-
18:25:16 24.4.2009
2 Lachtan Albin 16VT : Ne, to určitě ne :-) Zajímá mě to profesně - přesnost měření. Relativně to chápu za studena, ale stejným měřákem za tepla - to mi nejde pod fousy :-)
-
14:44:28 24.4.2009
Tak jestli to má najeto 23tis tak není možné aby to nemazalo..Nebo kdysi naposledy měnil olej?Je tam vubec?
-
22:17:13 22.4.2009
BADBOY3 kratce, od září cca, a kdybych počkal do ledna, nemusel sem vyhodit tolik peněz za .......:(šlo to hodně dolu.
-
22:07:01 22.4.2009
BADBOY3 aha, v Příbramy nás třeba bylo 11:)bydlim v Praze, ale jinak sem vesničan:)
-
22:00:20 22.4.2009
BADBOY3 tak až se potkame na srazu, mužeš to porovnat:)odkud jsi?
-
21:53:11 22.4.2009
BADBOY3 no, bejt Tebou, nejdřív bych to auto aspon zajel:)23000, masakr:)))
-
21:11:54 22.4.2009
Lol najeto 23tis.km!! To je s tvojiho auta?
-
21:11:33 22.4.2009
Díky. Škoda, že tam nemají nic o konstrukci měřáku... Když s nim budu měřit tlak za studena a pak když bude mít olej kolem třeba 70°C, tak nevim, jak se doberu přesný hodnoty...
-
20:27:29 22.4.2009
-
20:24:10 22.4.2009
Innocento: mne keď merali tlak, tak vyhodili von čidlo tlaku, namiesto toho namontoval hadicu ktorá končila manomentrom a to bola celá veda, vyzeral podobne ako klasický merák na tlak v pneu.
-
20:20:28 22.4.2009
Zajímalo by mě, jestli se skutečnej tlak oleje měří nějakým "spešl" měřákem nebo klasickym ukazovacim manometrem?
-
20:17:51 22.4.2009
BADBOY3- kurva s tebou bude práce než tě to naučíme -)) pročti si rady a návody tam je skoro na vše odpověď
-
20:09:54 22.4.2009
jo a těch ručiček si nevšímej mají takto nastavené dorazy
-
20:07:24 22.4.2009
Tlama: nenapísal by som to lepšie :-)
-
20:06:33 22.4.2009
tak ještě jednou...origo přístroje nemají kontrolku tlaku turba, myslíme si...že Pepo? že koukáš na tlak oleje motoru. při studeném oleji vyběhne tlak OLEJE -) přes 3bar ale jak se zahřeje neměl by na volnoběh padnout pod 1bar. jestli jde k 0 tak si nech v servisu zkontrolovat reálnej tlak oleje at to nezadřeš
-
20:01:29 22.4.2009
jo Pepa to říká trochu dříve jak já -))
-
20:00:32 22.4.2009
BADBOY3 - opravdu se bavíš o tlaku TURBA????? nekoukáš náhodou na tlak oleje?? jestli ti jde tlak oleje k nule je problém....
-
20:00:25 22.4.2009
Kamarát, to je tlak oleja čo spomínaš. 3Bar je ok, ale tá 0Bar je nič moc. Môže len kecať budík, alebo čidlo, daj si to radšej premerať mechanickým merákom, nech vieš načom si.
-
19:09:33 22.4.2009
je to na kazdom aku cestu zvoli... neviem co vsetko si menil ale pri uplnej GO ja osobne preferujem pomali zabeh... v monotori sa to musi takzvane "usadit"
-
15:38:02 22.4.2009
Když novýmu motoru nenaložíš hned co se ohřeje olej tak nezjistíš, jestli to vylítá, nebo to vydrží.. pak bys jen mohl tápat proč se tak stalo..
