Olej do 1.8 16V

  • ZdenysM.L.
    Dneska jsem měnil olej v motoru.Hever , sendat kolo , povolit šroub na vaně (je to imbus), vyšroubovat víčko na víku ventilů,vypustit olej,nalít olej do filtru (tak akorát aby nevytékal),vyměnit filtr,kontrola spodku jestli je všechno dotaženy,sundat z heveru ,nalít olej ,nastartovat a nepřidávat plyn než zhasne kontrolka oleje a naběhne ručička na 3, kontrola měrkou , připadné dolití.
  • sebo 1.8 16V
    vymienal to niekto sam ? treba na kanal kde je ventil a filter ? dik
  • ZdenysM.L.
    Jezdím 80% město vetšinou cca 10-20km.Po cca 7-8000km je slyšet víc a víc jak rachotí variátor.
  • Venca Cheb
    Kurňa chlapy, nedělejte zase pokusy a nalejte tam to co tam patří : selénku 20K a máte po starostech. Cena není nikterak hrozná - na 1.8 jste tam max za 1300 vč. DPH a filtru a jede to mnohem líp než cokoliv jiného. Navíc pokusy s olejeme do sekačky bych neryskoval, a to vím o čem mluvím - dobrák předemnou tam nalil asi olej na fritování, 2x jsem to vytočil na max celá legrace mě vyšla na 53TIS :-D. Teť tam mám selenii, po 12 000 Km tlačí za tepla (90st.) něco málo pod 2,4 a to je myslím si fakt dobrý oproti jiným srágorám. DOPORUČUJU !!!!! PS: Jezdím v zimě, a bez problémů. A kupodivu jezdím i v létě ... a taky nemám problém :-D
  • ZdenysM.L.
    Texaco 10w40 po 7000km je ko.Nechapu jak někdo najezdí na 10w40 10-15000km.To musí být ten řidič hluchej.
  • ZdenysM.L.
    Luke 1.8: jezdíš s tím olejem i v zimě?
  • ZdenysM.L.
    Můj poznatek k Valvoline 10w60 : jak je hustější tak se to rychleji ohřívá.Jsem zvědav na tu spotřebu jak o ní píšou v tom článku.Co teda dát 10W50?
  • ZdenysM.L.
    LUKE: maš rozdíl ve spotřebě?Při použití oleje 10/40 nebo 10/60.
  • von Raven
    tu to je tak nejak slusne odborne popsane

    http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/viskozitni -vlastnosti-motorovych-oleju
  • LUKE 1.8 H8C
    Nevím jestli je Valvoline řidší, ale pochybuji, když je to VR1 10W60 a vydrží s nezměněnou kvalitou 13tis.km (víc jsem nezkoušel), Mě právě přišla Selinie po 7tis. už KO, jako já už bych do toho mýho auta zpátky Selenii 10W40 nenalil, na to ho mám moc rád :-)Je to shit.
  • Rascal1.816V
    Me to jde ted uplne neskutecne lepe do tocek s tim valvolinem.
  • von Raven
    ja jsem mel tlak dobry s globalem i se selenii takze to tezko srovnat oboje 10W40 ale selenia se mi zda nezahrata hustsi nez jine oleje
  • BigBen3
    Mě to tlačí jak prase na vrata, a jede mi to líp, i líp do otáček to chodí...
  • BigBen3
    Selenku...
  • ZdenysM.L.
    BigBen3: maš tam Selenku nebo ten Valvolíne?
  • von Raven
    rikam to same, co mam selenii, zda se mi sice pomalejsi nastup tlaku po stratu a motor do otacek pri plnem, ale variator mi na jinych rachal uz po 7tis a selenia vydrzi 15 v klidu.
    dat tam neco jineho, coz sice muze byt lepsiho pac selenia neni zazrak vedy, je ale jako dat duchodcovi koleckove brusle
  • BigBen3
    Kluci, teď jsem vyměnil selenii do 1,8 a slyšim jen padání špendlíků. Po hodinové jízdě,střídavě kolona a kouř,mi to tlačí 2,4 - 2,7 bar. Motor šlape symfonicky jak švýcary a po hluku ani slechu. Takže jasná volby. Dobrej olej je základ dobrýho motoru...
  • Rascal1.816V
    Nalil jsem valvoline VR1 racing 10W60, variator neslysim, celkove se motor utisil,za tepla do 2 baru, veslo se tam 4,5l, olej me stal (5litru) 1025,- + postovne. dekuji moc za rady.
  • turbo
    Edrig-motor se opravdu ztiší oproti běžným 10W 40.ovšem selenku sem nezkoušel-s tou nemůžu porovnat-LUKE jak píše to má ale vyzkoušený .jinak to Valvo je na aukru běžně a kolem 200 za litr a+ poštovné.
  • Mertix
    LUKE 1.8 H8C bral sem ho od něj, ma myslim 220/l.
