-
13:58:20 12.2.2009
911tky mají zahřáté na volnoběh tlak zhruba dvojnásobný co coupé... taky ta spotřeba oleje při nakládačce není malá :-) ale alespoň to pořádně maže...
-
08:54:55 12.2.2009
2 Carlos 20vt : Ta 911 ani těch 1,5 baru netlačí. Ale taky jsou v 911tkách boxery a ty se asi mnohem líp mažou
-
21:23:38 11.2.2009
takhle zahřát olej neni problém, stačí když ti spadne ta guma co je pod světlem a přikreje chladič a už se dějou zajímavý věci!
-
21:18:05 11.2.2009
Tak to je maras olej na 160 stupnu to musela byt řádná jízda..))Já se dostal nejvíc na 70 stupnu nevím jestli je něco špatně.Spíš bych to viděl na špatný budík protože kámoš co měl nový motor 16VT tak po pile mu ukazovalo taky kolem 70.
-
20:18:02 11.2.2009
ono vlastně klikovku nezničíš že by jsi tomu nakládal....prostě když je opotřebovaná....bud klika, lágry, olej, čerpadlo, ucpaný kanál a já nevím prostě cokoli v mazací soustavě tak bez jakých koliv příčin najednou odejde...a je v p...i,buhví jak na tom byl bývalí majitel s výměnami oleje..moje špatná zkušenost když kupuju auto tak většinou majitelé nevědí kolik je na oleji najeto a ani jakej olej tam je.... a nebo máš prostě smůlu a odešlo to bez tvého zavynění....v každém případě jak začne motor klepat...a kliku snadno poznáš že když vytočíš motor tak se ozve výrazné klepání jakoby grgrgrgrgrgrgrg......vyloženě kovový zvuk......tak vypnout a servis
-
20:08:09 11.2.2009
opotřebení tam bylo furt,prostě tím jak tomu Vilis pořádně naložil,tak to "posral",protože ten motor už byl nějak načatej a zřejmě nemazal tak jak by měl...jediná rada pro něj je odtáhnou do servisu a opravit
Něco podobného se nám taky stalo v r. 2004 se seriovým motorem,když jsme testovali nové sání...prostě se tomu nakládalo víc než zdrávo, po 15km olej na 160°C,tlak postupně padal a padal..Pravděpodobně by po vychladnutí byl tlak na příznivých hodnotách, ale motor už by byl časovanou bombou -kterejch tu v čr v případě coupe jezdí víc než dost.
Řídkej olej neexistuje -mazací oleje jako takové mají zhruba stejnou hustotu (zpravidla menší než voda -okolo 970kg/m3),to že jeden je utaženej jak mazut(tím pádem i pocitově na budíku lépe maže),a druhej tekutej jak voda je něco úplně jinýho než hustota..
-
20:01:18 11.2.2009
myslím že jak tomu naložil na letišti nebo jak to psal...že se to urychlilo a motor šel srát...a když ne, furt lepší zjistit v odborném servisu skutečný tlak oleje než zkoušet sám bez vědomostí jestli to či ono...a když neví co to je lízlá klikovka tak neví o motoru zhola nic........proto radím...nesrat se do toho a nechat někomu kdo o tom něco ví -)))
-
19:55:00 11.2.2009
Tlama a to je mozne ze to opotrebeni vyskocilo tak najednou z niceho nic? sice taky pise ze predtim mu merky neukazovaly, ale zato to jelo, ted ukazujou a konci
-
19:51:01 11.2.2009
hoši....jestli nevidíte tak Vilis píše že se mu i rosvěcí kontrolka mazání...takže by mu museli zlobit obě čidla na mazání a to není pravděpodobné.....všechno co popisuje je známka opotřebovaných šál na klice...klepání, ztráta tlaku oleje,chcípání...prostě NEJEZDIT aby se to vůbec dalo opravit, Vilis..když tomu nerozumíš neser se raději do toho at nezničíš víc věcí než je nutné...každej má dělat co umí.....u motoru to platí dvojnásob..nic ve zlém ale odtáhni to nějakému motoráři
-
19:43:02 11.2.2009
ty Honzo nejezdis na 10W40 ne? mas ridsi. Ja kdyz jsme mel obyc ridsi 10W40 mel jsem rychlejsi nabeh rucicky tlaku po stratu a zdibec vyysi tlak tak o 0,2b ale zase vic hrcel variator. Se selenii je pomalejsi nabeh a mensi tlak ale tichsi motor celkove. Teplota oleje 70+ voda 80, po nalozeni max olej 90 a voda 85, jak stojim voda az na 92 :)
-
19:33:51 11.2.2009
100° na oleji je běžná teplota, spíš trochu nižšší (90-95°),teplota měřena kdesi v kanálu, ne ve vaně).Prakticky vše do cca 130° je v normě,ale na 130°C by jsi musel hodinu vyvádět na okruhu -nám se coupe na oleji ani v horkým v létě nehřálo přes 110° při hodinový "jízdě" ,kdy otáčky nepadly pod 5000..
spíš mě zarážej teploty,kterých tady někteří dosahujete, že to neohřejete ani na 60°( že by vada termostatu v olejovým okruhu v případech s olejovým chladičem)..se nedivim že to pak jde některejm do sraček, když ten olej při takový teplotě nemá ani pořadnou čerpatelnost
-
19:26:02 11.2.2009
Dej to zpátky do servisu řekni ,že to po opravě není v pořádku a dobre.
