Tremostat nový poznatek

  • Coupe20VT PLUS :-D
    on má signál, ale je nelogický, tak se zachová tak jak sem psal...
  • von Raven
    ok, novy poznatek, mi ten vadny drzel kolem 60°C tak tohle neznam, ale je to mozne, kdyz nema zadny signal ze jde do nouzovky
  • miro20vt
    COUPE20VT PLUS mas pravdu po vymene termostatu my uz nevyhadzuje chybu ani nespusta sahary!!!
  • Coupe20VT PLUS :-D
    prostě ta jednotka pozná, že je něco špatně, protože 50st není normální provozní teplota, tak vyřadí signál z čidla teploty a jelikož jednotka v tu chvíli nemá údaje o teplotě motoru, sepne sahary, chladí pořád a přejde do nouzového režimu... stalo se mi to při -15st během jízdy...
  • von Raven
    jak se ti mohly sepnout na nouzovy rezim pri 50°C prvni rychlost zacina u 92°C nouzovka je jeste vys? leda ze bys stal 10min v kolone pak nema termostat zany vliv at otvira spravne nebo je otevreny trvale
  • Coupe20VT PLUS :-D
    tak to teda sepnou sahary... mě odešel termostat, auto se neohřálo ani na 50st. a po chvíli jízdy seply sahary a nouzovej režim... po výměně termostatu všechno OK...
  • von Raven
    sekly otevreny nepousti sahary ale ma otevreny velky okruh a auto se nenahriva, proto tam nekdo dava ten mezikus, horsi az by se seknul zavreny ten mezikus to by asi vystrelila ta hadice
  • Coupe20VT PLUS :-D
    problém je, žekdyž je termostat seklej nebo tam není vůbec, auto to pozná, rozsvítí se vstřikování, spustí se natvro sahary a jedete v nouzovym režimu... takže utajit při prodeji asi těžko...
  • von Raven
    jestli bude na aute jen vadny termostat tak by mel kupujici jeste priplatit
  • Innocento
    Mě by zajímalo, jak to uděláte, až to auto (nedej bože) třeba prodáte. Jestli to vyndáte nebo to kupujícímu řeknete. Já tohle zjistit, tak nadšenej nebudu a do rozhodování o koupi to taky zasáhne, ale možná jsem citlivka :-)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    asi jo, bylo na něm MADE IN ITALY...
    a nemusím ani shánět hadice. sem to normálně napojil na sponky a ohřejvá se jak má. se asi divíte co...
  • Honza
    behr good.. jelikož se dával již na lince:)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    jás i koupil BEHR za 1200,- a taky to šlape. a dokonce jsem nemusel nic prasit. ale jo, kdo chce kam, pomozme mu tam...
  • miro20vt
    nazdar lidi tak som v pondelok vyskusal ten tah s termostatom super vec pokial vam tu hadicu neurve ako mne dnes tak teraz zhanam hadicu preco nie.
  • _ACE_
    Je to marný,je to marný...
    Až budu mít neomezený zdroje nebudu řešit takovýhle věci a koupím si sporták za xx peněz ne za 60000
  • Feki
    Jn Luxore mas pravdu ale občas ty prachy vyjdou na zmar..Mě taky v servisu rikaly čerpadlo KO a z nasranosti se to přešlo cely a nakonec servis uznal ze udělal chybu a taky bych vyhodil par tisíc na prd..Pokud to jde resit 100%ne stejně účinným řešením ale levnějším,nejsem vatar abych volil to dražší..Ale je to fakt kazdyho věc no.Navíc sportak sportak..Dnes si toho mazla koupi kazdej blbeček na pole za par tisic co nakej,,blbej'' termostat vůbec řešit nebude,a to je smutný..I já se z ty almuzny snažím dat autu maximum,driv jsem na tom byl lepe,proto jsem si ho koupil,ale lidi sou svine a prodat to nejakymu debilkovi ztuzenymu co to za mesic po koupi na sbazaru zruusi rozhodne ne-e..
  • Luxor
    nj je to paradox, pořídit si sporťák a pak přemýšlet jak co nejvíc ušetřit na levné součástce :-) Jen pro příklad, kdybych to já řešil tímhle způsobem, tak bych ani nezjistil že se mi v termostatu dře čidlo teploty pro řídící jednotku... Takže mi tenhle způsob obcházení problému nepřijde z více důvodů zrovna optimální, ale tak je to každýho věc, jen že to nechápu, kdyby šlo o součástku za 5, 10 nebo 20tis ale co se ušetří na součástce za dvojku? Na velice důležitý součástce pro motor...
