hmm tak ja si s odstupem porad stojim za tim co sem napsal 14.5.2008 niz, navic k tomu pridam ze technici fiatu sami rikaji ze Selenia je lepidlo co to zasere, viko ventilu jsem nemel za posledni 4 roky dole tak nevim ale predtim bylo krasne ciste ted bych se nedivil hnedemu povlaku takze pri dalsi vymene oleje zkusim asi zase selenii ale 10W60
selenii ale jen proto, ze ten motor jde tiseji a s prehledem vydrzi i 15tis km, naopak 10W40 bych nedaval pac se mi za hur mazaci kdyz neni poradne rozpalena a ma vyssi otacky a pod vickem na vnitrku motoru se mi zda ze hnedy povlak vidim a nastup tlaku po startu je pomalejsi a auto jde do otacek taky pomaleji, predtim jsem pouzival olej do porsche taky 10W40 a tekl oproti selenii uz pri nalevani svizneji, ale taky po 7000km uz zacal vic rachat variator takze 10tis max ale vsechno se mi zdalo sviznejsi, takze zkusim porovnat s 10W60 selenii
Olej do coupe
-
04:18:16 1.12.2010
-
20:27:22 30.11.2010Já mám Selenku 10w40 alfa romeo a paráda,ale oleje bych nemíchal,každá značka je trošku něco jinýho a mogul a selen asi dohromady nejde :)
-
00:02:19 30.11.2010ja jsem taky do 1.8 prdnul 10w60 selenku a tlak naprostá parada furt plnej. A to už na něj jezdím něco přes rok. A nemusel jsem dolívat ani kapku.
-
15:29:00 26.5.2008Tak jsem tam foukl Selenii Racing 10W60
-
21:24:18 15.5.2008A co 10w-60 od valvoline?
-
19:22:00 15.5.2008Tak teď řešim,jestli dát Selenii 10W40 nebo 10W60. Mám 20v bez turbíny... Nejde až zas tak o peníze,jde o to,co nejlépe tomuto motoru sedne...
-
12:23:47 14.5.2008jj selenia hlavne 10W40 znatelne ztissi motor, maze docela obstojne a tlak by nemel padat jako u jinych 10W40 naprosto stejne specifikace, coz mi rika na co ty normy vlastne jsou, uz okem je videt ze jine oleje tecou a selenia malem kyda, ale taky na ni pozoruju ze nabeh tlaku po startu motoru je vyrazne pomalejsi jak u jinych 10W40 a vytaceni motoru taky pomalejsi, asi by byl lepsi 10W60 selenia racing
-
22:17:52 11.5.20082 Jana: olej 10W60 a vzhledem k tomu ze v tyhle kategorii Selenka stoji pakatel tak Selenii Racing. Vzhledem k mizernymu mazani 16V(T) motoru je to bohuzel nutnost pze kdyz das kotel tak jde tlak pod bar i se Sel Racing, coz je dost bida, s normalnim olejem (10W40) jeste -0,5 baru min. Kdyz je podivas kolik mazou ostatni sportaky je 16V(T) fakt tragedie v tomhle ohledu :-( a jak pise JP generalka vyjde draz nez usetrenych 1000Kc za rok :-)
-
15:42:12 11.5.2008Venca Cheb:ahoj ,díky asi ji tam dáme ,ještě nám ale chybí do výměny 4000km
-
15:15:10 11.5.2008Ahoj Jani. Měla by ti ( pokud máš v poho olej.pumpu) stačit Selenka 10W40 jak udává výrobce.
minulý týden jsem jí s Davem loupnul do 1.8 a rozdíl je fakt znát(předtím tam bylo cosi orig. od fiatu ????)- o cca 50% tiší chod + 0,5 tlaku navíc při max.teplotě a celkově klidnější a kultivovanější chod -
03:34:29 9.5.2008Pekelně drahej, já bych to zase tak nepřeháněl. Co je těch pár stovek proti přidřenýmu motoru:-).
Zkus někdy hned po noční jízdě "nakref" otevřít kapotu - turbo se umí pěkně rozsvítit a i po zastavení svítí dost dlouho (samo s běžícím motorem, v tu chvíli by ho vypnul jenom blb). 10W60 má výrazně vyšší teplotní rezervu, já si za ní rád připlatim:) -
20:28:55 8.5.2008sucho: na volnoběh 1,5 a při jízdě 3
-
20:27:12 8.5.2008Sám jezdím už rok na 10w-60 racing od agipu a bez problémů.
-
20:17:40 8.5.2008Petr613: i v manuálech ale uvádí výrobce 10W-40
-
20:14:56 8.5.2008Do turbíny raději 10W-60 i když je pekelně drahej
-
18:25:39 8.5.2008Poradte.Pokud je nyní v coupe olej 5W40 Mogul racing je možné tam ted při výměně dát selenia 10W40.Aby to náhodou nezpůsobilo nějaký problém.Máte s tím někdo zkušenost?