  • LUKE 1.8 H8C
    to Edrig : to Valvoline je VR1 racing 10W60 , jak píše Rascal .... koupit 5 lítrů (vleze se tam cca 4.5), poštovné bylo asi 180kč, ale pořád to bylo o dost výhodnější než někde jinde. Cenu si přesně nepamatuji, už je to víc, jak rok zpátky. Zeptej se Kloučka. Měl jsem tam předtím Selenii 10W40 20k a je to horší olej, to mě nikdo nerozmluví. Zvuk motoru, tlaky a i barva toho oleje po 10tis. Valvoline VR1 10W60 bezesporu letší olej i do 1.8 !!!
  • von Raven
    na 1,8 selenia 20K (10W40) bez dalsich debat, 5 litru, zbyde asi pul litru, zalezi jak je velky filtr, pokud ten malinky tak 10tis km pokud je to ten skoro 15cm tak 15tis bez problemu
  • Edrig
    Luke 1,8.Zdravím a ptám se:Valvoline od Kloučka bereš po kolika litrech a s poštovným za kolik. Dík
  • Rascal1.816V
    Horajs : Koupil jsem valvoline racing VR1 10W60. Zitra snad vymenim a pak napisu, jak to vypada.
  • Horajs
    já do 1.8 dávám Castrol Magnatec 10W40 ale rozhoduju se co dám v příští výměně bud Selenii 20k 10W40 nebo Valvoline?ale jak to tady poslouchám tak nevím,výrobce udává selenku a nechce se mi věřit že by Valvoline byl o tolik lepší nevím no,ale variátor bych potřeboval trochu ztišit
  • LUKE 1.8 H8C
    Já do 1.8 kupuji od Kloučka Valvoline 10W60 , cena je skoro srovnatelná se selenii 10W40 a je to rozhodně lepší olej. Olejový filtr Mann a i po ohřevu se nedostanu s tlakem pod 2,5 baru. Měl jsem předtím Selenii 20K 10W40, horší tlaky, šel slyšet variátor při startu, můžu jen doporučit Valvoline 10W60.
  • Dave 1,8
    astmatici a houbaři
  • Coupe20VT PLUS :-D
    :-DDDD
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    10w40 stačí i pro 20VT,ale kdo tomu dává fakt kokotel a zahřívá to pod pístama tak ať dá radši 60tku,ale astmatici to nepotřebujou
  • Coupe20VT PLUS :-D
    takže jak píše marcel, tak ji nevyužiješ, na to, na co je stavěná...
  • Coupe20VT PLUS :-D
    nevim co je na tom pravdy, ale říká se, že 10W60 za studena nemá maximální mazací schopnost...
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    10w60 je do atmosféry na škodu,ta se tolik nehřeje a tak ji nevyužiješ a naopak - musíš se pak potýkat s vyššími pasivními odpory!
  • turbo
    jinak ještě ze zkušenosti-oleje stejných parametrů a viskozity-ve stejném autě a jeden je od výměny k výměně a druhý dolití 1,5 litru-takže jen papírově stejné.
  • turbo
    jo volnoběh
  • Dave 1,8
    Dávám selenia 20k filtr champion nebo maan,měním po 10 tis.měl jsem už agip sint 2000 a castrol mangatec,fungovalo to taky dobře,všechny oleje měli stejné parametry 10W40 A3 B3 ceny velmi podobné.Příště dávám opět selenia 20k
  • ZdenysM.L.
    Turbo a ty tlaky máš na volnoběh?
  • turbo
    já dával 10W-40 tlak po ohř.tak 2,3 ted´sem zkusil 10W-60 po ohř.3. jeto valvoline kolem 1000kč a proti 10W-40 je trochu dražší ale zas to nejni darda jak selenka.Třeba je ta 60 zbytečná ale motor se výrazně ztišil-žádný pazvuky po ohřátí.ale každý má svůj názor -tohle je moje zkušenost.
  • ZdenysM.L.
    Ještě se chci zeptat na olejový filtr.Má smysl koupit drahý?Mám 1,8.Jsou rozdíly ve filtech?
  • ZdenysM.L.
    Selenia?Má někdo zkušenosti z přechodem z "normálniho" oleje na Selenii?Když je třeba horší variátor.Klek někomu motor po přechodu na Selenii?
  • BigBen3
    Mně tlačí při 90 stupních 2-2,2 baru. Kdyby mi tam nalili 5W30, tak jim to vrátim a vynadám jim do paštik. Nalej 4,5 a zbytek si nech na dolití. 10W40 jasná volba, nejlépe Selenia K20
  • BOBAN
    jojo taky leju 10W/40 a spokojenost a měním na 10 000 je tam kolem 4,5 litru
  • Rodriquez
    Počítej kolem 5 litrů, spíš míň.... nalej 4,5 a uvidíš co ti řekne ryska :-)
  • Rascal1.816V
    JohnDi 1.8 16V :kdyz se ti motor hodne ohreje, kolik ti ukazuje budik tlaku oleje? A jeste dotaz kolik oleje do toho lejes? nevim kolik ho mam koupit?
  • Rascal1.816V
    Prosim o radu,jaky olej dat do 1.8 16V. V servizu mi tam nalili 5W30,tak to musim vylejt a dat tam neco poradneho. Za tepla klesa tlak oleje na 1.5 baru..