  • _ACE_
    To si musí každej vyřešit sám za sebe ,ja použil levnější variantu a sem spokojen.Motoru nemá jak ublížit.
  • Feki
    Nevím ae s termostatem z R9ky to chlazení dostane a za pětinu ceny..Tak proč vyhazovat?Někdo hold ma akorát tak na to žrádlo pro auto..:)
  • Elkar
    hele, na tomhle bych nesetril. tyhle motory jsou neznicitelny ale musi dostat svoje, cilize poradny chlazeni a olej.
  • Luxor
    origo se dá sehnat za necelé dva litry...
  • Feki
    Ale jde i o prachy..Když nedovira je pak 5x levnější ACEho zpusob..Jinak origo tj jasny ae ty prachy..
  • Luxor
    nejistá investice do origo termostatů? komu tu nefungoval nový origo termostat? Co jsem postřehnul tak se tu řeší jen nefunkční druhovýroby...
  • _ACE_
    Lepší funkční nádor než nejistá investice do několika origo termostatů
  • Feki
    Ok fenkjuuuu..Ze mě nakonec něco bude..:) -bez komentáře..:D
  • _ACE_
    Neni to turbonátor,funguje to u mě k vidění.Origo termostat nesmí být trvale zavřený,jestli protéká dříve tak to právě tenhle v sérii zastaví.Jinak na fotkách co sem sem dal je vidět jak ho namontovat,vyndáš hadici mezi termostatem a chladičem a na konec k termostatu narveš(jde to blbě ale jde,namaž hadici mýdlem) ten termostat čidlem k starýmu termostatu.Já ho ještě upevnil páskou ale drží tam tak že je to asi zbytečný.
  • Feki
    Jen doufám ze to není zas naka hovadina jako TURBONATOR..:D To udělám a vy bouchnete smíchy..:D Jinak sem se chtěl zeptat,kdybych nemel problém v termostatu a udělal tuhle náhražku ala ACE tak jestli to nebude něco vyvadet..Pak taky jestli tam mám origo nechat a nic s nim nedělat a přidat za nej teda ten z R9..? Pac proste jsem ještě nic takovýho nedělal a zadnej návod tu není...:( Proto se ptám..
  • JohnyXX
    Feki já na to koukal a to číslo je u toho obrázku - jinak je to to WH3029.86 zadáš do vyhledávače a ono ti ho to najde ;-)
  • Feki
    ??? Jinak prave mi ten odkaz ukazuje eror tak proto,napis sem pls kolik to ma katalogovy cislo ten výrobek..Díky
  • Feki
    Takže nechat sérii a za to do hadice narvat tamten jo?No ok jesi je to jen tohle tak to snad půjde...Dík moc
  • _ACE_
    To do tý hadice nenarveš podívej se na rozměry a ještě navíc starlajn... Máš tu odkaz na ten správnej.
  • Feki
    Na R 9 sem sehnal tohle: http://www.rsautodily.cz/index.php?main_page=produ ct_info&products_id=76073
    A teď ještě někoho shopnyho kdo by mi s tím pomohl,resp.kdo by mi to udělal..Jinak doufám ze je to ono ale je to na R 9 94 65kw,to snad neva ne?za to 150,- do toho klidně půjdu..Je tu někdo schopnej kdo poradi nebo dokonce udělá?
  • _ACE_
    Kup ten typ co píšu níže,nevím přesně typ motoru Renault 9.Autokely je má normálně: http://obchod.autokelly.cz/productsfound.aspx
  • Feki
    Ty termostaty z Renaultu sou všechny stejny?Třeba z 19ky jako z Espacu?Abych zas nekoupil něco na h...Když vezmu z R 19ky půjde to tam?
  • _ACE_
    Tenhle má 86 je to podle označení na konci,dělá se i 83
  • von Raven
    parada a kolik je pousteci teplota? coupajdo ma dve verze 83°C nebo 85°C
  • _ACE_
    Je to termostat Wahler WH3029.86 z R9
  • von Raven
    to je dobre, pokud to funguje jak ma tak mozna nejlepsi reseni :D
    ja mam verneta stare verze a ten facha jak ma ale obcas prochcaval, tak sem ho musel slepit a udelat nekolik vrstev lepidla dookola, ale jak ctu tak nove verze vernetu sou hole smejdy na teplotu ale zase neprochcavaji takze az muj odejde koupim novou verzi a az prestane drzet teplotu udelam to takhle :)
    to je naka renckovic verze?
