přehřívání + anténa :))

  • Vojta
    tak jsem objednal tady http://www.dilyfiatov.cz/p326-termostat-s-cidlem/
    ve fiatu chtěli 2100,- Tak snad to bude ten pravý :-P
  • Vojta
    No jasný že nový. Akorát v Autokelly jsem ho nenašel, tak potřebuju tip :-)
  • von Raven
    termostat novy, starsi muze byt taky vytahany, to je jak koupit stare brzdove kotouce a desky...
  • Vojta
    Nějaký link na termostat za dobrou cenu by se našel pls? :-)
  • von Raven
    tak to startni studene, otevri kapotu a jdi drzet tlustou hadici na chladic, jak ucitis ze tam jde teplo jdi se podivat co ukazuje budik (spravne by mohlo jit nic nic nic male teplo a najednou velke ze to neudrzis), pokud neukazuje neco kolem carky co by mela byt 80°C tak je termostat vadny a otevreny a proto nenahriva a za jizdy mas tak s bidou 60°C jak stojis tak poskoci vys
  • Vojta
    Nene vyteklo mi to jen jednou a to už je hodně dávno. Víčko je ok. V práci jsem o tom diskutoval a prý by to mohl být spíš ten otevřený termostat. Ale zas nějak moc katastrofální to nemám. Když tomu šlápnu více tak se to ohřeje, ale při dlouhé trase ustálené na 3k otáček nic moc no :-)
  • von Raven
    Vojta tak co teda? nehreje to nebo to vali vickem expanzky ven jak je to vrele? nebo to vyteklo jak si dlouho stal a za jizdy mas zas malou teplotu?
  • Vojta
    Noooo když mi naposled vyteklo tak 2-3 deci přes víčko chladící...tak sem to dolil jen neředěnou chladící kapalinou. Ale 2-3 deci by to nějak moc neovlivnili. Nebo jo? :-)
  • von Raven
    jj bobes, donnell vypada na tohle to a nebo neco z tech asi 6 moznosti co sem psal na zacatku, ale vojta zase spis na otevreny termostat, nebo me napadlo ze jeste muze mit misto vody jen chladici kapalinu, nekde to tak delaji ze to skoro neredi a pak to ma vysoky bod mrazu ale tim to i hur cele topi, staci sahnout na hadici k chladici a je jasno jestli je tepla od startu nebo az od 80°C
  • von Raven
    Vojta ty vypadas vic na otevreny termostat, jde to do velkeho okruhu a nehreje ale dovnitr by to i tak melo zacit topit po 5km a teplotu bys mel mit i s otevrenym kolem 60°C
  • Vojta
    Mě se zdá, že já mám spíš opačný problémek. Ráno vyjedu od baráku, pak jedu jen po výpadovce ustálenou 130/h, ujedu 15km a ručička teploty je pořád dole a v kabině mrznu :-P
  • von Raven
    meraku se moc verit neda, chtelo by to hodit na diagnostiku at vidis presne co za hodnoty dostava jednotka, ale pokud to nevyhrejes tak to vypada ze propousti termostat moc brzo... nejjednoduseji to zkusis, kdyz to rano nastartujes studene a otevres kapotu a pujdes drzet hadice kolem neho, nejdriv musi teplat ty dozadu motoru smer kabina a az ucitis teplo v te tluste smer chladic tak se jdi podivat kolik ukazuje merak, mel by byt 80+ pac jeden termostat otevira kolem 82°C a druhy typ kolem 84°C zadny jiny neexistuje pokud je na mereku neco jineho treba podle carek min jak 80 tak to muze byt dobre pac i merak neukazuje presne ale pokud je na meraku v tu donu asi 60 tak je v p* termostat... pak jeste hmatni na hadici co jde z velkeho chladice zase ven a porovnej teploty vstupu a vystupu a logicky poznas jestli to prochazi dobre nebo mizerne
  • donnell
    tak dnes jsem vyrazil na cca 200 km cestu a přehřívání nikde (no, netáh jsem se žádnou kolonou a vedro taky nebylo :)), ale nakopak mě udivilo, že se celkově teplota držela docela nízko... jsem z toho nějakej zmatenej... :)
  • von Raven
    radio mas vyresene... to prehrivani nebyva zvykem aby lezlo do cerveneho, tohle mi jednou udelalo auto kdyz sem mel slabou nemrznouci smes a zamrzla mi voda v chladici a slo to jen malym okruhem a ne tim velkym, takze tipuju ze ty mas stejny problem ale ted nemrzne takze to muze byt bud -zarostly chladic a nejde pres neho dost vody velkym okruhem, -nebo je v hajzlu ten rezistor -nebo draty k nemu na spinani ventilatoru chladice a spina az krizovy rezim, - nebo nejde vetrak, - nebo mas malo vody -nebo je v hajzlu vicko nadrze chladici kapaliny -nebo tesneni pod hlavou -nebo kdyz to nejde ani nahrat je v prdeli termostat -nebo pojistka ventilatoru chlazeni u nadobky ostrikovace -nebo poradi nekdo dalsi... nejvic bodu sazim na vadny termostat v kombinaci s rezistorem nebo zarostlym nebo ucpanym chladicem
  • TOM
    s tím radiem stejnej problém skusím mrcnout jak řikaš a potom se podělím o zkušenost
  • donnell
    sakra, koukám, že to forum nějak nerespektuje formátování... sorry, že je z toho takovej guláš, v náhledu nebyl :)
  • donnell
    Čauves,
    trošku jsem spojil v titulku dva svý dotazy, tak to vypadá trošku komicky :) O co jde?

    1) zajímalo by mě, kde ti italský inženýři schovali anténu? je to ten hajzlík v zadním okně? nějak mi nejde na rádiu skoro nic chytit a když, tak jen slabě...

    2) druhá věc mě ale tíží víc - občas se ta moje mrška přehřívá, dnes třeba když jsem jel z letiště, trošku na to šlapal a pak se táhnul v pražskejch kolonách, lezlo to až na hranici "červenýho" a já jak vůl topil, stahoval okýnka a modlil se, abych nezačal vařit jak s nějakou starou škudkou... jindy ale zas celkem dlouho trvá, než se motor zahřeje, neměl jste s tím někdo zkušenost? Čím to může být?

    Díky za odpovědi :p