klepání motoru

  • turbo
    Musíš mít pravdu, protože s novým var. je to OK.
  • Simarik
    na oko to nepoznáš ! rozdíly nejsou v milimetrech ale jsou :-(
  • turbo
    Mě ten variátor zlobil až za tepla a nejvíc po nastartování teplýho motoru. Doma sem ho rozďál a vůbec sem na něm žádnou viditelnou závadu neobjevil, atak nevím, co se mu nelíbilo. Myslím taky, že to klepání není přímo variátor, ale to, jak blbě nastavuje časování.
  • Dave 1,8
    Problem je taky v tom,že tomu málokdo rozumí(dokonce i u fiatu)a to je problém.a z toho plyne co?Udělej si sám a staň se machrom.
  • Dave 1,8
    Mám úplně stejný jako Ty,už jsem poslouchal i jiný motory co jim vrčí variátor,ale vrčelo jim to vždy za studena,mě za tepla.Na co Tě ta oprava přišla?
  • turbo
    nech zatím vyměnit jen variátor já myslel že je vršek v háji a podle poslechu to nepoznalo ani hafo mechaniků a byl to jen vari.jinak to klepalo nejvíc napravo nahoře u rozvodů a pak malinko slabějc po calým ventvíku.dej ucho přímo na víko
  • turbo
    Tak je to vyřešeno, byl to variátor. Nikdy bych nevěřil, jak to dokáže klepat. Teď je motor OK a výrazně lépe jede. SPEEDY a Syky měli pravdu. Dík!
  • Hendrych
    ...to "houpnutí" po startu + krátké rozsvícení kontrolky mazání mi letos dělalo v zimě STILO (2.4), ale mám tam hustý olej SELENIA HPX 20W-50. Teď je klid a doufám, že ne "před bouří". Je jisté, že s autem přede mnou někdo zacházel blbě, protože si vezme nějaký olej, ale natočil jsem 50 tis. a nic zvláštního se zatím neděje.
    "Motoráři" ozvěte se, co jsou to za "příznaky" ?
  • turbo
    dneska to mechanik rozhodil a vršek je prej OK a tak zkusíme vyměnit variator -říká,že je to jistě on. Jinak mě to děla jako tobě,brždění motorem (ale cvrkneš ne lzn a je klid) a teplý start to je rachot diesl hadr a nad 2000 ot klid. Klika ani pístní čepy prej to bejt nemůžou že prej by to neujelo ani 5km a bylo by to venku.tak čekám na ten variátor bude v pátek.
  • Vojta
    SPEEDY: Když už mluvíš o te spojce. Mě spojka při rozjezdu zabírá až tak poslední centimetr nahoře než ji úplně pustím. To je zlé? :)
  • turbo
    další mechanik totipuje taky na zdvihátka ale nikdo nereaguje na variátor kdybych měl garáž a ne jen přístřešek tak to rozhodím sám.
  • Simarik
    já mám na tacho 125 000km ale nevim nevim. Spojku sem měnil taky :o)
  • turbo
    koukám že se ti to taky hasí kolik máš najeto?ja 160 a nevím co spojka jestli byla dělaná bere až u podlahy a včera sel látal vejfuky taky nic moc
  • Simarik
    Kupoval sem je v AutoMaleček v Černilově. Bral sem díly asi za 10 000,- vč oleje tak mi dal slevu. Jinak variátor budu taky měnit určitě.
  • turbo
    kdes koupil hydroštely za 400 -asi mě to podle mechanika čeká taky a to ještě strašil že můžou bejt vydřený vačky ale o variátoru neměl páru a tak nevím jestli to nebude měnit zkusmo a variátor nenechá nakonec to by byla darda.dík
  • Simarik
    jedině Selenia Racing 10W60
  • turbo
    dneska sem jezdil a klepe to jen někdy ale nejčastějc když brzdím motorem ale stačí cvrknout na pedál a je klid.nevím jestli to volejem vyřeším zkusím ještě 10W na 60 a co dáváte vy?
  • Simarik
    jenže když má variátor odsloužíno tak pružinka nic moc nevyřeší ! (nejsou moje slova)
  • MatyCZ 20VT LE
    Proč kupovat novej variátor, když stačí vyměnit pružinku za 150 Kč? Problémem už ale je najít mechanika, který to rezebere a tu pružinku vymění...
  • Simarik
    já na ně dostal slevu ptž sem toho bral víc. vyšly mě 400,-/ks a samozřejmě všech 16. A zvuk sem měl taky jako dýzl !
  • Jirka 1,8 16V Č. Krumlov
    Klepalo to do 2 tis. otáček,pak vše ok. Až jednoho krásnýho dne na okresce při spurtu proti Laguně 3.0 V6 přišly strašný rány a během kilometru to bylo venku.
  • turbo
    Jirko to je teda ranec to je na klice a muselo to mlátit pod vanou a hlavně při nastartování než to natlačí olej do šálů.jinak všem dík za rady.
  • Jirka 1,8 16V Č. Krumlov
    Jinak hydroštely jsem koupil originál za 709 kč/kus
  • Honza
    husté.) doufám že to náš motor nepotká
  • Jirka 1,8 16V Č. Krumlov
    neměl jsem špatnou ojnici,ale šály.
  • turbo
    Někde sem četl, že někdy stačí vyměnit olej. Majitel přede mnou tam měl 10w40 a nevím jestli bych si nepomohl olejem 10w60, protože když je volej studenej a hustší, tak to neklepe.
  • Syky
    samozrejme ze je to opravitelne...variator vyjde novy na 4200kc +/- nejake stovky jak kde ho kupujes a nadzvihatka si ted nevzpomenu kolik jsem za ne daval...
  • turbo
    Myslím že to ojnice není, protože studený motor vůbec neklepe; a jakmile se ohřeje a dám ucho k ventilovému víku, je klapot slšet nad každým válcem. Pokud y to byla zdvihátka nebo variátor (ani nevím že tam je a k čemu slouží :D - byl jsem změřen na škodovky), je to opravitelné?...a za kolik?
  • Jirka 1,8 16V Č. Krumlov
    hm,taky mi klepal motor,stejně jako tobě a nakonec vyběhla ojnice z bloku.Zvuky v motoru jsou zrádný ,těžko se určuje odkud opravdu jdou. Nechal bych posoudit odborníkem !
  • Syky
    presne :)
  • turbo
    Mám 1.8i/1997 a zpod ventilového víka se ozývá při vyvolnění motoru a nižších otáčkách dost výrazný klapot – je to jako zvuk Dieslu. Vršek maže, víčkem stříká olej. Nemáte s tím zkušenost?