-
08:38:09 12.3.2009
Koty: Prima :). Ať slouží.
-
20:15:24 5.3.2009
Koty -na 20VT je prej výměna lehká, mi s pos.anym málohrncem...
-
18:39:15 5.3.2009
Tak termostat dnes konečně úspěšně vyměněn, už funguje jak má, drží se mi to na zhruba 85 stupních a nekolísá, je cítít zlepšení pružnosti motoru. Předtím se mi teplota nikdy nedostala nad 70, takže sem konečně spokojen.
-
18:59:33 27.2.2009
jakto že není k sehnání, ja mam novej
-
15:06:15 27.2.2009
ale mělo by to být oki...
-
15:05:47 27.2.2009
akorát tam nejsou ty čidla...
-
09:13:05 27.2.2009
Mertix: Uf, tu značku neznám, ale snad bude sloužit..
-
18:43:47 26.2.2009
Andel_Jirka -novej neni k sehnaní, ani u Pati, tak sem ho vyndal ze st. motoru, a najednou tel.že po měsíci už BUDE Zítra, hurá, značka nějaká Britská-QH(quentin hainz, nak tak....
-
07:02:26 26.2.2009
Mertix: Že bereš starší termostat považuju za vtip. Koty: Výměnu termostatu bych neodkládal :).
-
23:02:04 24.2.2009
Andel Jirka: já se k tomu nedostal ještě, snad už brzy :-), pak dám určo dojmy, slibuji
-
22:07:54 24.2.2009
2 Mertix: v poho zatím nehoří, já jen jestli to nepadlo nebo tak :-)
-
21:46:09 24.2.2009
Luxor -neboj, mam objednané 2 a tu rozvod. sadu, příští týden bude, a na srazku na černaku předam:)))
-
21:41:11 24.2.2009
2 Mertix: Když jsme u těch kapalin, jak to vypadá s SKF pumpou? :-)
-
20:31:35 24.2.2009
Andel_Jirka já ho nemužu sehnat, zítra vemu starší od Pati...
-
12:26:49 24.2.2009
Koukám dojmy veškeré žádné. Že by nikdo nepozoroval změnu? Já se teď v autě někdy cítím jako v sauně a hlavně to skvěle jede.
-
15:37:09 13.2.2009
mam normal termostat na 20VT...zalezi kde to kupujes
-
21:57:21 12.2.2009
Koty -ty voe, ja ho mam obj za 2000, jaka značka?normal cena?jestli nemáš jinej typ...
-
21:05:20 12.2.2009
Mertix: kupoval sem ho za 1400,-
-
20:40:31 12.2.2009
Koty -kolik Tě stál, mě by už měl dorazit v pon:(po 2 týdnech...
-
16:46:49 11.2.2009
Prima :).
-
16:39:11 11.2.2009
Taky už ho mám doma, ale mám teď mnohem dražší starosti :-)
-
16:05:24 10.2.2009
dnes mi přišel... o víkednu budu menit, pak se podelim o dojmy :-)
-
12:24:07 10.2.2009
Nějak to tu ztichlo, už někdo z vás vyměnil termostat, podělí se o dojmy?
-
18:58:26 5.2.2009
Koty: Pravděpodobně u turbíny měníš termostat i s čidlem, zatímco já na 20V vyměnil termostat a čidlo zůstalo stávající (nemám s ním problém, nebyl důvod měnit).
