Průzkum napětí

  • Andel_Jirka
    Pokusím se..
  • turbo
    nabi baterku a změř odběr při vypnutým klíčku jestli nemáš nějakej zádrhel v elektroinstalaci.
  • Andel_Jirka
    Ale baterie je úplně nová :). Altík je v háji, dává 12 V. Nečekám od toho žádné zázraky, ale je mi divné, že když to v pátek startovalo, jelo a mělo 11 V, jak je možné, že v pondělí to je úplně na nule.
  • Luxor
    2 L.: Nic Ti baterku extremne vymlacovat nemusi... pokud je stara, tak uz ma snizenou kapacitu i schopnost si energii udrzet a i se hur za jizdy dobiji... Pak se tyhle problemy projevi budto v zime, nebo v lete (moc velka zima nebo naopak moc velky teplo). Az si zmeris altik ze dava 14V a pripadne odber palubnich zarizeni vklidu a po pohledani na zadny dalsi negativni vlivy neprijdes tak Ti muzu zapujcit 100pro funkcni baterku aby sis overil ze je to jen starou baterkou...
  • Andel_Jirka
    Tak jsem dnes musel jet do práce na kole, napětí na nule. Teď vím, že mi alternátor dává mizerných 12 V. Ale jakž takž to jelo. Je normální, že když jsem měl v pátek 11 V, nechal to stát a dnes tam měl 0 V a ani si neťuk?
  • Andel_Jirka
    turbo: Naprosto tě chápu. Měřili jsme přímo u zdroje, a také baterii, ale výsledek měření baterie je jen orientační, měřili jsme za volnoběhu, hodně nahrubo. Na obojím bylo sotva 12V.
  • turbo
    pokud máš k altíku připojenou baterku a to musíš při nastartování mít tak je jedno kde to měříš až na to že pokud je špatné ukostření altíku nebo motoru(jsou tam úbytky naa napětí) pak sou rozdílné hodnoty na altíku třeba 14v a na baterce 12v potom 2 v se strácí na ukostření -velice častá a nenápadná závada.nevím jestli mě chápeš
  • Andel_Jirka
    turbo: Na altíku, já baterii proměřovat nepotřeboval, je nová. Koupil jsem ji právě kvůli tomu, že jsem měl malé napětí - ještě jsem nevěděl, že je v háji altík.
  • turbo
    Kde ste měřili napětí -na baterce?nebo na altíku?
  • Andel_Jirka
    Snad to do toho jara nějak doklepu :-).
  • Luxor
    voe vr :-) to bylo mysleny obrazne, jasne ze pojede, vzdyt jsem chvilku prece na 12 taky jezdil, altik mam po repasi...
  • von Raven
    pojede pojede ale misto aby altik dobijel a resil vetsinu elektriky tak jen tak lehce udrzuje baterku pri zivote a vetsinu resi baterka..taky se ji primerene zkrati zivotnost... v tom altiku to vypada na opalene uhliky. nejlepsi je ho zmerit osciloskopem pac merak ti ukaze 12 i kdyby to pulzovalo 12-14, taky jsem videl kolem 13 a na osciloskopu dura kopec dura kopec a mel jsem studene spoje na diodach v regulatoru
  • Andel_Jirka
    No jo, no jo :-). Zatracenej altík.
  • Luxor
    no vidis, jsem Ti od zacatku rikal ze je to altik, neveril :-))) na 12V Ti nepojede ani kolobezka ;-)
  • Andel_Jirka
    Tak jsem si nechal změřit napětí, alternátor dává mizerných stěží 12 V, takže budík ukazuje správně. Baterie je OK, však je nová, to mě nepřekvapilo. Takže mě čeká oprava altíku. No, hlavně že vím na čem jsem. Snad to přes zimu vydrží, chtěl bych to nechat udělat na jaře spolu s řemeny a možná něčím dalším, filtry apod.
  • von Raven
    verte tomu jak to napsal turbo
  • JP
    No ještěže mam teploměr, alespoň vim kdy je to zahřátý:-)

