Podlozky a geometrie

  • Honza
    takto:




    ..předek jde 0 až -70, zadek 0 až -40..momentálně mam nastaveno -50 a -40..ten cenťák na předku je znát..nedrhnu tolik..
  • Venca Cheb
    2 Honza : měl bych dotaz, jak jsi docílil snížení o 60 mm ??? Pružiny, uříznuté pružiny, žádné pružiny ? Za odpověď předem díky
  • von Raven
    no je to tak ale i o palec vetsi kola nez sou v technicaku tomu daji vetsi zaber... problem je, ale v tom, ze na novych dilech to az takova traga nebude, ale na 13 roku starych obcas neco odejde o naky pulrok driv nez by odeslo svym vekem.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    bravo Honzo. konečně někdo, kdo to napsal přesně jak to je. je to zajímavé, ač závěs předního kola je v principu paralerogram (teoreticky by se snížením nemělo nic změnit), ale ve skutečnosti se mění vše... a s podložkama to samé. nemají vliv na nic, co se týče geometrie... ale z hlediska životnosti dílů ty auta popravujeme... (čepy, silentbloky, ložiska, atd...), tak jde všechno x krát rychleji do věčných lovišť :-D má 17" + 25mm podložky a mohl bych 2 x do roka všechno měnit :-D a to nekupuju šrotový díly...
  • Honza
    no snížení na zadku - zadek štelovat nejde, tak nic, na předku by si měl po snížení naladit odklony a sbíhavost..někdy je to boj, někdy ne a stačí nechat to co je...

    na podložky geometrii nepotřebuješ, pokud si dal na zadek takový podložky, že máš teď zadek širší než předek, tak pánbůh s tebou.. z auta bude v krizovkách hodně přetáčivá bestie...

    podložkama na předku zvětšíš poloměr otáčení kola, tudíš auto by mělo bejt o dost citlivější


    coupe - sníženo 60mm, podložky 8mm ..podložky nejsou znát, na snížení se musely udělat nově odklony a sbíhavost - odklon 4,5°, a rozbíhavost 2mm pokud si dobře pamatuju

    u tipa sníženo o cca 5cm, rozšířeno 25mm/30mm a jelikož nemám možnost štelovat odklony tak sem to nechal bejt...
  • von Raven
    mam tam podlozky a snizeni tak ze napravy sly kdysi od stredu ke kolam dolu a ted jdou nahoru :) a uz to sjizdi stredy gum asi rozdilem 1,5mm takze geometrie bude nutna, predtim jsem taky delal a bylo to super, takze rozsirenim to neni az tak hruza ale rozsireni a snizeni uz poznas
  • Džanek
    Gooddeath: dal jsem nakonec jen 15mm a pocitove se jizdni vlastnosti zhorsily. Jakoby auto bylo celkove v zatackach i pres ruzne nerovnosti - vyjete koleje atp. nervoznejsi. Podvozek jakoby hur filtroval nerovnosti. Dokonce mam pocit ze zvetsil polomer zataceni tak ze to lze poznat i v rychlych zatackach. Je to ale spis vsechno pocitove a treba se ted na to vsechno jen vic soustredim.. ale spis se bojim ze to tak opravdu bude:( Jinak mam seriovej podvozek i kola 20VT.
    Nicmene spousta lidi ma jeste vetsi podlozky a nestezuji si.. Jedine co se zmenilo prokazatelne k lepsimu je celkovy vzhled.
  • Tlama
    aha...tak to je v pohodě mám tam 22mm a super...nepocituju nic
  • Tlama
    jako ted nevím jestli jsem tě blbě nepochopil-)) máš na mysli 20 rávky nebo podložky -))
  • Tlama
    ty woe to se ti tam asi nevejde...ale bylo by to asi super -)))
  • Tlama
    teoreticky se geometrie nezmění použitím podložek
  • Džanek
    Caute. Ma cenu nechat delat geometrii obou naprav pri nasazeni podlozek 1,5cm na vsechna kola? nerad bych vyhodil penize kominem abych zjistil, ze to neprineslo zadny efekt a po sundani to zase vracel do puvodniho stavu:)) Co jsem nasadil podlozky se pocitove zhorsily jizdni vlastnosti a dokonce i odpruzeni pres nerovnosti. Vypada to sice moc hezky, ale pred jizdni vlastnosti to stavet nechci. Diky za rady.