-
17:14:08 5.2.2009
mam jeste dotaz ohledne termostatu, koukal sem že na 20VT se prodává s čidlem a na 20V bez čidla, jakej tam je rozdil
-
22:39:24 3.2.2009
Koty: Dojde :). Ne okamžitě, ale po pár km na té teplotě budeš. V zásadě by to mělo jít až k devadesáti. Já ráno nastartuju motor, venku skoro mráz, auto často stojí venku, a po 5 km jsem cca na 60-70. Když jedu dál, tak cca po 15 km jsem na 90. V tu chvíli se termostat správně otevře, teplota mírně klesne, krásně je to vidět na budíku, a pak se u těch 90 drží jako přišitá. Kdo auto garážuje každý den v teploučku, zahřeje motor o něco rychleji, stejně tak jako ten kdo tomu dá kartáč, a je jasné že v létě to je zase o něčem jiném :). 80-90 je ta správná teplota na chod motoru, a s trochou citu to na něm i každý pozná.. Říká se, kuj železo dokud je žhavé :).
-
22:23:18 3.2.2009
Mertix: S těmi otáčkami Ti já bohužel neporadím. Ale někdo z kolegů určitě bude vědět, která bije. Taky nevím proč máš 90 a jindy ne.
-
22:13:32 3.2.2009
no ja to jeste otestuji ale jestli je to opravdu v haji tak sem zvedav po vymene jestli to dojde aspon na 80 stupnu :-)
-
21:58:14 3.2.2009
Andel_Jirka já už mam objednáno, jen se bojim, že to bude horší...včera sem čekal v driveru na mekáče, tak 10 min...a najednou ot. šli na 500a skoro to chcípalo, a koukám, co to, a ona teplota 90...když stojim, tak se zahřeje, než se rozjedu, ale co ty otačky?
-
21:33:37 3.2.2009
Innocento: Jestli jsem k tomu aspoň trochu přispěl také já, tak jsem rád. Proč se nepodělit o zkušenosti s těmi, kteří mi mnohokrát pomohli :). A těším se, až napíšete, jak jste spokojení s novým termostatem. A co řeknete na zátah správně vyhřátého motoru, jak jste ho nějakou dobu už neznali. Zvlášť Carlos se svým 20VT a max. 50 stupni zaznamená změnu jako hrom, až dupne na plyn motoru nařátému na 90. Nikomu neslibuju modré z nebe, ale u každého to bude změna k lepšímu. Jenom ten Klouček asi nebude nadšený, že nestíhá rozesílat termostaty :).
-
20:58:48 3.2.2009
Vono to chce vždycky někoho, kdo k tomu ostatní dokope :-)
-
20:49:10 3.2.2009
Tak vidím, že jsem nebyl zdaleka jediný, kdo měl vadný termostat. Je dobře, že jsme se rozhodli pro výměnu, přeju všem, aby jim motor běžel tak skvěle, jako teď po výměně mně. Mimochodem, Coupátku se moc nechce k pumpě :).
-
19:45:17 3.2.2009
Vždyť to píšu, že jsem kontaktoval dodavatele z Unhoště :-) Měl, tak snad nebyl poslední...
-
19:41:40 3.2.2009
No tak jedine ze by mel jeste nejakej volnej termostat Patrik ale nevim, prej to ted chtelo dost lidi, tak nevim jak je na tom se zásobama :o))
-
19:34:08 3.2.2009
Já taky, ale jak jsem si přečetl "O Nás" a tam něco o Hulíně, vzpomněl jsem si na to olejový čerpadlo tady zveřejněný, tak jsem dal radši ruce pryč. Neříkám ale, že je něco špatně!
-
19:33:44 3.2.2009
-
19:30:49 3.2.2009
-
19:27:51 3.2.2009
Jasný, už jsem kontaktoval dodavatele z Unhoště :-) V Plzni jsou hrozný vemena. Nikde nemají (to je ještě pochopitelný), ale ani nemají náladu to objednávat a ani neví zhruba cenu.
-
19:24:55 3.2.2009
Inno: copa taky bude novej termostat :D
-
19:22:53 3.2.2009
Jako já = na ho*no ;-)
-
19:21:30 3.2.2009
20VT
-
19:17:51 3.2.2009
Co máš za motor?
