Čidlo na termostatu

  • Martian 20VT Plus
    Umístění teplotních čidel pro 20VT (20V)
    Senzory jsou umístěné na různých místech v závislosti na typu motoru a věku auta:
    První 20V (turbo a NA), až do cca.roku 1998, měli senzor pro budík vzadu bloku motoru a ECU senzor na termostatu.Číslo součástky snímače pro ECU 7738223. Pozdější 20V auta mají oba senzory na termostatu,ECU Sensor 46474712.
  • Honza
    je OK
  • Martian 20VT Plus
    Tak mam doma nový termostat.Chci se zeptat,jestli ten zalisovanej plíšek na fotce je OK?
  • Martian 20VT Plus
    Díky za odpovědi,termostat i s čidlem se bude měnit.
  • Motyl
    Vyměň termostat, je špatný, to druhé čidlo slouží jako ucpávka.
  • Vojta
    Přesně tak. Jedno je čidlo zapojené a druhé se nezapojuje na tom termostatu. Když sem si nedávno termostat měnil, tak mi neseděl ani ten kontakt na čidlu u toho nového termostatu. Musel jsem čidlo ze starého vyšroubovat a prohodit.
  • von Raven
    cidlo termostatu je to vedle ktere zapojene mas, to vypada na ucpavku, proc ma ale jeden pin nevim mozna to jen nekdo ucpal nejakym cidlem :) to ze hlasi chybu muzou byt blbe kontakty, nebo vadne to zapojene cidlo, to ze nenahrejes na vic jak 60°C je spis termostat, pokud je cidlo vadne tak by nedavalo zadne hodnoty, pokud meri aspon na budik mozna jeden pin jede ale jak pise Luxor ten nema nic spolecneho s jednotkou takze druhy pin muze byt vadny tim padem zase vadne cidlo, stejne jsi ale nevyresil funkcnost budiku ktery ukazuje 60°C takze kontakt na budikovy pin je zaoxidovany a ma velky odpor ze neukazuje spravne, nebo ti budik ukazuje blbe (budik je orientacni ale o 24°C by se plest nemel - provozni teplota je 83-85°C) stejne tak muze byt zaoxidovany kontakt pro jednotku... takze jako prvni vec odpoj to o 1cm vedle a vycisti kontakty zkus to s diagnostikou kdyz bude odpojene a kdyz bude po vycisteni jestli se neco zmenilo...mohlo by... kdyz ne muze to byt vadne cidlo.... dalsi vec chyby hlasit uz nebude ale stejen nepujdes na 60°C jen kdyz budes delsi dobu stat... to pak muze byt termostat... ten poznas ze rano nakopnes studene auto otevres kapotu a budes drzet ruku na nejtlustsi hadici co jde do chladice a pokud ti zacne teplat rovnomerne je termostat v haji, pokud nic nic nic a najednou velke teplo tak po 5minutach tak upaluj do kabiny zjistit co ukazuje merak... pak vypada ze termostat funguje a na meraku by melo byt 80 aspon pokud neni je to merakem... je neco nejasne? :D
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    to spodní čidlo je od BOSCHE a je pro jednotku. čidlo pro budík je v hlavě nedaleko termostatu,tohle co ukazuješ je nejspíš jen ucpávka. Na teplotu motoru nemá vliv
  • Luxor
    na vodu jsou tam 2 čidla - pro jednotku(vícepin) a pro budík v kabině (1pin)... pokud máš třetí výstup tak je tam navíc a je zaslepenej z důvodu termostatu do jinýho motoru to už se tu taky řešilo kdyžtak prolez témata... každopádně nevím jaký má čidlo vliv na skutečnou teplotu vody asi těžko ovlivní otvírání termostatu nebo pouštění větráku (větrák má vlastní "odpor")...
  • Martian 20VT Plus
    Prosím o radu,diagnostika nahlásila nefunkční čidlo stunedého startu.Mechanik co to dělal,ukázal na nezapojené čidlo na termostatu viz. foto a řekl ať si hledám kabel.Dal jsem auto ke kamarádovi dělá fiaty,ale kupátko ještě ne,nic jsme nenašli.Je mu ale divné,čidlo je jen jednopinové,že by to mohla být jen ucpávka.Auto startuje,ale i při delších cestách se teď teplota motoru nedostane na 60C.Nevíte někdo jestli to "čido" na fotce má být zapojené?Mám coupe 20VT.