graf závislosti čidla oleje

  • TooM-As
    :-D Asi jsme se trochu nepochopili. já mluvím právě o konkrétním čidle .Tys mluvil o čidlech obecně. Když jsem dotaz psal vůbec jsem si neuvědomil že budík má doraz jinde než na nule . tedy při otočení klíčku pokud je na nule je ručička správně. tím se tato vada na 95% vylučuje (těch 5% je na vnitřní vadu budíku :-D ) a budu si muset opatřit čidlo nové.Až bude doma provedu měření a vše zapíšu.
  • Innocento
    Když to víš, tak neni co řešit. Koukal jsem, že je levnější. S převodníkem by to složitý nebylo, bejvá ve snímači a připojení by bylo prakticky stejný. Tady ten bude muset mít určitě aspoň teplotní kompenzaci a možná by mohla to měření odporu ovlivnit.

    Z tohohle pohledu uznávám, že ta ručka na nule bude opravdu jasná a bude mnohem rychlejší a jednodušší ho vyměnit
  • TooM-As
    mluvím přímo o konkrétním snímači coupé/tipo a ten je odporovej. budík je vlastně ampermetr . se snžujímcím se odporem na čidle se zvětšuje proud tekoucí obvodem. Nic složitýho , žádná elektronika která by v tomlhe případě byla i na škodu protože by se muselo řešit rušení a plno jiných složitostí s polovodičema.

    a když o tom teď přemýšlím tak luxor má pravdu , ručičku při nulovém tlaku na nule mám takže bude oprasvdu vadné čidlo .
  • Innocento
    Nepochopil jsem teď, jestli to tvrdil o snímači v Coupé/Tipu nebo o všech tlakovejch. Ale když vezmu obecně princip snímání tlaku, tak ANO, ale nejsou pouze odporový. Odporových je několik druhů, můžou bejt taky kapacitní, indukční, piezoelektrický, rezonanční a hromada dalších. Ale ty si chceš proměřit jeho výstup (to řeším) a to si myslim, že bude problém. Protože to, jak funguje snímání se nemusí stejně projevit na výstupu při statickym měření (měření odporu ohmmetrem) jako třeba na odporovym snímači teploty.

    Ber to jako možnost. Jak jsem už psal, vůbec nevím, co je v Coupé za snímač. A pokud ti někdo radí něco jinýho, tak to zkus a odměř si, jestli mění odpor s tlakem. Mě to taky zajímá. A jestli se bude měnit, tak jak
  • TooM-As
    nevím co je etalon . ale pochopil jsem to tak že mám pravdu a čidlo je pouze odporové ? (stejně tak jako mi to potvrdil kamarád který se elektronikou živí).
  • Innocento
    Normálně jsi mě tak zviklal, že jsem hned jeden snímač mrsknul do etalonu zkusil odměřit odpor při různym zatížení :-) Ejhle, furt 60,11XY kiloOhmu (XY poletuje)
  • Innocento
    Jinak samozřejmě ten základní princip se změnou odporu nebo kapacity je správnej. Ale pokud je tam ten zbytek, tak se ti nepovede ta závislost odměřit.
  • Innocento
    Ano, jdeš na to logicky. Ale tlakový snímače většinou obsahujou elektroniku, která vytváří výstupní signál proporcionálně k tlaku. Ohmův zákon má logiku, ale vzhledem k aplikaci to tak jednoduchý bejt nemůže. Vezmi si třeba, jak rozdílný teploty na ten snímač působí (odpor by se rozjel) a nejenom teplotní vlivy. Denně je kalibruju. Vůbec nevim, co je v Coupé za snímač, ale pevně věřím, že to tak jednoduchý nebude :-)
  • TooM-As
    Hele a nenapadlo tě že proud se tam mění díky tomu že se v čidle tlaku mění odpor ? Jelikož ten je pro proud velmi důležitej.

    je to jednoduchý ohmův zákon. podle toho co jsi tu teď napsal jsi ho nikdy ani neviděl.
  • Innocento
    Záleží na konstrukci. Neviděl jsem ale ještě, že by výrobce udával odporovou závislost na tlaku u tlakovýho snímače. Nějakou závislost bys najít mohl, ale nebylo by to směrodatný. Jestli jsi rejpavej, tak si to odměřit můžeš. Ale bude to vojeb. Snímač tlaku funguje jako "zdroj proudu". A tyhle snímače mají vytvořit průtok proudu při minimální hodnotě tlaku 4mA a při maximální hodnotě tlaku 20mA (to je daný obecně). V Coupé by měl bejt snímač 0 - 8 bar. Takže kdybys u toho snímače rozpojil obvod a vložil do něj ampermetr, měl bys naměřit 0bar = 4mA; 1bar = 6mA; 2bar = 8mA; 3bar = 10mA až 8bar = 20mA. Ještě by šel měřit úbytek napětí na nějakym přesnym odporu, ale to radši ne.
  • TooM-As
    a jak tedy funguje ? (vycházím z toho že coupé má stejný čidlo jako moje tipo).
  • Innocento
    Já si myslim, že ručka na nule při otočení klíčku nemusí bejt 100% záruka. Zkušenosti u Coupé nemam, ale je to obecně svinstvo. Navíc odměření odporu na funkčnim snímači nemusí říct vůbec nic, protože nefunguje tak jako třeba odporovej snímač teploty
  • Simarik
    já nemám :-D jak říkáš, ručka při zapnutí klíčku se narovná do vodorovna a pak ukazuje pořád něco jinýho, kolísá mezi 0,5 - 1,8b, pokaždý jinak!!! slavnej budík a čidlo BOSH, nebo se mýlím ?
  • Luxor
    2 TooM-As: Když zapneš elektriku musí se ručička přesně zarovnat s rafičkou nuly. Pokud je přesně srovnaná a přesto Ti to pak ukazuje bláboly (při porovnání se spolehlivým budíkem) tak musí být vadné čidlo, 100procentně zdravé čidlo tu asi bude mít málokdo aby Ti ho oměřil...
  • TooM-As
    protože mi špatně ukazuje tlak oleje. chci zjistit zda jde problém v čidle nebo v budíku (v přístrojovce se přede mnou už někdo hrabal tak je možná špatně nasazené ručička). tlak jsem měřil mech. budíkem proto vím že ukazuje špatně. stačilo by mi vědět i nějakou jednu hodnotu , nebo jestli by někdo naměřil ti čidlo , ale musí býz 100procentně zdravé.
  • Innocento
    Pochybuju, že by dokonce něco takovýho výrobce uváděl...
  • Innocento
    Zkoušim to jak vůl a furt se nemůžu ničeho dohledat. Je nutný znát odporovou závislost - nač to potřebuješ?
  • TooM-As
    Nemá někdo graf závislosti odporu na tlaku pro čidlo tlaku oleje?