  • _ACE_
  • _ACE_
    Taky mne postihl problém termostatu a použil jsem tu vychytávku s termostatem z renaultu do hadice,je to jednoduchý,rychlý a levný.Původní termostat jsem nechal protože otvíral asi při 50 stupních.Ted se motor rychle zahřeje a perfektně drží teplotu.
  • Luxor
    souhlas s JP :-) jen upřesním že se dá v poho sehnat do 2 tisíc... každopádně těch ušetřených max 700 za neorigo se musí vyplatit! :-)
  • JP
    Origo za 2.5 je drahej no. Mnohem levnější je koupit Vernet, vyhodit Vernet, koupit Vernet, vyhodit Vernet, koupit origo, jezdit.
  • Luxor
    2 MacGyver: o novém origo termostatu tu nikdy nikdo nepsal že nefunguje, to byli vždy druhovýroby jako Vernet apod sr.če :-)
  • Elkar
    tak dík no, asi to tak udělám.
  • von Raven
    Elkar zajdi si na diagnostiku a tam ti presne reknou kolik ktera carka na tvojem budiku co znamena... mame skoro veterany a nemuzes se divit ze ikdyby tam bylo napsano 90 tak tam v realu 90 nenni... budik je 15 roku stary vychozeny smejd to co na nem vidis ber jenom ze se ti to vevnitr nahriva ale pokud chces vedet kolik tak jak sme rek di si na diagnostiku a ta ti rekne kolik vidi jednotka a co ukazujou cidla a ty si pak pamatuj kolik na ktere carce mas
  • Luxor
    Proc Elkare? Tam Ti to nikdy nesmi vylezt :-)
  • Elkar
    může mi někdo tady při tý příležitosti říct, kolika ° by měla odpovídat ta první čárka nad 90°C?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    v tomto případě šlo asi spíš o to, co je levnější...
  • Innocento
    Já to samý. Dávám plusy za nápad, ale co je rychlejší?
  • Luxor
    jj supr ale furt nejak nechapu proc tam nedat proste novy origo termostat na coupe? :-) Tenhle "tuning" zadne kone neprida :-)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    jenže to je takový vepřový... chválím nápad, ale to radši přišetřím a koupim nový komplet... by mě zajímalo co budeš dělat, až se ti tam nějak uvolní... ho pak budeš honit v hadicích?
  • von Raven
    vernet je smejd, ale treba muj funguje ja k vino, zato tece, tak sem ho musel zalepit aby byl klid, ale celkove tu na vernety aktualni verze nadava kazdy
  • ZdenysM.L.
    Tak jsem origo termostat objednal tak jsem zvědav .Ten posranej Vernet jdu reklamovat.Už slyším ty kecy.
  • ZdenysM.L.
    Na 1.8 stojí origo termostat 2250kč.To je poslední termostat co do toho Itala dám.Pokud to nepůjde najdu velkou skálu a ........ koupím si Škoda TDI.Ha ha ha ha:-))
  • Martian 20VT Plus
    Mně pomohlo toto:
    Part Numbers for temperature Sensors:

    20V Turbo & NA Early ECU Sensor 7738223
    20V Turbo & NA ECU Sensor 46474712
    16V ECU Temp sensor 46477022

    Part Numbers for thermostats:

    20V Turbo Thermostat 46432157
    20V NA Thermostat 46520785 Blanking plug required for the latest Fiat Themostats 7768914
    16V Turbo 7687205 at £45
    16V 7772114 at £52
  • ZdenysM.L.
    Poznatek z dneška .Při 55°C se otevře termostat.A otvírá pomalu.Takže je to jasný.Jdu se zeptat kolik stojí origo
  • ZdenysM.L.
    Rok a půl po koupi Coupe fungovalo normálně ,až cca 1 rok je to ko.
  • Luxor
    jo pěkné, ale po výměně termostatu by žádné problémy být neměli... vrátit a koupit funkční nebo hledat závadu jinde pokud termostat funguje (není problém vyzkoušet funkčnost v hrnci s teploměrem otevírá 83 a 88 plné otevření origo behr thermot). Doporučuji zkontrolovat čidla jestli tam opravdu patří a nejsou třeba o dva milimetry delší protože pak brání funkčnosti termostatu...
  • ZdenysM.L.
    Jak všichni ví zapasím s teplotou motoru.Mám už druhý nový termostat a teplota stále nízká.Prohlídl jsem web a na stránkách Mareaclub sem našel vychytávku: do hadice mezi termostat a chladič dávají termostat z Renaultu on totiž pasuje průměrem do té hadice.Všichni si to pachvalují a stojí to jen cca 250kč.Několik lidí mělo problém i po výměně nového origo termostatu a potom tam dali ten z Renaultu tak všem drží teplota jak má.