-
19:17:35 3.2.2009
Tak vystup sáhni na motor a poznáš jestli ti nekecá budík.Jestli je budík ok tak máš problém:-)))
-
17:56:56 3.2.2009
tak dnes sem najel 25km a teplota chladici kapaliny na 65 stupnich, je to normální?
-
15:59:42 3.2.2009
tady už řvou ptáci,ráno bylo 5st! .-)
-
13:17:25 3.2.2009
jo jaro už je tady asi se půjdu mrknout jestli už bzučí včely venku
-
07:01:21 3.2.2009
Odzimujte Coupé, vytáhněte ho z garáže, povyměňujte termostaty, poopravte co půjde, teploty budou nad nulou i v noci, jaro se nezadržitelně blíží :)).
-
16:24:22 2.2.2009
me se coupe zahriva taky hodne pomalu, schvalne otestuju za jak dlouho mi to vyleze na 90
-
15:19:09 2.2.2009
já se chystám to jít zejtra nakvrdlat po měsíci a kus, musím vyhnat z vejfuku pavouky .-) už snad bude malinko líp aspoň testnu ten vehement od Von Luxora .-)
-
13:40:45 2.2.2009
Já včera po půl roce vyjel. Jen tak dudlačka a přes 60°C jsem nešel. Jenom až když jsem stál 3 minuty na volnoběh :-)
-
09:08:49 2.2.2009
Carlos_20VT: No jéje :). Při 50 stupních je Coupé úplně přidušené. Můžou být i jiné důvody proč Ti to nejede, ale minimálně jeden máš jistý, je to ten termostat. Až ho vyměníš, budeš velmi příjemně překvapený :). Já se nestačil divit.
-
16:54:03 31.1.2009
Aha tak ,že by mi to proto nejelo? Někdy se mi zdá ,že to jede jako atmosféra.Vyměníme a uvidíme..
-
16:15:29 31.1.2009
Carlos20VT: To je na okamžitou výměnu, a dost akutní stav. Máš to přesně jako jsem měl já. Neodkládej to, při takové teplotě už je to vážně na nic, ničení motoru, vyšší spotřeba, a pořádně snížený výkon. Až tam dáš nový termostat, poznáš ten rozdíl :).
-
14:03:17 31.1.2009
Taky mám špatný termostat kua.Auto se po 15min zahřeje na 50-60stupnu a málo topí..To jsou docela jasné příznaky že jo?
-
05:25:10 31.1.2009
Zdenys 1,8 ma dva typy jeden na 83 a druhy na 85°C coz je ho rozdil ale hlavni problem je v tom ze jeden ma 4 hadice a druhy 5 hadic takze vyndej baterku a sundej ten cerny kryt nad nim a nejdriv pocitej nez koupis, jinak nase sou od 1300-1500,-
-
22:26:28 28.1.2009
A za kolik je od Kloučka? :)
-
21:53:53 28.1.2009
od Quentina Hezla a to za rovne 2000 Kč, od kámoše, nevim kdo to je, ten Hezl, ale ty 200 dam navíc, ale 100 ušetřim na poště:)
-
20:53:39 28.1.2009
Zdendys: Orientačně tak 1600-1800, nevím za kolik by sehnal Klouček. Ozvi se mu, budeš už pátý :D.
-
20:44:50 28.1.2009
Dneska jsem sahal na hadice.Na budiku ani né 70st a vlký okruh otevřený.A to má otvirat po 83st.Vi někdo kolik stojí originál termostat?
-
20:38:02 28.1.2009
Mertixi, už blbnu, přes ePer to nemám, objednal mi to známý na
http://www.maximizeronline.com/?action=main , nejsem si jistý, jestli si tam může objednat i soukromá osoba.