    Andel: Ten teploměr vpravo je na vodu, ten druhej co nemáš je na olej...
  • Andel_Jirka
    :-D.. Že mi tam ten voltmetr vůbec dávali, akorát o starost víc. Závidím těm, co ho nemají. Žil jsem v domnění, že mají všechna Coupé přístrojovku stejnou, to je pro mě novinka. Ano, mám 99´, 2.0 20V po upgradu, motor se rád nechává vytáčet, proto až od 7000 červené pole. Popravdě se ale trochu bojím ho dostat do otáček. Honzo, ale mě to dál než přes 7 000 nepustí, pak se zapíná omezovač.
  • Syky
    ja mam taky voltmertr..meli to rocniky 99,00...
  • Honza
    nevím co máš za auto,ale líbí se mi červený pole otáčkoměru za 7000:o)
    poněkud měu mýho coupe deprimuje ,když mi ručička otáčkoměru mizí za 8000,což je přes 2000 v červeným:)
  • Andel_Jirka
    Proboha tak co to mám za auto? Vlevo mám voltmetr a tlak mazání, vpravo měřák teploty a palivoměr.
  • Luxor
    místo teploty... všechny M.E.
  • Honza
    volmetry měli některý 20VT místo tlaku (teploty?) oleje

    nevím proč...tento přístroj byl důležitej akorát v žigulech:),kde ukazoval to,jestli má cenu jít pro startovací kabely,či se pokoušet v -50 na sibiři startovat:o)
  • Luxor
    2 JP: my máme teplotu oleje, někteří zase Voltáž :-) nebo mají nějaké přídavné budíky, já měřím klasickým voltmetrem, nevím proč čumět za jízdy na volty pokud je v poho altík a když není taky se většinou h.vno stane :-)))
  • JP
    Já teda nemam budík ani na jednom Coupé. Neni to jen na 96+? A při nízkym napětí mi nic nepípá, vždycky se alespoň snaží. Asi mam nějaký exotický Coupé... budík nemam, nepípá to, nesere se to... Začínám mít podezření, že mam doma Toyotu s karoserií z Coupé:-)
  • turbo
    regulátory se nastavujou na 14 V ale mají povolenou toleranci dolu i nahoru dvě až tři desetiny.dokonce pro městský provoz se přestavovaly až na 14,5 V aby se baterie stačila dobít při častém startování.13,5v je tak spodní hranice,pod kterou při kratších jízdách a častějším startování je baterie málo dobitá.
  • Andel_Jirka
    No vida.. Nejspíš jen blbě ukazuje budík, například táta v Lancii Kappě najezdil 100 000 km na 9 voltů a startovalo mu to perfektně, svítilo ,hrálo, baterka držela... To by v tom byl čert, mám úplně novou baterii a najeto jen 81 000.
  • Luxor
    no mě teda coupé při 11,2V už nestartuje - ani se nesnaží - pípne jenom elektronika že je malá voltáž a je konec...
  • Andel_Jirka
    JP: No já mám na přístrojovce sériový voltmetr, snad nejsem nějaký exot :-). Ten by snad měl mít každý. Budu se snažit změřit přímo baterii, nebo z toho neusnu.
  • JP
    Jo vy tam máte nějakej budík? Já to měřil multimetrem přímo na baterce...
  • Andel_Jirka
    Von Ravene, nejen že startuju, ale je to jako blesk, čekal bych, že po zimní noci venku a tom napětí které mi to ukazuje, se to minimálně na okamžik protáhne, ale ne, je to hned. Asi si to nechám přeměřit, budíkům v Coupé moc nevěřím, palivoměr mi ukazuje jak se mu zachce, 10l sem, 10l tam, je mu to jedno. Díky za tipy.
  • von Raven
    11V je malo ale neni nemozne na neho startovat, kdybys byl kolem 10 tak problem bude... taky muzes mit nekvalitni vedeni dratu, prechodove odpory pri kontaktech, nepresny merak v tom budiku moznosti je hodne ale i tech 11V je realnych, kdyz to ale po startu a delsi jizde ukazuje furt kolem 12,8 tak to bude asi tak jak sem psal... spravne by melo byt o zdibec vic asi kolem 13,7
  • Andel_Jirka
    Je to divné, ale dnes ráno ukazoval voltbudík 11 V při nenastartovaném motoru. Při jízdě cca 12.8. Auto stálo celou noc na mrazu. Čekal jsem problémy se startem, ale otočím klíčkem a motor v tu ránu běží. Nevím, co si mám myslet, podle mě ten budík ukazuje špatně. Kdybych měl malé napětí, poznal bych to při startování, ne?
  • von Raven
    neni regulator staveny na 13,7 V ? min nebo vic je asi neco spatne
  • turbo
    nejni to moc. těch 14V se počítá u všech aut a je to hodně závislý na elektronickým regolátoru(každý je trochu jinak nastavenej ale furt to musí bejt kolem 14),který řídí budící vinutí.jinak na altíku je po el.stránce poruchový jen usměr.diody a uhlíky buzení.pokud ti to málu dobíjí škodí to baterce.
  • JP
    Tak jsem seběhnul do garáže a po 12 dnech stání:

