-
20:58:31 19.4.2010
tak jsem to prohlížel a Marcel má pravdu- na chladiči už žádný další termostat není a vzpoměl jsem si že diagnostikou se dají spouštět jednotlivé rychlosti ventilátoru takže to je spínané řídící jednotkou
-
23:52:23 18.4.2010
u 20VT spíná sahary jednotka přez 2 relé,jedno přez odpor a druhé napřímo
-
20:47:32 17.4.2010
ted nevím přesně z hlavy jak to tam je spínaný- zítra jestli si vzpomenu se ti na to kouknu ale tuším spíná to tam něco na pravé straně chladiče- měl by to být termostat se 3mi vývody....ale už nevím přesně tak možná kecám
-
20:45:38 17.4.2010
to co ukazuješ- ten odpor slouží k tomu aby ventilátor běžel na pomalejší otáčky- právě přes ten odpor se snižuje napětí- tím že ho propojíš ti to pojede na plný výkon
-
20:01:58 17.4.2010
Tak dnes som tie kably spojil,ale nic sa nezmenilo,ventilatory sa zapli az po prekroceni teploty 90°C,cp dalej?ma to este nejake relatko?A takto vyzera moj odpor
-
14:26:41 15.4.2010
oba vývody co jdou ven, aby byly propojený.
Jinak kdyby si nebyl z daleka, tak diagnostiku mam. Ml. Boleslav
-
17:18:11 14.4.2010
dneska sem mel na diagnostice prehratou feldu, nereagoval ji merak teploty, v jednotce byla kopa chyb, po smazani vse funguje jak ma, takze i tvoje prehrate by chtelo projet preventivne diagnostikou at nejsi v nejakem nahradnim rezimu
-
11:49:56 14.4.2010
wejwy Tak víčko je po smrti proto se voda začala vařit už pri 100 dá se normálně profouknout a netesní jde kolen něj voda už je objednáno u fiatu nové dnes snad dorazí jinač to propojení kontaktů je kde udělal jsem foto toho mezikusu tak mě poradte kde to mám propojit
-
21:26:46 13.4.2010
Porsacek: Syčet by nemělo, dokud se ti nevaří voda. Zkus to víčko pusou profouknout, nemělo by to jít. Pokud jo, tak ho bude chtít vyměnit. Nebyl by v chl. systému tlak a voda by se vařila normálně při 100°C a ne až při 120.
Červený políčko máš až za stovkou, takže na něj by ses ještě ani nedostal a už by si vařil.
-
12:39:37 13.4.2010
Je to na bezturbu stejné ? Můžete to prosím nafotit ? Umístění relé a co s nimi . Díky.
-
12:31:42 13.4.2010
tak mne z neho ta zelena keramika ci co to je oletela,a neviem ci to funguje ako ma,takze tie kably staci proste spojit?pochopil som to spravne?
-
00:28:44 13.4.2010
ale proč chladit málo, když můžu chladit hned vííííc?
-
21:08:39 12.4.2010
Nemusí se vždy proklemovat, já jsem relé rozebral, pročistil, obrousil kontakty a nakonzervoval. Funguje to jako fík.
-
18:13:42 12.4.2010
proklemuj je od slova KLEMA (most) takže propoj nebo přemosti, prostě ty odpory vyřaď... mě to taky teď čeká. kontaktol nepomůže, jelikož ty odpory jsou shořelé. je na ně dost vysoký tepelný nápor od turba...
-
17:34:54 12.4.2010
taky to slovo nepoznám, ale jistě to znamená propojit :-)
-
17:13:46 12.4.2010
Marcel 8Vritmo,20Vkappa: co je to proklemuj???toto slovo nepoznam:-))ako vycistit,alebo prestreknut kontaktolom?a este pocujem v interiery auta,ako mi koluje voda k topeniu,kde sa to nejako odvzdusnuje?
-
15:07:11 12.4.2010
Kluci je normalní že když to mám zahřáté že mě furt Syčí vzduch kolem víčka od expanzní nádržky jde to přesně od prostředku jak je odtoková hadička .