-
07:23:05 28.1.2009
Mertix: :). Ze mě se teď stal takový propagátor výměny termostatu. Zkrátka jsem viděl, že s tím má dost lidí problém a že stejně jako já váhali jestli ho vyměnit, nebo o tom možná ještě neuvažovali. A když se mi teď auto velmi rychle ohřívá, a motor velmi brzy už běží bez omezení (je to znát), a když mi rychle a hodně topí, tak proč by Coupéčka nemohla dělat radost také dalším z vás. Vím že asi málokdo má peníze na rozhazování, ale jsou investice, které vaše auto potřebuje.
-
23:13:00 27.1.2009
Andel_Jirka se divil, že už sem 4.kdo ho najednou chce:)
-
22:07:17 27.1.2009
Mertix: Nějak to teď delší dobu nejde. A už jsi zkusil Kloučka? To bych se hodně divil, kdyby neměl v sortimentu termostat.
-
16:13:37 27.1.2009
Phoboss 1,8 16V přímo na ten typ tam sou jen snímače a spínače, bo sem blbej:(
-
14:22:36 27.1.2009
Metrix: můžeš si ho objednat i na... mjauto.cz
-
21:32:51 26.1.2009
ZdenysM.L....myslíš že kdyby jsi měl zarostlý chladič že by se ti moc ochlazovala voda????????? zkus přemýšlet a odpověz si sám -)
-
21:01:49 26.1.2009
andel_Jirka -pořád nic, de to teda na dobírku?potřeboval bych to co nejdřív...
-
20:38:14 26.1.2009
Mertix: To je normální , někdy je to přeplněné.
-
20:18:02 26.1.2009
Andel_Jirka -hazi to error...objednava se to přez net?jestli jo, dam Ti adresu...:)at to poslou na dobírku.
-
19:20:02 26.1.2009
Ještě mě napadlo s tím velkým ochlazováním motoru.Jestli nemám částečně zarostlý chladič zevtiř a víc by se ochlazovala voda?Co myslíte?
-
18:51:51 26.1.2009
-
17:58:59 26.1.2009
andel jirka-Přez co?ja ho pravě chci...
-
16:20:08 26.1.2009
Mertixi, mám ho přes Eper. Všechno je teď nesrovnatelně lepší, motor má jemný, čistý zvuk, a topí to jako v sauně.
-
13:16:39 26.1.2009
Andel_Jirka -odkud ho mas?
-
12:47:03 26.1.2009
Tak už mám v Coupé nový termostat. Po pěti kilometrech se motor dostane na 70 stupňů, po deseti už je na optimální teplotě (90 stupňů) a pak se na ní drží. Jestli máte s teplotou problém, doporučuju si termostat vyměnit, stojí sice okolo těch 1400,- , ale auto, které si dost znatelně omezuje výkon při nižších teplotách se vám za to odmění. Navíc vám teď v zimě mnohem lépe zatopí.
-
21:31:21 22.1.2009
Mertixi, to bude na výměnu a nic si z toho nedělej. O auto je třeba pečovat. Řekne si o pár náhradních dílů, ale tak už to u aut chodí. Pro představu, na fotce termostat, který mi dnes přišel.
-
12:29:46 22.1.2009
no s tím ředěním kapaliny a ohřevem to je trochu jinak (chemik kdyžtakopraví)
Voda se jako chladící medium používá proto,že má z nejsnadněji dostupných kapalin nejvyšší měrnou tepelnou kapacitu -4.2kj/kgm3 (bo jak je ta jednotka,někdy kilokalorie ,ale tam se šoupe desetiná čárka).
Ostatní kapaliny mají kapacitu podstatně menší ,tudíš na ohřev takového média je potřeba méně tepla -a tím se i rychleji zahřívá (a rychleji chladne)..takže když namíchám "hodně ostrej" fridex, tak se to nebude ohřejvat pomalu,ale spíš stejně,nebo rychleji, podle toho v jaké kondici je termostat..rozdíl řádově 00prd oprot normální vodě..
