vilis jen naky teplomer treba na zavarovani co leze az na 100°C a zacnes na studenem aute, na teplem teplani hadice nepoznas
................
all promaznu tu vsechny prispevky ktere nejsou k veci... az to poresi nocarret jak sem to navrh presunu tohle do spravne sekce
Doplnit
-
09:44:13 25.6.2009
-
19:24:50 24.6.2009Vilis nejcastejsi kdyz nenahriva byva vada v termostatu no a ten co se otvira moc brzo tak poznas ze sto startnes a des do motoru drzet tlustou hadicu na chladic a do expansky das teplomer, no a jak ti zacne teplat hadica v ruce podivas s ena teplomer a des dovnitr auta a podivas na merak
funkcni ti spusti kolem tech 80°C a najednou ti ztepla hadica, pokud se nahriva postupne tak uz neco neni dobre -
12:48:38 24.6.2009mazáci si můžou natáhnout ovládačku k relé 1.stupně a spínat si sahary včas manuálně když vycítí problém. Jiní mazáci si na léto můžou klemovat odpor 1.stupně na přímo aby už onen první stupeň měl maximální fuk :-)
-
11:33:40 24.6.2009přehřívá se: - zavzdušnění systému
-
10:54:58 24.6.2009prehriva se v zime - asi spatna nemrnouci smes, ktera zamrzla v chladici
-
10:53:36 24.6.2009takze kdo ma naky napad tak doplnte pak tema smazu a dame to do rad a navodu
Chlazeni motoru
Optimální teplota je 80°C (měřeno na diagnostice), Termostaty fungují na 83°C a 85°C, první stupeň chlazení ventilátoru je při 92°C, druhý stupeň chlazení nad 100°C.
Havarijně lze zapnout klimu – spouští ventilátor sahary okamžitě.
V zimě trvá nahřátí motoru trošku déle než v létě, ale provozní teplota je 80°C v zimě v létě. Nelze se orientovat měřákem v palubovce, neukazuje přesně.
- přehřívá se
- nefunguje první stupeň chlazení ventilátoru
- zarostlý chladič
- chybí plast na přívod vzduchu z venku
- nedostatečný přísun vzduchu
- svody opřené o vrácečku vody
- nenahřívá - vadný termostat (drží se kolem 60°C)