-
19:24:58 11.2.2009
externi merak nebo diagnostika rekne co vidi jednotka
-
19:20:04 11.2.2009
mozna olej nebo pohon cerpadla oleje, faktnevim jak je pohanene ale ma to docela velkou teplotu aspon kdyz to srovnam s mojim
-
19:18:38 11.2.2009
no treba to bude ta druha varianta, olej se netoci pres chladic a prehreje, ja nevim ale nejdriv bych zjistil jestli se honi olej a voda dokola, 80 na vodu je spravne ale 100 na olej nemam ani v lete na 1,8 po poradnem tahu sem u 90 jinak furt 70+ asi
-
19:15:38 11.2.2009
on vypada jak bez oleja a nebo jak by olejove cerpadlo nehnalo olej
-
19:10:41 11.2.2009
jo no pac Villis rika ze mu to pak tahne min a min az chcipe
-
19:08:02 11.2.2009
ale neprestava tahnout a nechcipe to
-
19:06:37 11.2.2009
vetsinou ma vetsi teplotu voda nez olej a olej nenatocim na 100°C nikdy ani v lete jak tomu porade davam, co kdyz se seka vodni pumpa a voda min proudi a olej s enahriva vic a cidlo zjisti teplo a odpoji jednotku a ty pritom vidis na budiku malo a jedes uz na paru... asi blbost co ale jako napad
-
19:03:53 11.2.2009
nemohla se treba jen seknout napinaci kladka v nake poloze na klinaku nebo tak neco? kdzy je to po cerstvych rozvodech a nalozil si tomu a zaclo to delat tak neco povolilo
-
18:56:38 11.2.2009
tak jestli delali tolik veci tak to mozna bude tim, treba nekde neco dotahli spatnym momentem a povolilo ale ze to ma tlak studene a nahrate padne je divne jaky tam mas olej? 10W40?
-
18:22:22 11.2.2009
vemu li zkušenost z našeho 2.0 16v , tak cca 25tkč vč práce (vyndání a zandání motoru, rozebrání,složení)
pěkně ti rozepíšu co vše se dělalo:
-nová olejová pumpa (pro jistotu, stará nedostala důvěru)
-nová výfuková vačka (původní vykazovala opotřebení 0.2mm na 3 válci)
-vodní pumpa a rozvody
-veškerý těsnění
-přebrus kliky a nové šály
motor byl v servisu rozloženej do šroubku,kompletně vyčištěnej - mazací kanálky jsme si čistili sami s tátou pomocí wapky+ jsme na motoru udělali pár vzhledovejch úprav (vč.držáků,altíku atd -prostě díly co v servisu momentálně nepotřebovali sme si brali domu..)
-
18:14:00 11.2.2009
čeho všeho - nejezdit,motor ven a nechat opravit dokud neni pozdě (kvalitně provedené oprava pak funguje v 99% případech líp než jinej motor údajně OK - viz třeba náš případ před 5ti lety..)..pokud to necháš jak to je,tak se to zadře úplně, a když ne,takti podá ojnice ruku a budeš tomoci celý zahodit jako kus šrotu
-
18:09:09 11.2.2009
určitě to má co společnýho s tím klepáním, což určitě byla klikovka..
-
18:08:02 11.2.2009
Klepe,špatný tah tak to se připrav na nejhorší kámo..
-
18:06:15 11.2.2009
to je něco zásadního -odstavit, a opravit...
-
17:30:22 11.2.2009
taky mám asi KO čidlo, ukazuje malinko nesmysli +-0,5b
-
16:59:43 11.2.2009
Tím to nebude spíš čidlo tlaku oleje..
-
16:29:28 11.2.2009
kurec Villis jak jsme to kupovali tak se drzel krasne u 3b co se stalo?
-
15:15:47 11.2.2009
lízlé na klice... to je špatný...
-
20:55:38 10.2.2009
dokavad nesvítí kontrolka, tak jezdim.
-
20:33:07 10.2.2009
pry jeste neni problem 1,5 v neutralu, no ja sem se drzel 2,7 s 10W40 Global a se selenii 20K 10W40 sem na 2,3 v neutralu nahraty, jinak pod plynem by to v tahu melo jit na 3 a za... taky budik muze ukazovat co chce a vsecky rucicky se unavuji a kabliky maji ztraty a kontakty prechodove odpory takze budik muze ukazovat povetsinou o neco min nez tam doopravdy je
-
20:08:35 10.2.2009
aha...na neutrál asi myslí na volnoběh...jak píše Carlos...je to v pohodě jak nejde pod 2 bary..má asi 1,8...... je to uplně super
-
20:04:37 10.2.2009
Tohle by bylo dobré v rady a návody..
Jestli ti na volnoběh ukazuje 2b tak to neřeš to je vynikající tlak.Jestli by ti to nestačilo tak vyměnit olej a filtr ten větší pokud máš 20v motor.
-
19:53:14 10.2.2009
jako nerozumím otázce...při jakých otačkám to máš na mysli?
-
18:21:45 10.2.2009
na neutrál i 2
-
18:20:58 10.2.2009
poslední dobou mi ukazuje ručička 2.6,když se auto ohřeje.čím to může bejt?jinak jsem mel pořád 3.