-
12:28:36 22.1.2009
Andel_Jirka -chladící sem míchal do-20, a jezdim deně do práce 15km, i když jedu dál, tak nic, jen v kolonách se zahřeje na 90...kua, to auto se see, jak muže, čekám, kdy příde něco dalšího, podvozek je v haji, termostat, něco mi tam píská,dratěnku sem měnil, ted ještě zbejvaj rozvody, aby prdly...
-
12:23:38 22.1.2009
Mertixi, záleží na tom, jestli máš ten termostat opravdu v háji. Při delší (normální) jízdě by jsi měl mít teplotu okolo 80-90 (Viz Von Raven). Když máš nižší, je termostat v háji. Kolegovi z práce se ale taky stalo, že se mu do termostatu dostala hrudka z vodního kamene a tak byl pořád otevřený. To je ale myslím hodně vzácný případ. Nejčastěji odejde termostat. Té optimální teploty každý z nás dosahuje trochu jinak rychle, záleží na tom, jakou máš chladící kapalinu. Ten kdo má do -40 se na 80 dostane později, než ten, kdo má třeba -20. Jestli máš jen 1-2 čárky po trochu delší jízdě, je to špatně a nový termostat by Ti měl hodně pomoci. Honza tu psal o ničení motoru při nízké teplotě a o mnohem vyšší spotřebě. Takže se ta investice do nového termostatu určitě vyplatí. Myslím že vyměnit ho není těžké, jestli nejsi tech-poleno jako já, tak by jsi to měl zvládnout. Tohle si průměrní řidiči můžou vyměnit sami.
-
12:03:03 22.1.2009
2 Honza: tak to pak nechápu... s odpojeným čidlem teploty vzduchu u mě jezdit jde (nouz.rež.), i s odpojeným MAP, potenciometrem klapky... atd., ale když se odpojí voda tak ani prd :-) jsem měl za to, že je to nějaká bezpečnostní featura aby nedošlo k uvaření motoru (vypne mi ho to při extrémním přehřátí tj. 120-130st) když nejsou údaje o teplotě vody...
-
10:13:30 22.1.2009
Andel_Jirka -děkuji:)ale jak tak čtu, moc to asi nepomuže, ne?a dokážu to vyměnit sám na ulici?
-
07:13:34 22.1.2009
Odpověď na dotaz Mertixe: Nový termostat stojí cca 1600-1800 Kč včetně těsnění.
-
07:05:46 22.1.2009
Luxor + Innocento: Když na to nezapomenu, pokusím se to znovu najít, jestli se mi to teda podaří, narazil jsem na to jednou náhodou. Ale je to celé anglicky.
-
06:14:43 22.1.2009
cosi mylsíš že máme -2.0 16 v NA s imo...odpojení čidla skousla-pokud máš OK alespoŇ čidlo teploty nasávanýho vzduchu,mělo by to jít natočit..(jednotka potřebuje 1 údaj o teplotě..)
-
22:06:25 21.1.2009
2 Honza: nj ale moje 16VT (jednotka s imo) a s vytaženým čidlem teploty vody určitě nenatočíš :-)))
-
19:27:37 21.1.2009
jj bravo za studena nechtělo jet.. jinakto že auto za studena nechce jet,taky dělá příliš bohatá směs..
jo a 16V NA s odpojeným čidlem teploty vody nastartuje v pohodě...jeden časjsme tak jezdily kvůli udržení volnoběhu za tepla...
-
12:47:02 21.1.2009
Mě by to taky zajímalo. Dík
-
12:45:54 21.1.2009
ano... děkuji za potvrzení.
-
12:44:49 21.1.2009
2 Andel: Tak to je husty, ze je az takhle inteligentni jednotka na 20V bych fakt necekal, zejmena na atmosfere to ze dokaze ridit motor tak aby byl "linejsi" a pritom relativne usporny. U turba to jde resit jednoduse - stale otevreny EBV ale u te atmosfery je to zajimava ficura... Jirko, nenapsal bys prosim na ktere strane servisniho manualu to je? na to bych se teda podival... Dik moc...