Když to nemaže na začátku, tak to nebude mazat nikdy, když to pořádně nerozjezdíš na začátku, tak to nepojede nikdy a když to náhodou pak budeš chtít rozjezdit, tak ti akorát popraskaj kroužky... pokud přehřeješ olej horší specifikace na kterej budeš zabíhat, pošleš ložiska dřív nebo pozdějc do kytek, olej lepší specifikace vysoký tepltoy ustojí a bude schopnej mazat
Vidím to na motoru ve stříkačce - je to obyčejnej TAZ 1500 s objemem 1433, vačkou a dělanou hlavou..spodek po GO... hnedka po složení motor dostal nálož s řádným olejem...pak se po 5 motohodinách vyměnil filtr, dolil olej a čerpadlář se nestačil divit, když k tomu slaďoval čerpadlo, že to je jen 1433objem a ne nějakejch 1596 a výše...
-
11:16:27 22.4.2009
Vzdyt ten motor nema ani nove krouzky, takze nevim co chcete zajizdet. Jedine po chvily vymenit olejovy filtr, ale olej neni duvod.
-
09:09:17 22.4.2009
HONZA: sorry ale myslym zie nie zbytocne sa to nevola zabeh (zajeti)... zrcite by som to nerobil stylom nakladat,nakladat,nakladat... prvych 1000-2000km by nemaly otacky presiahnut 3000/min... poznam dost ludi ktorym zabeh stylom nalozmu GO nevydrzala moc dlho...
-
06:03:20 22.4.2009
proč po zajetí, lej ji tam hned... a zajetí proveď stylem nakládat, nakládat, nakládat...samozřejmě po ohřátí oleje alespoň na 60°C, jinak ten motor bud elíná mrcha
-
22:42:50 21.4.2009
obrat se na Marcela nejlépe e-mailem
-
22:18:41 21.4.2009
ja si radit necham i ve vice vecech, jinak na tu selenku sem slysel hodne chvali tak asi nebudu na novem motoru setrit a po zajeti jde tam , kde ji kdo kupujete a za kolik diky..
-
21:41:35 21.4.2009
scoupe ....nic proti ale nech si poradit a při první výměně oleje...což bude po výbrusu kliky předpokládám po asi 1000 km tam nalej selenku-nebo valvoline 10W60 at už tohle nikdy neřešíš...nech si kurva poradit aspon v něčem
-
21:18:25 21.4.2009
tak motor po dnesku usazen v aute i s prevodovkou, nakonec se pouzil olej 5W40 a daval se i novej olej do prevodovky, jeste se musi prevarit vyfuk je celkem zprasen, kat jde ven a koncak bude od sebringu zakoncen dvojitou koncovkou DTM, uz se tesim na prvni svezeni..
-
19:16:34 20.4.2009
5 nebo 10 je v našich zeměpisných šířkách jedno... spíš to co je po W by mělo mít minimálně 40 a více, pokud chceš jezdit a ne dřít, když se ti to náhodou přehřeje.....
-
19:14:15 20.4.2009
tak dnes vyzvednuta klika, lagry tesneni a tak a motor uz je v kupe zitra se nasadi prevodovka a hura s nim do coupe jen nevim jakej ten olej tam dat jestli 5W nebo 10W????
-
12:19:43 18.4.2009
mate pravdu kdyz uz tak uz kvuli par korunam nechci aby se mi potkal motor, takze se taky vymeni
-
10:48:30 17.4.2009
no až se ti to ložisko lidově řečeno kousne, následně sápne řemen pohonu vyvažovaček a namotá na rozvoďák, budeš mluvit jinak... to jsem málem zažil na mým tipu...
-
06:43:27 17.4.2009
ty se nechavaji puvodni,temhle nic neni, zadne vule ani huceni..
-
22:25:15 15.4.2009
v patek jeste hodim fotky umyte prevodovky take prokoukla:)
-
22:21:01 15.4.2009
sem moc rad ze se to libi, jeste ho ceka posledni vrstva barvy a do patku snad bude klika a dalsi dily, pak bude i fotodokumentaz a pak hodim i konecnou cenu, jen skoda ze nemam tak krasne coupe jak bude motor....
