Je to tak. Sériovej Bosch jsem měl s ruplou membránou a když jsem pořídil pístkovej, tak měl zase kurevsky tuhou pružinu (nešel doladit). A než jsem se toho chechtání nabažil, tak to bylo do 10.000km v prdeli ;-)
tlamičko přečti si ještě jednou co Mavi napsal...ano odfukuje mu to a je to správně neb seriový bov vyúsťuje cca dvacet cm před filtrem a jak odpustí tak díky tomu že ten přímí filtr tolik netlumí zvuk tak je to přez něj slyšet.....
jak píšee MAVI-tak by to mělo vypadat s origo bovkem.Pístkový bov kvůli jeho konstrukci není schopen tak rychle reagovat,zase dokáže "upusti" větší množství vzduchu....
Je to vždy jen otázka toho jak rychle a jak velikej podtlak se dostane do bov.Pokud je tenhle zvuk u seriovýho bovka není to dobře-bude prasklá membrána v něm,neb tenhle bov je na volnoběh naplno otevřen a reaguje velice rychle zato si ale nerozumí s velkým plnícím tlakem proto ta membrána de dohajzlu.Pokud to dělá bov kterej se dá nastavit tak ho nechat někde naladit ale pozor nikdy nebude reakce bov tak rychlá aby tenhle "chechtavej" zvuk respektive tak malej plnící tlak dokázal dostatečně rychle zareagovat to by měl jen a pouze elektronicky řízenej bov kterej je třeba na 1,4Tjet od fiatu a tam je jeho reakce rychlejší nežli je šíření tlakové vlny v systému.Seriový bov na cope je od bosche a díky tomu že to není pístkový ale membránový bov tak reaguje taky rychleji.Tenhle jev-compresor surge je pro turbo smrtelnej při vyšších plnících tlacích ono pokud to budete sledovat tak si všimnete že bov odfukuje aniž by ste měli nějakej tlak na budíku tlaku turba.....takže ještě jednou.Seriový bosch antipšouk by neměl tento zvuk dělat téměř vůbec jinak zkouknout jeho těsnost-membrána a pístkový se pokusit nastavit co nejjemněji to půjde-nesmí být na volnoběh otevřen ani trošičku...u twinportu musí být port který vede do atmosfery uzavřen,ale ten co pouští zpět před turbo otevřen....
mě taky: jako Koty a speedy :-D
FOR KROSMEN: tak mi potom vysvětli, jak je možné že u 20VT v origo stavu s origo funkčnim BOV s airboxem to nedělá nic, a pokud nasadím pouze konus, nic víc vše origo, tak se v nízkejch otáčkách uchechtne... :-DDDD (to je zase slovo :-D)
zrovna dnes jsem narazil na shop, kde pod pop ventilem nabizeli blow bidrina :-). Je to jen cast clanku a tenhle zmatek kolem ventilu taky popisuje. Me by spis zajimalo, o kolik se snizi podtlak v sani jeho otevrenim. Pokud to ovsem zmeri bezne nabizene neprilis presne budiky na tlak turba.
klid Petře :-))) je to každýho věc, ať si to vyzkouší jestli to vadí nebo ne když nevěří a nepřijde jim ten zvuk minimálně divný - u staršího turba možná ani nemusí čekat tak dlouho :-)))
Takže to schrňme ten článek jen snůška polopravd a i dost často lží vytržených z kontextu BOV rozhodně není a nikdy nebyl nazýván POP-OF což je zařízení k úplně něčemu jinému-v dobách přeplňování v plenkách se POP-OF ventily používali coby pojistka která se otevřela při dosažení určitého tlaku v sání-dnes tak funguje waste gate.....Dále těm co tvrdí že ten zvuk je normální lžou a o turbomotorech a systémech přeplňování vědí úplný hovno!!!!!Tak a ať se mnou klidně hádá kdo chce jak chce ale prosím argumentovat podloženě nikoliv něčíma pocitama.Tomu co je na tom videu se říká kompresor surge a to je to že tlaková vlna při zavření škrtící klapky narazí na lopatky turba a toto je akustycký zvuk který ten náraz doprovází!!!!!Takže komu to tento zvuk vydává nechť se rozloučí s tubem....Ono namontovat BOV umí s prominutim každej jouda ale správně ho seřídit to už dá chvíli práce.Hergot to sem se zase rozčílil!!!!!!Kurwa lidi když něco nevim tak si o tom něco nastuduju a ne že něco vybleju jen tak.....ještě se toho někdo chytí a bude zle!!!!!