-
19:15:03 11.4.2010
proklemuj kabely na deklu sahary,evidentně ti odešel odpor první rychlosti. Pak by to mělo spouštět v 88stC ihned na plný výkon - v létě to doporučuju všem 20VT. Těch věcí je víc které zlobí,začni timhle a dej vědět
-
16:02:14 11.4.2010
Tak nový poznatek dolil jsem cca 2.5 litru dest.vody přesně mezi ryskama .
nastartoval a motor se zahříval rovnoměrně až do 90 pak sepnul větrák nový poznatek -větrák spíná pouze na 2 stupeň - co stím ??
další nová věc co se vyskytla je jemné pískání asi řemenice před tím než mě vytekla voda tak to nedělalo skusím namazat vodící kladky na drážkový řemen .
Po vypnutí motoru je slišet syčení od výčka expanzní nádoby. Topení funguje normálně hadice jsou rovnoměrně zahřáté včetně horní i spodní stěny chladiče .
-
14:46:18 11.4.2010
Podle mě termostat K.o taky se mi to přehřívalo,výměnou termostatu se to vyřešilo.Ale pára mi s expansky nešla.
-
14:22:18 11.4.2010
Ahoj všem! tak dnes mě coupe překvapilo, mám ho cca měsíc a půl a občas jsem pozoroval nevyrovnanou rafičku budíku teploty. Včera jsem měnil olej a kontroloval veškeré hadice a vše ok. Dnes jsem se byl projet a při cestě domů jsem tomu docela dával. Teplota se ustálila na prostředku cca 90 C. Po zastavení před barákem a vychladnutí turba se začala teplota nadále zvyšovat (větrák celou dobu běžel). Najednou se objevila pára , hned jsem vypnul motor a šel se podívat, co se děje. Na víčku od oleje a na měrce oleje vše ok - jen olej (10W-60 Selenia). Hned jak teplota začala stoupat, pustil jsem topení a přestal foukat teplý vzduch. Usoudil jsem, že je motor zavzdušněný. Moje otázka zní: Seknul se termostat v uzavřené poloze??? nebo je v pytli některé z čidel tep6loty??? nebo se podfouklo těsnění pod hlavou??? nebo je někde malinko prasklá hlava??? Prosím o jakoukoliv radu!
-
06:40:28 10.7.2009
Jeste jsem dam tenhle odkaz:
http://www.polak.ch/coupemanual je to dobra stranka-je to sice v anglictine ale i v servisu kdyz si nevedeli rady tak mi podle toho zavadu nasli.Je tam hodne schemat,hodne navodu a rad(klempirina,elektrika atd) podle me hodne dobra vec dal bych to sem mozna do rad hodne lidem to muze pomoct jako me..
-
06:24:59 10.7.2009
Jel jsem tenkrat prahou tak min.10km porat v kolone a pak zastavim u mekace a kdyz pak chci odjet,hle,rozsvitila se kontrolka vstriku a ani jsem nemohl nastartovat..10minut stani s otevrenou haubnou a bylo po problemu..Podle me to musi delat kazdymu pri velkym naporu tepla..Tot muj nazor a moje zkusenosti..
-
06:20:07 10.7.2009
No ja chtel jen dodat ze kontrolka vstriku neznamena konkretni problem..Vsude pisou a rikaji ze pokud nesviti porat,jen se prubezne rozsveci tak o nic nejde..Taky jsem to neresil dokud mi fakt nesvitila porat..Pak vymalovano.U me to byl senzor faze co rozsvecoval kontrolku jinak to muze byt skoro cokoliv.Vada na cerpadle,cokoli se vstrikovanim,senzor faze,chyba na rozvodech,chyba v relatkach,vada na kabelazi atd...Me to trapilo 3mesice..Kdyby to pretrvavalo tak to nepreju..Je to mooockrat na diagnostice a zkouseni a hledani..:(
-
06:02:07 10.7.2009
ty by měly držet,kluci s nimi vařili úplně rozsračkovaný svody na nějakýho rencka a zatím drží
-
00:18:17 10.7.2009
Mě to vařili nějací profíci v ostravě, a tam se železem umí :-). Mohl bych zjistit kde, nicméně si myslím, že by za tu kvalitu nebylo moc lidí ochotno zaplatit, mě stálo zavaření, nevím to přesně, 1500-2000kč. Dělali mi i klimatrubky, které byly taky jak řešeto, a drží rovněž... .
