-
14:43:27 21.3.2009
jasny... :-)
-
17:35:12 20.3.2009
pro ty co špatně pochopily -u jednoho MAP senzoru, kterej měří tlak v sání - při startu (tj krátce předtím než startér začne točit motorem) řj změří aktuální tlak a ten se používá jako referenční pro další počítání rozdílu tlaků- atmosferický vs. tlak v sání, který pak to čidlo během provozu motoru měří
-
17:32:46 20.3.2009
takže to funguje tak že MAP senzor při startu změří atmosférický tlak a pak už jen měří tlak v sání??? (16VT)
-
17:29:30 20.3.2009
16VT v coupe ne, ale v 16v integrale ano...
-
17:18:53 20.3.2009
2 Honza: 16VT má dva senzory absolutního tlaku??? jinak nechápu, protože ten co tam je ovlivňuje chování motoru pořád (případným zasíláním špatných hodnot - zcela náhodně) nejen po startu...
-
17:12:46 20.3.2009
totiž ráno sem byl na diagnostice a mechanik tam sáhl zahejbal nějakou hadicí kterou vytrhl a tvrdil, že to vedlo do toho čidla. Koukal jsem tam a nic sem tam neviděl (že by někde chyběla). Možná tam byla jen pohozená :-D Kařdopádně všem díky za rady, hned jsem o něco chytřejší:-)
-
16:58:34 20.3.2009
nic tam opravdu nevede....jen svazek kabelu
-
16:25:59 20.3.2009
jj pouze elektrika a nic víc - to čidlo snímá pouze atmosferickej tlak (neboli tlak okolního prostředí)...
Použitím tohoto čidla se měří změna nadmořské výšky - a tím pádem i tlakový pokles/ nárust.
U aut s jedním Map senzorem, který měří pouze tlak v sacím potrubí řj změří při startu atmosferický tlak a s ním pracuje celou dobu jízdy - je jedno jestli jedeš z polabský nížiny na úpatí sněžky...prostě se pracuje s jedním tlakem..toto řízení je ale poněkud nepřesné - s roustoucí nadmořskou výškou klesá atmosferický tlak a tak řj, která stále pracuje s atmosferickým tlakem v okamžik startu neví, že je o 800m vejš a jakej je opravdovej rozdíl tlaků.. proto směs mírně bohatne
Toto řeší právě 2 map senzory, nebo map senzor a váha vzduchu - jeden měří absolutní tlak v sání, druhej atmosferickej tlak a řj dle toho koriguje směs a předstih a také plnící tlak, protže ví jakej je rozdíl tlaků..
-
14:16:27 20.3.2009
takže do toho má vest jen elektrika a nic víc?
-
13:41:32 20.3.2009
zejtra se o tom proč to tak je rozepíšu víc..teď jsme u smolil vysvětlení proč to tak třeba u 20VT je, u 16vt coupe není, ale třeba u 16v integrale taky je (ta má dva "MAP" senzory...)
-
13:39:04 20.3.2009
kam bys to zapojoval, když to měří atmosferickej tlak?
-
13:34:46 20.3.2009
když je to "nezapojený" je s tím nějaký problém? Nepočítam, ze coupe pozenu na everest
-
13:31:21 20.3.2009
2 Luxor : Čidlo absolutního tlaku to je. Když ho necháš "ve vzduchu", změří barometrickej tlak vzduchu. Když připojíš nějakej přetlak, tak změří přetlak + barometrickej tlak vzduchu. Myšleno obecně.
-
13:28:44 20.3.2009
ale podle toho schématu do něj, žádná hadice s tlakem nevede. U Mě jakoby zespod do toho čidla vedla hadice, problém je, že nevím kam jí mám zapojit (na druhém konci), nikde tam kolem toho neni nic co by bylo odpojené. Jinak počítám, že bych to mohl zapojit kamkoliv kde jde tlak (rozbočit nějakým tečkem). Poznalo by to kolik auto tlačí a elektronika v čidle už by poslala signal někam dal a tím pádem by se to regulovalo.
-
13:28:02 20.3.2009
jo tak to je něco jinýho než čidlo absolutního tlaku co máme na 16VT?, vypadá to dost podobně...
-
13:16:15 20.3.2009
je to čidlo atmosférickýho tlaku - důležitý u turbomotorů s váho vzduchu - ve vysokých nadmořskcýh výškách omezuje plnící tlak, jinak by došlo k poškození turba...
-
13:09:38 20.3.2009
Máme ho tam...
-
12:21:48 20.3.2009
Jo MAP to je, ale vy máte na 20VT MAP senzor? Jardo hoď sem fotku celýho motoru...
-
12:06:42 20.3.2009
Snímač absolutního tlaku vzduchu
-
11:59:35 20.3.2009
2
-
11:59:24 20.3.2009
potřeboval bych vědět k čemu slouří toto čidlo na obrázku. Vede do toho nějaká hadička (tlak? nevim) a elektrika, asi by to mělo něco vyhodnocovat. U mě z toho hadička akorát visela a otázka zní, kam jí zapojit?