Akcelerace

  • Andel_Jirka
    Honzo, díky, moc šikovná tabulka.
  • Honza
    v Radách a návodech,téma Převodovka,přibyl odkaz na .XLS soubor,kde po zadání rozměrů kola a převodovejch poměrů (třeba z té tabulky co je v tom článku) zjistíte Vmax na jednotlivý kvalty (jen musíte vědět maximální otáčky) + se vygeneruje diagram převodovky,kde lze krásně zjistit jakmoc padají otáčky po přeřazení

    nebo rovnou z tohoto odkazu http://fiatcoupe.cz/direct/data/articles/rady-navo dy/prevodovka/pilovy-diagram.xls
  • Andel_Jirka
    Díky, pomohli jste :). Asi to hodně záleží na stylu řazení, kromě toho, že optimum má každý jinde. Já jsem to teď zkoušel, vytočil na cca 5 000 a spadlo mi to pak přímo do optima. A je to znát. Ovšem teď na takové rychlé a zběsilé jízdy není příležitost, pokud si člověk nechce vymlátit hubu.
  • RAdE
    Ahoj Jirko, mam ten samej obsah jako ty a kdyz se jedu "projet" a cesta umoznuje, tak prerazuju kolem 5800-6500 a neni to spatny...Ten rozjezd mam docela slabsi, ale +-5000-5500 mno a pak po zlutou :-) proste to citis.
  • jiří
    Holatka maj vse vys, takze pres sest to asi bude. Musis zkouset
  • Andel_Jirka
    Už chápu :). A neví někdo, při jakých otáčkách to tam v mém případě může spadnout, přibližně?
  • jiří
    Ne radit pri,ale aby pri prerazeni padly otacky na... jak mas kroutak.
  • Andel_Jirka
    Takže jestli tomu rozumím, Mk je maximální točivý moment, který v mém případě dělá 188 n.m při 3750 otáčkách a pro maximální akceleraci bych měl po těch 3750 otáčkách řadit vyšší stupeň? Optimum je přesně těch 3750, nebo o něco více? Předpokládám, že když bych řadil při 3750, přeřazením otáčky klesnou a na vyšší stupeň budu začínat u otáček nižších, než je Mk max. To znamená, že k maximálním otáčkám motoru (6700), respektive otáčkám vysokým (6000, 5000) bych měl dospět na pětku a nikdy dřív? Čili nechat motor vytočit do hodně vysokých otáček na nižších stupních a pak řadit vyšší stupeň nemá smysl?
  • Motyl
    motor je živý od cca 4000ot, tak že otáčky při řazení drž nad touto hodnotou
  • Honza
    rozjezd z oblasti Mk max (možná i trochu vyšší) , udržuj prokluz kol do cca 20%,když se 100% chytnou přidej plyn a řaď tak aby otáčky padalydo oblasti Mkmax, nebo výše...jak spadnou pod Mk max, motor se bude dýl roztáčet..
  • Andel_Jirka
    Mám pár takových začátecnických dotazů, na které určitě spousta z vás bude znát odpověď. Chci se dostat z bodu A do bodu B v co nejkratším čase - jak mám řadit, v jaké chvíli? Jde o to, v jakých otáčkách mám přeřadit na vyšší stupeň, když chci dojet do bodu B co nejdříve. Mám se rozjíždět s vytočeným motorem, nebo zařadit jedničku při (skoro) volnoběhových otáčkách a pak přidat plyn na max? Jsou nějaké další triky, jak zajet s autem takové jaké je co nejkratší čas? Mám 2.0 20V /113kW a nevím kdy přesně řadit, když jde o max akceleraci. Kdy řadit normálně, vím. Díky..