-
00:13:57 10.7.2009
jo jo,není drát jako drát
-
00:12:00 10.7.2009
no neni to tak v poho, jak sem myslel. lidi jsou fakt šmatláci. takže první pokus neni úplně podle mých představ. ale až to dodělám, tak poreferuju víc. jen pro info: neni elektroda jako elektroda. zítra mám slíbené CASTELINGY, tak uvidíme. měla by to být špička na vaření litiny...
-
10:15:17 9.7.2009
vím o nich neboj,tohle téma sleduju bedlivě. Ondra z jihu je teď bude vařit taky a protože má možnost využít lidi co to vaří denně na velmi slušné úrovni tak jsem na to taky zvědavej.
-
00:54:22 9.7.2009
a ještě jedna...
-
00:53:49 9.7.2009
Díky Marceli :-) .Ten chladič je asi na výměnu, snad seženu nějaký starší dobrý.
Jinak, trošku z jiného soudku, zde jsou fotky těch mých bohatě povařených svodů, je na nich najeto 30tkm a dva a půl roku. Nejsou křivé, nepropouštějí no prostě pohádka :-)
-
00:03:40 9.7.2009
zase jeden z mála kdo si nechá poradit :-) mám z tebe radost! Ta vůle mezi svody a vratkou je OK! Chladič samozřejmě nic moc,to je třeba řešit. Co chladič klimy,není taky špatnej že by bránil průvanu? proper ho opatrně wapem a prokoukni voštinky. Ono když pak potřebuješ tu obrovskou energii vychladit v nějakým extrému,tak záleží úplně na všem
-
22:47:14 8.7.2009
Další dotaz mám na majitele verzí Plus a Limited, prosím o fotku pojistkové skříňky nad pedály. Vyskytuje se tam totiž relé, které má řídit ventilátory chlazení, jenže, ať jsem ho tam měl, či ne, vše fungovalo bez problémů... , a te´d babo raď :-( .
-
22:44:07 8.7.2009
a...
-
22:43:42 8.7.2009
No a poslední potencionální problém, který jsem zkoumal, je chladič. Už při vnějším ohledání bylo jasné, že to moc chladit asi nebude. Nevím, jestli je to normální, ale ty drobné meandry spojující vodní kanálky jsou zřejmě tak zkorodované, že se i při sebemenším přejetí prstem dokonale vydrolují tak, že úplně. Opět viz. obr.
-
22:39:30 8.7.2009
Dále jsem se vrhnul na problém s vracečkou vody a výfukovými svody. Jak vidno s fotky, v nejužším místě protáhnu papír 120g/1m2 a vešel by se tam i tlustčí karton, tzn. mezera kolem 1,5-2mm. Doufám, že to stačí... .
-
22:36:14 8.7.2009
Tak jsem se v tom o víkendu hrabal a zde jsou mé poslední postřehy:
Relé přepínající 1 a 2 rychlost větráku umístěné nad větráky jsem rozebral, vyčistil a zabrousil vypálené kontakty. Po složení začly obě rychlosti v pohodě fungovat, první před 90°C na budíku, druhá před následující čárkou. Teplota při jízdě na dvoujku několik km a dvě vyjetí 8km kopce s velkým převýšením a serpentinami se držela do 100°C. Takže ok, ale né úplně... .
-
10:04:29 15.6.2009
20vt si sahary pouští z jednotky - nemá žádný snímač v chladiči
-
18:00:21 14.6.2009
Tlamo, od toho máš v motoru vodní čerpadlo, aby nebyla v chladiči výrazně jiná teplota než v motoru(vyšší by tam neměla být už vůbec), samozřejmě při plně otevřeném termostatu chladící kapaliny... .