-
12:35:53 21.1.2009
Odpověď na dotaz Coupe20VT - nevím jak je to u 16V, ale 20V atmosféry i turbíny mají opravdu omezený výkon když je motor studený - kvůli tomu, aby se neničil. Viz servisní manuál, píšou tam o tom, je dobré to vědět. A to pořádně, když sedneš do studeného Coupé, tak je vysloveně líné. Kdo jezdí krátké trasy, a kdo má v háji termostat, popř. ten kdo kombinuje obojí, nejhorší možný případ, si na to nejspíš i zvykne. Já jsem ten případ a když jsem si v létě vyjel na takovou větší projížďku a měl motor správně zahřátý, nepoznával jsem svoje vlastní auto. Mělo perfektní odstřel. V zimě si o takovém výkonu můžu jen nechat zdát a částečně vlastně my všichni, protože i s dobrým termostatem se to nezahřeje hned. Počítejte s takovým omezením výkonu.
-
12:23:46 21.1.2009
Honzo, díky za perfektní odpověď. Nejspíš máš pravdu, protože i při dost šetrné jízdě mi to bere 13-14, v létě jsem jezdil za 10 a honil to.
-
23:03:39 20.1.2009
na 16VT to studeny vytocit jde, ehm, pssst... :-))) , jinak ale na 16VT pokud mas cidlo teploty vody uplne odpojene tak jednotka odmitne nastartovat, nebo kdyz voda prekroci kritickou teplotu tak taky to same - nastartujes az po zchlazeni... nejake omezovani vykonu vlivem teploty vody jsem ale nikdy nepozoroval... 20VT ma ale jednotku "uplne" jinou..
-
21:05:38 20.1.2009
s tim já problém nemám, ale ta ECU je něak zblokovaná?
-
20:26:43 20.1.2009
hm to samý... a kámoš má AR 145 1.4 TS a to samé... a zajímavost: koupil nový termostat, ohřejvalo se to na 90st, ale zase to úplně umřelo a nejelo to... tak dal zpátky ten původní a jezdí dál...
PS: je normální, že pokud je motor studený, tak nejde vytočit? jako by byl v krizovém režimu? a jak přeleze cca 50st, tak najednou začne jet normálně... muj + dalších cca 5 případů...
-
20:20:17 20.1.2009
já to mam normal tak 1. 2 čarky , jen když stojim bo popojizdim, tak je tam90...kolik stojí termostat?
-
20:07:39 20.1.2009
a na kolik by se ten motor tedy měl ted v zimě ohřívat?
-
19:25:21 20.1.2009
pokud neohřeješ motor na víc jak 70°C jede lidově řečeno na sytič...na cca 70°C je nastavené obohacení směsy o 3 %....pokud je teplota nižšší,tak může být obohacení až 25%,kteýr s epak ještě násobí akceleračním obohacením a pak nemusí bejt problém normální jízdou pokořit 20l/100km...pak auto o tohle obohacení víc žere..samozřejmě ,že se pak smejvá olejovej film a odírají se pístní kroužky..benzín pak znehodnocuje olej...
jinak to není neduh italskejch aut..na HGT byl původní termostat,předloni při cca 220tk jsme ho měnily..na coupe nevim jak na tom je, na tipu taky ne...co vim tak třeba 1.4 tipo mělo termostat,kterej sice otvíral a zavíral,ale sežraná gumička co měla těsnit,těsnila velký prd....
-
16:52:53 20.1.2009
Tak jsem zřejmě nedobrovolně rozšířil řady Coupéčkářů s vadným termostatem. Ani po 10 km se nedostanu na 70 stupňů, natož víc. Neduh italských aut, každé které jsme měli dřív nebo později dospělo k výměně termostatu. Zeptám se - při tak nízké teplotě se zřejmě více méně ničí motor, že? Měl bych motor víc šetřit, než si nechám termostat vyměnit? Může se stát, že mi kvůli tomu Coupé víc žere?
