?Porat mi to skoro chcipe,rucka skoro lezi na podpěře..:( Uz mě to štve..:( Poradte někdo kde najdu nejakej volnobeznej ventil nebo jestli se to nastavuje elektronicky nebo nevím..Proste JAK ZVEDNU OTACKY NA PETIVALCI BEZ MICHACKY????
-
18:34:50 19.9.2009hm, já sem z tábora... jižní čechy.
-
16:08:34 19.9.2009no to nebude..ty jsi z daleka pro mě vid asi .-)
-
15:00:55 19.9.2009ne to zatím ne, a hlavně nevim jak, když je spojená s immo... myslím si, že nebude fungovat...
-
13:43:51 19.9.2009aha aha...zkusils jinou RJ?
-
12:12:46 19.9.2009právě že dělalo... před tím sem to přičítal celkovému špatnému stavu motoru, ale teď je zbrusu novej, najeto přes 1000km s nízkym plnicím tlakem, a dělá to pořád...
-
09:42:31 19.9.2009ty máš teš čerstvě udělanej motor viď? dělalo to i před tim?
-
23:49:03 18.9.2009soft je čistá serie... a hlavně to nedělalo... začalo to z ničeho nic. po koupi půl roku OK, až letos na jaře to začalo kravnout... obětoval sem tomu už moc a dál už prostě nevim.
-
23:16:43 18.9.2009máš nějaký úpravy softu nebo je to serie
-
22:15:36 18.9.2009přendavám to sem do svého tématu... kdo tohle ropzlouskne, tak je frajer. dovezu to kamkoliv, zaplatim cokoliv, jen ať mi někdo vrátí volnoběh zpátky na mých 900ot...
-
22:14:24 18.9.2009takže shrnutí.
vyměnil jsem:
-čerpadlo, filtr
-komplet lišta vstřiků s regulátorem
-čidlo teploty vzduchu
-váhu vzduchu, filtr
-čidlo teploty vody
-snímač polohy škrtící klapky
-VAE (dokonce 3x)
-cívky
-svíce (nové)
-MAP
-ventil, co je nad sáním u měrky na olej (vede do něj nějaký konektor)
-solenoid na ovládání variatoru
cívky
lambda byla nová, když jsem to kupoval
zbývá snad už jen:
-ten ventil na odsávání par, ale ten funguje
-BOW, ještě nemám
-čidla klepání (ale tomu nevěřim)
-snímač kliky a vačky (ale bez nich by to nejelo vůbec)
klapka (to je asi nesmysl)
-ventil k brdovému posilovači
-projít komplet sání od filtr až po motor a hledat netěsnosti, včetně podtlaků (ale to už je zoufalství)
poraďte mi někdo co dál, nebo to snad už prodám... :-((((((((((
-
21:51:24 11.9.2009myslím tím proměřit konektor k VAE při zapojení a bez...
-
21:50:41 11.9.2009OK zapoj druhý VAE a když to bude stejné tak pak zbývá voltmetr (ideálně osciloskop) a proměřit co posílá jednotka - pokud budou hodnoty nesmyslně létat tak za to VAE nemůže a jednotka je jen z nějakého důvodu zmatená :-)
-
21:17:37 11.9.2009ale kdo si hraje nezlobí :-)
-
20:54:06 11.9.2009tak zase špatně... sice za tepla drží jak má, ale kravne za studena houpe... cca 1500 až 1000,- a to je moc. asi bude ten VAE KO. musim vyzkoušet ten druhý. to je fakt zakletý... :-(
-
23:04:20 8.9.2009uvidíme. mám doma ještě jeden VAE. pokud to začne znova, tak je ještě možnost ho vyměnit... hyn sa ukáže...
-
21:21:24 8.9.2009hele já to dělal asi 3x dycky to chodilo 14 dnů v poho a pak znova houpačka tak si na mě vzpomeň za těch 14 dnů .-)
-
21:13:03 8.9.2009Nevím jak u 20VT ale u 16VT závada alespoň trochu důležitého čidla způsobí že jednotka začne s VAE hýbat a zběsile létá volnoběh. Když se VAE odpojí nebo se mu jinak ublíží že nemůže správně fungovat volnoběh se pak téměř vždy zklidní :-) Ondro, zkoušel jsi předtím VAE od někoho jiného?
-
20:49:42 8.9.2009ten Ondra,ten je ale mazaný jako lišák
-
20:26:36 8.9.2009čus, něco jsem slíbil, tak to plním... :-D
PROBLEM: 20VT nedrželo za tepla správné volnoběžné otáčky...
příčina: neznámá, prohazoval jsem všechno, ale nic nepomohlo, diagnostika samozřejmě taky nic...
oprava: demontáž volnoběžného motůrku (VAE), následně jsem ho odčepoval zezadu. je tam bajonetový zámek, pak jsem motůrek rozebral, dokonale vyčistil,
ZDE POZOR: měl jsem v ruce zatím 2 a u obou byla prasklá pérová podložka. a jelikož je ten rotor motůrku magnetický, musíte sehnat novou...
po té jsem motůrek složil zpět, ALE ten čep už tam nedával. Docílil jsem toho, že niní je motůrek libovolně nastavitelný a lze si s ním regulovat volnoběžné otáčky, aniž by ECU něco pyskovala...
POZOR: nastavení vámi požadovaných otáček je dost složité, jelikož za běhu motoru pootáčení s motůrkem nemá význam... jako by se zároveň posouval nulový bod.
motůrek se musí pootočit doprava směrem ke spolujezdci při vypnutém motoru a následně nastartovat... v tu chvíli jako by ten nulový bod zůstane tam kde byl a přes motůrek začne protékat více vzduchu a tím se zvedne volnoběh... CHTĚNÝ EFEKT (zároveň z 90 procent zmizelo houpání motoru... to je nyní absolutně neznatelné)
PS: než začnete motůrek rozebírat, udělejte si na těch přírubách viditelné značky třeba ďůlčíkem, ať víte, kde je ta výchozí pozice (pro případ, že by to u vás nefungovalo a vy ste chtěli dát motůrek do původní polohy).
coupečkařum zdar :-D