-
17:44:32 14.6.2009
tech 88 jsi zmeril jak? mas tam napojeny pocitac a ukazovala to diagnostika ze jednotka vidi 88°C? to se mi moc nezda, ale neni to nemozne, spis si myslim ze to ukazoval tvuj merak a ty jsi to odhadovala ten kram neukazuje nikdy presne, jinak ventas se ma spustit na 92°C coz zase az takovy rozdil taky neni tak si vyber
-
17:42:10 14.6.2009
ten termostat co spíná ventilátor je přímo na chladiči...takže když nejedeš ale popojíždíš...tak neproudí vzduch a chladič se neochlazuje tudíš teplota vody 88 v chladiči je moc...nemá to nic společného s teplotou v motoru
-
16:16:57 14.6.2009
Marceli, opravdu jsem se snažil a hledal na tebe zodpovědně tel.číslo, jak na FCC, tak na ITC a samozřejmě na tvých stránkách a nic :-( .Buď jsem slepý nebo nevidím. Prosím napiš mi na sebe tel.kontakt na
info@imbusdesign.cz, pokud ho tady nechceš uvádět. Díky
-
23:38:35 13.6.2009
kappa jde do světa nebo do šrotu,už jsem tu kapitolu finančně uzavřel. Trochu jsi mi neporozuměl,zavolej mi já ti to vysvětlím,na psaní je toho moc
-
22:08:36 13.6.2009
Mám stejný problém dnes po městě 110stupnu..větráky šly ,ale nestihaly to uchladit..Vstřiky mi nesvíti.
-
12:47:12 12.6.2009
A co ta kontrolka vstřikování, nikoho nic nenapadá?
-
12:45:13 12.6.2009
Marceli, čekal jsem, že se ozveš, četl jsem o problémech s chlazením tvé kappy, takže to musíš mít zmáknutý. Píšeš o °C, jenže jak to změřit, budíku jsem si odvykl věřit. Navíc, není blbost, aby se ventilátor sepnul už v 88°C, když je to zrovna v optimální pracovní teplotě motoru? To by pak jel vlastně celou dobu jízdy(-2koně). Nebo má 20vt jinou optimální teplotu? Jinak s tím chladičem, pokud bych i jen protáhl čtvrtku, je to stejně málo a to by to soudruzi ve Fiatu moc nevymysleli, vzhledem k výkyvu motoru na silentblokách je to stejně málo. Kouknu na to ale v každém případě, zatím děkuji.
-
12:29:25 12.6.2009
po dlouhé době dotaz kterej má hlavu a patu takže se zúčastním: první velký problém u 20VT je nefunkční 1.rychlost ventilátorů vlivem shořelého odporu za chladičem. Místo aby se spustily vrtule kolem 88stC tak se nic neděje a až kolem 92stC se spustí plná palba větráků a to už pak má co dělat aby to zvládly. Lék na léto - proklemovat dráty u odporu aby hned první rychlost šla na plný pecky - problém se rapidně sníží!!! Další rada na extrémní výlety do kopců - udělat manuální spínání ventilátorů a pustit si je ručně včas. Chladič a jeho čistota a účinnost je jasná věc,ovšem neumím to diagnostikovat,jedině aplikovat teplotní čidla před a za a měřit teplotní spád a pak to samým způsobem zkusit na jiném autě. Další trabl co vznikne u PAKOSERVIS jsou vařené a rovnané svody. Několikkrát rovnané svody mají nízkou přírubu a ta způsobí že větev prvního hrnce se opře o vracečku z chladiče (mezi svodama a hlavou) a vodu kterou sis pracně vychladil si tím výfukem zase hezky ohřeješ. Mezi svodama a vratnou lištou musíš protáhnout minimálně čtvrtkový ůtržek,pokud se opíráš tak je to jasný. Zbytek konzultací po telefonu :-)
-
11:45:27 12.6.2009
Ještě bych dodal, samotné stání v koloně problémem není, problémem je pomalá jízda na jedničku a dvojku, jakmile se motor trochu zatíží, ale zároveň není ohlazován náporem, ale pouze větrákem. Může se stát, že termostat normálně zavírá a otvírá (ohřívá se to totiž výborně) ale otevře se třeba jen na 80%? Nevím... .