jo to víme... že je to slyšet jen s otevřeným... na netu jsou mraky diskuzí o tom zda zpětné rázy do turba vadí nebo ne :-) no je to každého věc mě to dobrý fakt nepřijde :-)
sice za zvuk může sání ale řešení je vyhodit ty čínský napodobeniny blow off ventilů a nebo sériový BOVy co už dávno pořádně nefungujou a je klid... :-)
Blow-off ventil (BOV)
Užitečnou věcičkou (zejména pro sprinty) je blow-off (někdy též označovaný jako pop-off) ventil. Platí, že při plném plynu se energií výfukových plynů roztočí turbína až ke statisícům otáček a v okamžiku uvolnění plynového pedálu (při přeřazení) dojde vlivem k uzavření klapky na vstupu sání ke značnému přetlaku v cestě od turbíny po klapku. To má neblahý vliv na turbínu, která se díky tomu výrazně zpomalí a podobné rázy též mohou mít vliv na její životnost. Proto je potřeba tlakový vzduch z trasy před klapkou odvést. Ideální je přímo ven, do prostoru, v případě striktního dodržování předpisů o emisích (skandinávské země) nebo nechtěné hlučnosti zvukových efektů, které takový jev provázejí, lze přebytečný vzduch zavést zpět do sání. K tomuto účelu bylo sestaveno zařízení, které je v principu pístem zatlačovaným pružinou do otvoru ve vzduchové trase. Píst je ovládán podtlakem ze sání, kdy po uzavření klapky tento podtlak vzroste nad mez danou pružinou, píst otevře otvor a tlakový vzduch unikne. Turbína je mnohem méně zatěžována rázy, podstatně menší je pokles jejích otáček a po znovuotevření klapky je tlakový vzduch k dispozici mnohem dříve. Odstraní se tak nepříjemný jev "díry" ve výkonu, který dokáže zhoršit čas k akceleraci s rychlým řazením nahoru až o 1,5s. Hlasité "pšouknutí" doprovázející téměř každé uvolnění plynového pedálu připomíná přetlakovaný kompresor a pro někoho může být vítaným efektem, jak na sebe upozornit :-)
Při podrobnější úvaze ale přijdeme na to, že není všechno zlato, co se třpytí. Vzduch, který turbo natlačilo a který byl změřen AFM, je vypuštěn BOVem do atmosféry, ale ECU již podle něj nadávkovalo benzín. Tím dojde po znovuotevření klapky ke krátkodobému obohacení směsi a poklesu výkonu. Ideální BOV tedy odpouští jen určité množství vzduchu, které odpovídá potřebám motoru a charakteru jízdy. V praxi nalezneme více či méně složitá a nákladná řešení (sekvenční BOVy, closed-loop systémy, ventily s membránou namísto pístu), která mají za úkol tento jev omezit.
já: jezdil sem s origo a nic, dal jsem kužel, chechtalo se a pak zas origo airbox a nic. chápeš, že tim sánim to jen utlumíš, nebo zesílíš. nějakej malej protitlak tam je vždycky, takže to turbo se směje pokaždé, jen ty to neslyšíš s origo airboxem...
nj neuslyšíš a co? řeší to snad problém? :-) když něco není slyšet nebo vidět neznamená že to není, i když je možné že u origo sání to i nějak řeší protitlak ale to pořád neřeší problém aut se sport sáním... Nevidím do toho ale ten zvuk mi nepřijde přirozenej...
Napište sem schválně všichni komu se to smálo a najezdil tak (se smíchem) dejmetomu kolem 15 tis km a turbo ještě žije a Ti komu už nežije :-) Jen Ti co mají sport sání...
1) Moje ještě díkybohu žije, zatím žádná rukou poznatelná vůle :-)
tak já mam Forge origoš a dělá mi to taky, ale mě to dělá otevřený sání, když hodim origo airbox tak pohoda, takže jestli tam máte kužel nebo rozvrtanej airbox, tak se není čemu divit...
presne takhle se to Bibimu smeje. rikal jsem mu at to hodi do prdele a koupi od Matyho forge 004 a je klid...
nejsem si sto pro jistej, ale myslim ze tam ma bidrina...
jde o to jestli ten co máš je seřiditelnej, umím seřídit ten svůj aby se chechtal nebo naopak odfukoval tak jak má... u mě to jde stranovým klíčem a imbusem... pokud ale není přímo seřiditelnej tak by to šlo ovlivnit asi jen výměnou pružiny...
ja tomu teda nerozumim ani to nemam ale podle zvuku mi to pripada, ze on otvira a rychle zavira a turbo jeste dotaci a jeste tlaci tak jeste odfoukne a zas a zas... kdyby otviral lehceji nebo dyl tak odfoukne a slus