MAP senzor

  • Hozzzi
    Zkus to diagnostikou. Hned prece uvidiš kolik ti dáva klapka, okamžetě vidiš uhel otevřeni a zda to chodí nebo ne.
  • Invi
    Hadice jsem zapojil a zkontroloval. Až na ty schované pod parohama.

    Celý den jsem proměřoval a zjistil jsem, že problém bude zřejmě přímo v jednotce. Podle manuálu by měla posílat do snímače 5V, podle polohy klapky by se měl proud zpět ze snímače do jednotky pozvolna navyšovat v rozmezí 0.5V do 5V.

    Moje jednotka posílá do snímače 0.03V, takže prakticky nic.
  • Invi
    On se nemá chcechtat? Chechtal se mi stejně i na Puntu a tam jsem na to nesahal, na videích se chcechtá i ostatním, co je na chcechtání špatného? :)
  • Hozzzi
    MOris: Prosimte jakou maš profilovka je vás tam hodně... jinak muj je Jan Cienciala, Ja jsem teprve začatečnik.
  • kisik
    Máš zapojené všechny podtlaky v sání?na videu 0:34 se ti BOV "chechtá" .
  • Invi
    Nějaký program na diagnostiku s kabelem bych opravdu ocenil, časem si jej určo pořídím.
  • Hozzzi
    Jinak obyčejny programek startrek 409.1 kkl, přece po zapnuti spinačky ukaže jestli klapka chodi nebo ne a jak.. aspon me to fungovalo.
  • Hozzzi
    Koupil jsem si Cupe před pár dny. Je to jen 2.0 16V a neznáme se. ( pokud delá hasiče tak možná jo). Ale mám taky problém, auto jsem koupil jako nepojízdne takže si právě taky hraji s motorem.
  • Invi
    Hozzzi ve Vedryni jsem včera byl, s Morrisem se neznáte? Byl jsem u něj propůjčit MAP senzor, motor se chová stejně, takže nic.

    Servis Fiat - Hloubková diagnostika. Hlásila mu, že jednotka nemá informace od snímače polohy klapky. Vytáhl z auta jiný snímač, zapojil a diagnostika hlásila stejný problém. Podle něj přerušené kontakty někde mezi jednotkou a klapkou. Tohle jsme ovšem vyloučili tento čtvrtek jiný pramenem kabelů do jednotky.
    Napadá mě, že poťák na klapce je už vadný a shodou okolností mohl být vadný i ten co si přivezl servisák, tím by se vše vysvětlilo.

    Jinak jsem z F-M.

  • Hozzzi
    Ahoj. Odkud jsi? Z Třince? CO ti ríka alespoň základníí diagnostika? Jinak MAP senzor mam doma novy nahradni kdybys chtel. Jsem z vendryně,
  • Morris_3nec
    Sakra, doufal sem ze to s tim mym MAPem pujde, no snad nekdo tady poradi
  • Invi
    Nakonec jsem si půjčil od kolegy druhý origo, 100% funkční MAP senzor, ale motor nejede, žádná změna. Pro lepší představu koukněte na video.

    http://youtu.be/bLdUPvhbOb0
    Při lehkém přidání plynu začnš motor divně kolísat, jako by se přidušoval. Dále při plném plynu, motor nepustí přes cca 4000ot/min. Už fakt nevím, servisákovi z Fiatu ještě nechci volat, protože to bude jistě balík.