-
20:14:51 18.1.2009
hoši ja som vymenil termostat dal som tam tu zelenu a teplota sa mi drzi na tych 80¨C,a tu na vychode slovenska mae tak oklo -7 v priemere den noc uz asi 2 tyzdne,inak na zadnej strane termostatu ktora ide k hlave je vyrazeny stupen pri ktorom sa otvara
-
15:59:26 17.1.2009
modrá, růžová zechcaná... je to fuk...
-
21:22:53 16.1.2009
můžou povídat co chtěj...jetsli to je vhodný pro AL hlavy by mělo bejt napsaný na obalu...
v coupe a tipu ma třeba nemrzku od castrolu s barvou chcanek..
-
21:16:20 16.1.2009
Jakou používáte nemrznoucí směs ? Já tam mám nějakou zelenou a dnes mi na STK říkali, že by asi zelená být něměla, že žere hliník.
-
18:01:29 16.1.2009
hm. tak zítra krapet odpustim, doleju vodou a uvidíme... s těma hadicema bych to tak blbě neviděl. tak rychle to nežere.
-
17:18:44 16.1.2009
boha :-))) nařeď to aspoň na -25 a pak zjistíš sám... :-) Nebo jestli se Ti to teď nechce vypouštět tak chvíli počkej a vono to někde prdne a pak jen vyměníš hadici a doleješ vodu :-)
-
15:29:29 16.1.2009
hm je... ale dnešní zjištění: motor se ohřeje pouze na 75st. a víc ani ťuk. že by to mohlo být termostatem, nebo tou směsí? poraďte...
-
11:13:42 16.1.2009
2 Coupe: To uz je taky skoro bez vody ne? :-)))
-
10:37:44 16.1.2009
tak jsem včera koukal a mám namícháno na cca -40. co kdybych náhodou vyrazil třeba do ruska... :-D
-
15:07:31 15.1.2009
Termostat jsem koupil v náhradě , ještě je v záruce.Tak jsem dnes držel ty hadice .Tlustá horní hadice od chladiče studená , spodní tlustá vlažná .Ujel jsem s autem cca 3km.
-
12:03:45 15.1.2009
Na všech nemrazkách máš napsáno: Nepoužívat neředěné!
Pokud se ti auto neohřívá, je špatný termostat.
Na ohřátí k devadesáti stupňům v téhle kose ujedu asi 10km.
-
11:57:15 15.1.2009
fridex nejen rozeřírá hadice,ale i pěkně v ostřejších ředěních žere i hlavu ...a to i fridex pro motory s Al hlavou..
-
11:42:22 15.1.2009
2 Zdeny: Vzhledem k tomu, ze ten termostat byl strasne drahej a navic je originalni, zadna odflaknuta druho-tretivyroba, tak potom je teda fakt divny ze novej nefunguje, kdyby to byl nejakej levnej smejd tak je to normalka protoze tam setri na cem se da a pak se to i podle toho otvira, ale takhle to fakt nechapu, zahada :-)
-
04:55:09 15.1.2009
Zdenys no je to neobvykle ale neni to nemozne, muj termostat jeste v zaruce zacal prochcavat mezi plastem a kovem... funkcnost zjistis do 5minut, nastartuj to a jdi drzet tlustou hadici k chladici a prubeh musi byt takovy - dlouho bude ledova, pak lehoulince zvlazni a do par vterin zacne poradne teplat - no a to mas dukaz ze termostat prave otevrel a funguje jak ma, pokud ti bude po startu za chvilku vlaznet a postupne se nahrivat tak je svina otevreny a nahrivas velky okruh
-
00:27:20 15.1.2009
samo že nemrzku... modrá nemrznoucí směs vostrá je na cca -80st... podctivě vypůjčená. asi to nebude fridex, když se to leje do novejch scánií... :-/
-
20:49:32 14.1.2009
pridavam sa... samotna nemrzka rozoziera gumu a tym padom hadice a tesnenia!!!