-
10:58:49 15.4.2009
pekny
-
06:50:51 15.4.2009
scoupe:hmm ,pěkná práce
-
22:35:38 14.4.2009
a tady po
-
22:30:13 14.4.2009
tak pri cekani n akliku se trosku vylepsil blocek:)
-
07:13:16 9.4.2009
ja nepsal ze to beru z tamtoho a tamtoho klika se samozrejme odvazi s ojnicema a hlavou...
-
14:06:07 8.4.2009
když čtu jak každej bere ojnice z toho, pak z tamtoho a o vyvážení ani zmíňka, dělá se mi poněkud nevolno.
-
14:01:34 8.4.2009
jinak motor rozebran, chybel tam remen na vyvazovacich tycich nebo jak se jim rika, jedna sala KO, natazena ojnice- uz je nova, zitra jde klika na prebrus a jde se na nakup tesneni, sal, rozvodu , vanu chci novou tahle je zrzava a trochu promackla...
-
13:58:37 8.4.2009
lamela dnes dorazila:)
-
19:23:16 6.4.2009
1,5 bar je minimu doporučovaný fiatem..
-
19:17:59 6.4.2009
2 Honza: jasny, takovej blb abych tam lil 0W30 nejsem, bohuzel primo ve Fiatu ho tam lili 8 let... :-) Saly nakasi, vacka nakasi... ten tlak co jsem psal je tam s 10W60 s 10W40 je tam neco nad bar... Tak mi jde o to, jestli se to dokaze s 10W60 pri tomhle tlaku (1,5b volnobeh) umazat aspon tak aby ty novy veci vydrzeli aspon 50tis km bez okem jasne viditelnych poskozeni, to mi prozatim staci nechci od toho zazraky... :-))) bude ten 1,5bar se spravnym olejem stacit, co myslis (pomineme-li Guye)? :-)
-
17:32:56 6.4.2009
dlouhodobým použitím nevhodnýho oleje riskuješ poškození motoru - nevím jestli jsme to už tady psal, ale použiju to co jsme napsam na bravoklub:
motor 2l DOHC z lancie bety - olej X W40 má teplotu 85°C měřenou na výstupu z pumpy a tlak 80lb/in^2 při 7000ot/min (cca 5.5 bar)..pokud teplota vzorste na 110°C tlak poklesne na 40lb/in^2 (2.7bar) v případě tohoto oleje X W40 to je tlak,kterej v některých případech nestačí ani požadavkům na mazací tlak na volnoběh z důvodu poškození vaček a další provozování motoru v takových otáčkách s takovým tlakem by vedlo k jeho rychlém nevrtanému poškození (hlavně šál) , s lepším olejem (X W 50,60) je pokles tlaku za vysoké teploty nižšší...a tím i riziko vážného poškození motoru.
To je důvod proč se někomu odporoučí motor po nevinným krátkým řádění na letišti, nebo na okresce -olej nevhodný specifikace pro danej jízdní režim se prostě přehřál a pak čerpadlo nestačilo dodávat dostatek oleje.
tlak lehce pod 1,5 bar je nádhernej, pokud je s takovým olejem
a ještě doplním emailovou konverzací, kde jsme odpovídal Lachtanovi (čtěte odspodu):
> to jsi mi pěkně vysvětlil.pochvala a další otazečka ložísko vyvažovaček na
> krajích jsou valivá a uprostřed je kluzné je tak??
> > ------------ Původní zpráva ------------
> > Od: Honza N. <
hno3@seznam.cz>
> > Předmět: Re: Re:tlak oleje
> > Datum: 11.3.2009 19:34:15
> > ----------------------------------------
> > V trysce je klasiká pružinka s kuličkou - kvůli dostatečnýmu tlaku oleje za
> > volnoběh jsou nastavený na cca 2 bary (spekulace - nikdo pořádně nic neví
> jak
> > maj fungovat, ale ty 2 bary jako minimum tvrdí Guy croft..), kdy tlak oleje
> > přetlačí pružinku a proudí z trysky směrem na dno pístu.