    Nenapadá vás ještě co by to mohlo způsobovat. Může být poťák na klapce vadný?
  • Luxor
    tak, kostru neřeš mínus máš na pinu, vede do jednotky... změř signál a uvidíš zda se Ti vůbec nějak mění, já když měl kdysi MAP KO tak na něm posílal stále maximální hodnotu...
  • Invi
    Kostra vede plíškem ke konektorům a podle schémat není ani jeden ze tří pinů kostra, všechny vedou do kolíků v jednotce. Jen u Lancia senzoru je kostra přes šroubek a 16VT zřejmě jiným způsobem, protože kolem dírek na šroubky jsem nic nenašel.
  • Luxor
    nemyslím že je to kostřené přes obal, já jezdil s mapem i nepřidělaným... jinak když si vyrobíš průchozí konektory (nebo v nejhorším oholit drát) můžeš pak hodnoty co čidlo posílá jednotce odčítat voltmerem, tím zjistíš funkčnost...
  • Invi
    Čau lidi, mám pár dotazů ohledně MAP senzoru. Jednotka mi stále nepustí motor přes cca 4000ot/min. Sundal jsem origo MAP senzor (vlevo) a zkoušel zapojit senzor z motoru Lancia 1.6 HF turbo (vpravo), ovšem motor opět hodí při vytočení do nouzáku. A tak se ptám. Musí být senzor ukostřený na šroubku (na senzoru Lancia jde vidět kostra) aby správně fungoval? Je hnědý flek na originálním senzoru v pořádku, nebo je vyhořelý? Kde vyčtu nějaké hodnoty o Lancia senzoru, abych poznal, zda ho použít v 16VT motoru. Už začínám být trochu zoufalý, na ten senzor hodně sázím.
  • wejwy
    A já vidim že to je německý :-)
  • nocarret
    no bohužel to je italský ale ....no koukněte sami pozorně, jinak je to vakuová pumpa a ovládá patrně klapky vzduchotechniky
  • Luxor
    Neni. Jestli mohu doporucit, nejdriv zkus nejak "odborne" zjistit co vlastne potrebujes pokud neco vubec potrebujes menit, plivanec z offline diagnostiky je vetsinou bohuzel nanic. Treba je MAP v poradku a staci pouze vymenit motor :-)
  • kisik
    Luxor: Neříkej že ta věc u klapky není MAP :-o .Tak kde ten MAP senzor najdu ?
  • Martin 8vt
    2 nocc-jestli to není italský,nezasluhuje to pozornosti.....
    Jinak asi víc a lepších foto by pomohlo!
  • Luxor
    něco mi to připomíná, můžeš sem dát fotku v řezu? :-)
  • nocarret
    jasný to mi řeklo už asi 10 lidí :-)))
  • ZERO
    nocarret: Silně mi to připomíná něco jako převaděč spojitosti. ps: Zoltan ví určitě víc :-)
  • nocarret
    já bych zas potřeboval zjistit co je todle za vehement sorry za OT
  • Luxor
    vypadá úplně tak jak u 16VT má vypadat - polohu můžeš nastavit kolmo i vodorovně, v sérii vodorovně :-) Nepleteš si to s potenciometrem? Ten ale nestojí pár šupů jako MAP, navíc nemusí být vadný...
  • kisik
    Chci dát druhý MAP senzor ,ale našel jsem jen http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=PFqVVXIL FGHXz&windowid=0 .Vypadá jinak . Jak je to s nastavením polohy?
  • Luxor
    aha, teď když už to nepotřebuju jsem na správné schéma narazil :-)

    http://www.polak.ch/coupemanual/techcharts.htm

    Strana 42...
  • Luxor
    možná by bylo dobré alespoň dopsat do závorky vedle nápisu "Snímač absolutního tlaku v sání" (zapojení pinů v obrázku neodpovídá) ať nad tím někdo zbytečně nehloubá :-) Jinak piny jdou za sebou: pozitivní ; negativní ; signál
  • Luxor
    Děkuji Leošovi (Mertix) za možnost oměření a nocarr za snahu, zapojení pinů v konektoru MAP senzoru na obrázku neplatí pro Fiat Coupé 16V Turbo (pokud vůbec platí pro tu Dedru a není to chyba celkově). Takže nic, tohle mám dobře :-)
  • Mertix
    oka
  • Luxor
    jasný takže Lhotecká... na tuhle benzínku mám bezva vzpomínky :-))) Tak ve 21:30 tam ju? :-)
  • Mertix
    skoro naproti policejní akademie:)
  • Luxor
    myslíš tuhle