-
11:40:52 12.6.2009
No upřámně dvou rychlostí jsem si fakt nevšiml, slyšel jsem, že větrák jede a víc jsem mu nevěnoval pozornost, ono, když jedeš do 12% stoupání 10km na dvojku kolem 4t.ot, slyšíš toho mnoho, ale různé rychlosti větráku rozhodně nezaregistuješ, ale díky za tip. Ta netěsnost při nějakém větším zahřátí by mohla být, sem tam mi kapalina ubyde, dobrá zpráva je, že tam kde má být voda je voda, a tam kde má být olej je olej. Jinak ten symbol vstřikování znamená co? Motor se při rozsvícení choval stále stejně, necukal, jel plynule. Nevím, jakou to může mít souvislost... .
-
07:51:56 12.6.2009
nezmínil jsi se jestli větrák správně naběhl na malou..a posléze velkou rychlost...to jsou důležitý informace
-
06:06:17 12.6.2009
podobnej problém teď řeší kámoš na bejvalým bravu HGT (při běžné jízdě vše v normálu, jakmile ale stojí déle než zdrávo v koloně, tak to přestane pobírat i větrák a teplota se zastaví těsně před červeným)...
- zdroj problému může být nakonec netěsnost jedné z hadic vedoucí k výměníku voda/olej... jsou totiž na nepěkným místě a za ty léta jsou vyhřátý a ztvrdlý...
kontrolka vstřiku mu ale nesvítí...
-
00:16:48 12.6.2009
Já bych preventivně vyměnil čidla vody.A myslím ,že ten chladič je ko určitě zarostlej dál kontrola funkce větráku.
-
23:50:24 11.6.2009
Ahoj, vemu to trošku zeširoka. Obvykle a to trvá už asi 2roky má auto při zahřátém stavu podle budíku 75-80°C, v případě nějaké kolony do 100°C. Takže jsem to neřešil. Teď jsem se vrátil z dovolené v itálii, kde se mi na dálnici v koloně popojíždějící na jedničku a na dvojku stalo, že se dostala rafička až těsně k červenému(v mém případě oranžovému) poli, ale bez obvyklých známek přehřátého motoru, tzn.syčení unikající páry atd. Jen pochopitelně klesl tlak oleje a, což mě dost zarazilo, ale nedával jsem si to do souvislostí, se rozsvítila kontrolka vstřikování. Po zchlazení motoru kontrolka zhasla a již se problém neopakoval. K avízovánému přehřátí motoru došlo o týden později při zdolávání průsmyku julských Alp Passo Del Cerreta, kde běhěm 15km vystoupáte o 1000m. Jízda na dvojku s plným autem a místy plným plynem, ve vracečkách přišla na řadu i jednička a na delších rovinkách na krátkou chvíli i trojka. Tzn. velké zatížení a malá rychlost = menší nápor vzduchu. Při zastavení nahoře, za svitu kontrolky vstřikování, syčení unikající páry a kupodivu rafičky jen na pokraji kritické hranice, bylo jasné, která bije. Po dvouhodinovém zchlazení motoru bylo nalito paraflu + voda a jelo se dalších 1100km v naprosté pohodě domů. Takže můj dotaz je následující, dá se podle vyčerpávajícího popisu usoudit co je špatně? Nechce se mi vylučovací metodou měnit postupně termostat, chladič atd. Do auta jsem minulý měsíc vrazil 22k a jsem docela vycinkanej. Ten termostat se mi moc nezdá, ledaže by byl otevřený třeba na 80% max. Chladič už od pohledu vypadá dost prožraně a taky mě zaráží to, že po vypnutí motoru nedojíždějí ventilátory. Díky mnohokrát za cenné rady.