-
20:22:24 14.1.2009
To mi neřikej ,že ani né rok starej termostat by byl v háji:-((Co by to jiného mohlo být?
-
18:47:13 14.1.2009
kdyz to nenahrejes tak je zase v haji termostat, ted v zime to trva dyl ale melo by se to drzet kolem 80 protoze jsou jen dva typy termostatu a jeden otvira na 82 a druhy na 84°C ale taky pocitej s tim ze merak si meri jak chce ale kolem 80 ukazovat ma... fridex nevim jak ale myslim ze nekde lejou vic nemrznouci kapaliny jak vody, pravda ale pak se to pry zase dyl nahriva
-
18:12:24 14.1.2009
Těsněni pod hlavou je 2,5 roku staré.Termostat rok starý, ůnik kapaliny nepozoruju.Když jedu z M.L. do Plzně tak se mi to neohřeje vic jak 50st , sahal jsem i na motor rukou.Ale je zajímavý když jedu na zpět z Plzně tak jak je motor ohřátý z těch postavání na křižovatkách tak to drží teplotu kolem 70st.Takže jsem si udělal takovou zábranu jak na mřížku chladiče tak na žebrováni v nárazníku protože stejně nejvíc jezdím po městě na studenej.
-
17:15:30 14.1.2009
to každopádně je... kdo o tom pochybuje ať si dá na ruku kapku neřeďenýho a nechá jí tam dvě tři hodiny působit... pro ilustraci to postačí a do týdne se kůže zregeneruje ale nechat jí tam déle, třeba den dva... :-)
-
17:01:41 14.1.2009
nejni to ve vysoký koncentraci agresivní na hadice a těsnění?Původní fridex byl.
-
17:00:00 14.1.2009
Čím máš větší poměr nemrzky k vodě, tím pomaleji se přeci motor ohřívá nebo snad ne? :-) Nehledě k tomu že v poměru 100:1 se to už nemusí líbit hadicím apod.,... Jinak ten fridex byl předpokládám vtip a myslel jsi nemrzku co do coupé patří :-) Radši bych zainvestoval do novýho termostatu, těsnění apod. aby auto fungovalo tak jak má a žádnej problém pak už v zimě ani létě nebude stálá teplota pořád kolem cca +-5stC 90stC nevím kdo vymyslel to, že má mít coupé nějaký takovýhle problém - je to závada, např. já když měl malou mikroprasklinku v chladiči - únik tak deci vody za měsíc, ale stačila na to aby se systém neustále zavzdušňoval, topilo to a nechladilo... Pak to samý způsobuje taky načatý těsnění pod hlavou, někteří zde by mohli potvrdit... atd.... Jinak když vše funguje jak má, problémy s teplotami nejsou, na sériovým voze určitě ne a na lehce poladěným taktéž stěží...
-
16:56:50 14.1.2009
teda ne fridexu ale modrého glykolu
-
16:56:23 14.1.2009
proč? fridex sám o sobě je antikorozní a nevyrejzá ti aspoň motor zevnitř... já nechal jen vodu v motoru a jinak cca 4,5l vostrýho fridexu....
-
14:27:50 14.1.2009
myslim si že je to blbost ! kdyby to tak bylo tak by nedoporučovali poměry jaký udávaj nee ??? rozhodně bych si do motoru nenalil holej fridex ani kdyby mi někdo zato zaplatil !!!
-
14:20:32 14.1.2009
Někteří z nás u Coupe zápasí s velkým ochlazováním motoru v zimě.Napadla mě taková myšlenka.Nalít na zimu do chlazení fridex v poměru 1:0.Půjde to?Fridex samotný má přece jiný bod tuhnutí než poměr třeba 1:1.Co Vy na to?