    Československého exilu 1912/2
    143 00 Praha-Modřany

    Telefon: +420 244 402 570
    Fax: +420 244 402 571¨

    nebo tuhle:

    Lhotecká
    143 00 Praha-Kamýk

    Telefon: +420 241 770 065

    nebo jinou? :-)
  • Mertix
    tak modřany, u benziny OMV, když jedes na kruhaci od barandaku doleva, je tam mekac.
  • Luxor
    Mě je to jedno, napiš ulici a přijedu tam... :-) Jinak pojedu z Podolí od garáže tak kdybys jel okolo tak se stav jinak přijedu kam napíšeš....
  • Mertix
    v pul 10 tam budu, kde to tam znáš?
  • Luxor
    OK zítra by to bylo super... po půl 10 tedy jedeš do Modřan?
  • Mertix
    Luxor jasně, nemam problema, zítra?napiš pak sms, v pul 10 mužu.
  • Luxor
    A po práci budeš jezdit domů, že bychom se na 5 minut srazili večer-v noci?
  • Mertix
    do nedele sem do 21.30 v práci. jedině přijet do čestlic:)
  • Luxor
    2 Mertix: Klidne prijedu a zmerim si ;-) Jak jses na tom treba dneska vecer budes nekde dostupnej (v Praze)? Je to na par minutek.
  • Mertix
    nemam voltometr:(
  • Luxor
    ...nebo není tu někdo další ochotný změřit mi ty 3 kontakty na MAP senzoru aby s tím Karel neměl takové problémy? je to na 5 minutek práce a zvládne to každý ;-) Dík...
  • Luxor
    nj tak to je napikaču :-( nevytočíš se tam nějak kontaktem voltmetru zespodu? je to lamání ruky ale konektor jde odpojit i bez demontáže tak kdyby náhodou... bylo by lepší a jednodušší to změřit přímo na konektoru, na jednotce by se konektor musel asi rozebrat aby se dalo měřit teď si to nevybavuji jak je to tam...

    Nebo není tu někdo další ochotný změřit mi ty 3 kontakty na MAP senzoru aby s tím Karel neměl takové problémy? je to na 5 minutek práce a zvládne to každý ;-) Dík...
  • nocarret
    no nezapomněl jsem měl jsem dobrej úmysl leč překáží mi tam rozpěra a když si vzpomenu jakej byl voser jí tam dát...ještě mi napadlo že bysme našli na jaký vývody ECU je to píchlý a změřit to rovnou tam
  • Luxor
    kostro nezapomeň na mě ;-)
  • Luxor
    jupí to seš hodnej... no prozatím bych potřeboval expresně alespoň oťuknout ty piny při zapnuté elektrice bez čidla abych věděl jestli nejsem úplně ve zkratu protože mě to oproti "obrázku" ukazuje prohozený mínus s plusem (mínus uprostřed) takže to trošku nestíhám :-)

    A pokud budeš mít chuť a chvilku tak i s čidlem při vypnutém motoru (atm tlak) a pak při zapnutém motoru (studený) a při zahřátém ale expresně teď ty piny...
  • nocarret
    večer to udělám, v jakým režimu to chceš změřit?
  • Luxor
    Odpovídá zapojení pinů dle tohoto schématu

    http://fiatcoupe.cz/direct/data/articles/rady-navo dy/cidla-a-akcni-cleny-2-0-16v-vt/docu0016.jpg

    vozu Fiat Coupe 16V Turbo?

    Kdyby se našel někdo ochotný, zapnul klíčkem "elektriku", zapojil mínus voltmetru na baterku a oťuknul mi ty tři piny a napsal mi A=? B=? C=? byl bych moc vděčný...