    baterka 12.4V
    volnoběh bez světel 14.1V
    potkávačky 14.0V

    Baterka, alternátor a všechno ostatní je po předchozím majiteli, tzn. že se s tim jezdí minimálně 4 roky a něco kolem 40kkm. V servisce (ověřený při koupi) mam jenom samý výměny olejů, filtrů, brzd, něčeho na podvozku a jedny rozvody, takže alternátor je nejspíš původní. Se startem ani s ničim jinym nemam nejmenší problémy, vždycky chytne hned.
  • Luxor
    mam hodnoty cca jako Honza... alternator po repasi!!! repasoval jsem protoze bylo male napeti a malo to dobijelo... jinak napeti je regulovane viz manual ale nic neni zas az tak dokonaly :-) a spis je to vic nez min...
  • Andel_Jirka
    To je zvláštní, zdá se mi to nějak moc, respektive moje napětí moc malé.. Někdo říkal, že v manuálu je info o tom, že napětí v Coupé je omezeno na 13.5 V..
  • Honza
    vypnutý všechno a chcíplej motor:

    tipo (2l 8v) a coupe (2l 16v) ,možná i ex Bravo (20V)

    12.3-12.6v dle kondice baterky

    nastartováno na vlonoběh:
    14.3v

    se světlama
    14.1

    zvýšené otáčky a světla:

    14.2...

    v obou případech alternátory po řádné repasy -v případě coupe se povedla až na 2 pokus (nezatuhlo lepidlo,a po roztočení se potrhaly drátky na statoru...

    preventivně jsme totiž nechali repasovat altík a startér-aby od toho byl klid..ono auta s více než 170tkm už tuto údržbu potřebujou (výrobce doporučuje výměnu/repas na 150tkm...)
  • turbo
    na zvýšený ot to musí bez zátěže měřeno na baterce kolem 14V při zátěži to klesá tak o 0,5V.při volnoběhu samozřejmě víc.
  • Andel_Jirka
    On to nemusí být "problém", voltmetr nemusí měřit přesně, směrodatné je reálné chování auta - jak dobře ti startuje, jestli se ti vyditelně nevybíjí. Někdy mívám před nastartováním třeba i 11.5 V a motor se protočí úplně kuxusně - a takhle se mi protočí vždycky.
  • ROSSI 20VT Plus
    Mám stejný problém, při brždění to klesá dokonce i pod 12v, přitom mi to dělá od koupě auta, tzn. asi 1 a 3/4 roku a není problém, mám tam 1.5 roku starou baterii. Nejezdím moc, někdy ani celý týden, auto stojí venku a se startováním, včetně častého pobytu na horách s teplotama hodně pod 0 nemám problémy (pokud by byl problém, tak by to tak dlouho baterka nevydržela). S altíkem jsem taky nedělal nic. Na jaře ho ale, pro klid v duši, zrepasuju.
  • Andel_Jirka
    Chtěl bych udělat takový menší průzkum, jaké napětí vám ukazuje voltmetr. 1) Při nenastartovaném autě, 2) Při volnoběhu, 3) Při jízdě. Aby to bylo srovnatelné - dejme tomu bez zapnutých dálkáčů, odmražování zadního skla, rádia, atd, třeba jen základní světla a větrák. A můžete přidat info o tom, v jaké kondici máte baterii, resp. altík, pokud vám to je známo. Zajímají mě hodnoty v současných, zimních podmínkách. U mě je to tak - 1) 12 V, 2) 12.7 V 3) 13 V (baterie úplně nová, altík bez zásahu původní).