> > Pokud je pružinka vadná/unavená, nebo je zaseklá kulička tak tryska propouští
> -a
> > to celkem dost...pokud se v motoru sejdou 4 vadný trysky (už si to
> > nepamatuju-ale myslim že každá má cca 2-3 mm průměr, což je v součtu pěknej
> > průtočnej průřez) motor není schopen udržet minimální požadovanej tlak oleje
> na
> > volnoběh a možná ani ne v otáčkách, protože ty trysky jsou napájeny olejem
> > prakticky z hlavní olejový galerie , která je společná i pro mazání
> kliky.....
> >
> > zde ilustrační obrázek...
> >
> >
> > > ------------ Původní zpráva ------------
> > > Od: <
lachtaan@seznam.cz>
> > > Předmět: Re: Re:tlak oleje
> > > Datum: 11.3.2009 18:08:13
> > > ----------------------------------------
> > > ty trisky na foru pises že mají pouštet 2 bary to mu asi moooc
> > nerozumim....to
> > > bych chtěl vysvětlit
> > > > ------------ Původní zpráva ------------
> > > > Od: Honza N. <
hno3@seznam.cz>
> > > > Předmět: Re:tlak oleje
> > > > Datum: 11.3.2009 17:56:05
> > > > ----------------------------------------
> > > > klidně ptej se
> > > >
> > > > > ------------ Původní zpráva ------------
> > > > > Od: <
lachtaan@seznam.cz>
> > > > > Předmět: tlak oleje
> > > > > Datum: 10.3.2009 19:27:24
> > > > > ----------------------------------------
> > > > > Mužu mit na teba pár dotazu ohledně motoru 16VT??

-
11:24:36 6.4.2009
2 Honza: Muze byt problem ze to "nemaze" a dojde k opotrebeni dilu zpusobeny jen a pouze dlouhodobou (8let) nevhodnou volbou oleje? (0W30, vymeny po 10-15tis. km) Je ol. cerpadlo co tlaci lehce pod 1,5 bar pri cca 100+st olej. jeste pouzitelne tak aby nemohlo dochazet ke znacnemu poskozeni vacek, kliky atd... ??? (Znacne poskozeni myslim tak ze budou casti na vyhozeni drive nez za 50tis. km) Diky Honzo :-)
-
06:14:19 6.4.2009
není řídkej, má jen výbornou čerpatelnost za studena, i za tepla...
když to odsrala klika, tak doufám že se bude hledat příčina proč to nemazalo...jinak to jsou peníze hozený do kanálu.
-
05:10:13 6.4.2009
jo selenku sem si taky rikal ze je to kvalitka, jinak ten pan dela motory 30 let tak nevim...
for sucho- jestli mas starou lamelu co ma ok ten nosic tak neni problem a muzes ji mit taky...
-
23:12:48 5.4.2009
je drahej a na pikaču... neexperimentuj a nalej tam selenku... a navíc 0W60 je strašně řídkej...
-
22:19:56 5.4.2009
tak dnes sundana vana a kilka bude ok jen jeden prebrus podstoupi spojku preventivne vymenim kdyz uz bude dole pujde tam lamela s keramickym oblozenim za krasnou cenu 1500kc a prej tam mam nalejt olej 0W-60 co si o tom myslite? o tom oleji?
-
07:40:25 5.4.2009
no řádná GO po tom co motor přestane mazat se taky odvíjí od toho, jestli už jsou načlý vačky nebo ne...
v roce 2004 nás stála cca 25tkč, ale v ceně bylo nový olejový čerpadlo a vejfuková vačka..jinak se dělal přebrus kliky, nový šály, rozvody.. jestli se šahalo na hlavu (sedla, srovnání hlavy) už nevím.. ale po této GO jel motor velmi pěkně
-
00:39:13 5.4.2009
chci se jen zeptat jestli tu nekdo delal generalku tohoto motoru a na jakou cenu ho vysli jednotlive dily jako: saly, rozvody,prebrus kliky.... muj motor zacal klepat na klice, tak se zitra sundava vana a uvidim co s tim je, pak budu davat info na co to vyslo..