spotřeba oleje a pokurovani na studeny start

  • Hendrych
    ...to je fiasko a ne Fiat, ale určitě se najde takových víc...
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    opět uvádím ve známost kontakt na mého mechanika který těsnítka na autech běžně mění bez demontáže hlavy neboť má přípravek na kde co a když nemá tak udělá vitekservis@centrum.cz
  • Innocento
    Značkový Fiat v Plzni. Bouhužel s otřesnou reklamou, co se servisu týče.
  • Hendrych
    Značkový Fiat ?
  • Innocento
    Mě na dotaz nabídli cenu asi 22.000,- :-) Asi neměli přípravek :-)
  • Hendrych
    Na výměnu gufer má Fiat přípravek, se kterým to bez problémů udělají.
    Včera jsme to tam počítali a vyšlo to přibližně 3,5 tis. i s materiálem ve Fiatu.
    Gufera a příslušná těsnění si kup a bude to zase levnější...
  • Innocento
    Mě bylo řečeno, že je lepší si makovici sundat, protože ty ventily mají tenký dříky (7mm) - asi se to líp dělá.
  • Džanek
    dik! predbezne se tam poinformuju.. jinak mi dva mechosi tvrdili ze hlava dolu jit musi a ze to bude tesneni a tohle tamto.. a ze uz s tim udelat rozvody a prebrousit ventily... ja to nevim ze to jde bez sundavani hlavy:] tak bud to nevedi i oni nebo to proste tak zkousej.
  • Hendrych
    Ano ve Starém Městě (VENCAR), dělali mi tenkrát i rozvody, takže nevím kolik účtovali ta gufera, ale moc to nebylo, protože se žádná hlava natož pak motor u tohoto úkonu nevytahuje...Nech si to tam udělat - cenu ti řeknou dopředu.
    Rozvody tehdy účtovali 10,5 hod.práce (tehdy ještě 350/hod.)+ materiál...

  • Džanek
    cau Hendrychu, zatim zadny posun auto rano kouri a pak uz ne, resp. alepson nic nevidim/necitim. Olej asi po troskach ubyva ale zadna hruza - prubezne kontroluju/rozhodne nedolivam co tyden 1 litr apod. Naposledy jsem se vylekal pac pri kontrole byla ryska sucha (to byl impulz k prvnimu dotazu), ale po doliti cca 0.3l zas cela od oleje.. mozna pri prvnim mereni nebylo auto uplne v rovine.

    k problemu koureni: ptal sem automechaniku, jeden tvrdil, ze vymena gufer to nevyresi.. co to vyresi sem z neho prakticky vlastne nedostal, cenu ale jo - od 15tis. Druhy zacal o guferech jak sem se zminil o pokurovani, repasu turba se naopak docela divil. Dalsi, ze ubytek oleje je dusledkem netesnosti, pali se olej tedy=dym, reseni=repas turbiny. Dole ale Marcel pise, ze k dymu staci prd oleje..ale nejaky zrejme prece coz by mohl byt muj problem, pac ty ubytky oleje nejsou asi jeste tak velke.

    kazdopadne sem za 9tis km dolil 3-3,5l oleje coz by melo byt snad porad v norme.
    vetsinu jezdim mesto.. nevim jestli to ma vliv.

    z jara zacnu repasem turba, pres zimu se jezdit nebude.

    Kolik si platil ty za vymenu gufer u stila? bylo to ve starem meste u UH?
  • Hendrych
    Džanek: Jak to dopadlo s tím olejem, resp. gufery ?
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    kdysi jsem měl dělat na 20VT poměrně rozsáhlý servis pro kluka kterej je na to své auto velmi vázán a tak nešetřil penězi na kravinách. Jenže jak jsem změnil práci a už nemám čas tak jsem to přehodil na svého dvornícho mechanika a po akci když ten hoch odjížděl tak pronesl něco ve smyslu že takovej mazec v životě neviděl a že už nikdy žádné auto nedá dělat jinam než k nám. byl ze slovenska!!!
  • Džanek
    tak v servisu me uklidnili, ze ta spotreba oleje neni zadnej extrem. Jinak vymena stiratek od 15tis.. Hendrychu prosim te za kolik to pro zajimavost udelali tobe +-? a Myslis Stare Mesto u Uh. Hradiste?
  • Vojta
    A dá za to tolik co by dal za koupi jineho coupe ne? :-P
  • Innocento
    Já si nechal dělat kalkulaci ve Fiatu v Plzni. Odepsali, že "musí" motor ven a spočítali mi to na necelejch 25.000,-
  • Hendrych
    Nic nemusí ven (natož pak motor...), gufera nech vyměnit a potom měř spotřebu oleje.....Na dobrém servisu nešetři. Já jsem to nechal dělat přímo ve Fiatu St.Město(Stilo 2.4), zvládli to bez problémů a drahé to taky nebylo.
  • Džanek
    to nadi: motor musi ven pri vymene stiratek ventilu? to se spis vyplati tam lit ten olej ne? :)
  • lukin20VT
    me kdyz auto stoji vice dnu tak to docela kouri pri startu ale kdyz nastartuji druhy den tak je to ok...
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    tohle je docela náročná práce,doporučuju přenechat šikovnému mechánovi
  • Džanek
    prave tu moznost ani schopnost nemam:(
  • Innocento
    1ks gufero je samo o sobě 20 - 50,- Kč (podle výrobce) a další těsnění, ale ta práce. Zálěží, jestli máš možnost a schopnost udělat si to sám nebo to bude dělat někdo jinej a naůčtuje si to.
  • Džanek
    pri razeni nevim jestli pokuruje, ale na studeny start jo. Jinak sem za 8500km dolil 2,5l oleje z toho cca 2l pripada na posledni 3000km coz se mi zda jako dost.
    Na kolik prijdou stiratka? nemem vubec predstavu:(
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    já bych vsadil na stírátka protože 20VT má PK velmi kvalitní. Navíc už jsem pár krát zažil že 20VT kolem 150tis začne pokuřovat při řazení i když míchačka je OK = stírátka.
  • Innocento
    To máš jednoduchý. Odměř si komprese jednotlivejch válců. Pokud budou OK, problém bude to druhý :-)
  • Džanek
    no Marceli dneska asi nebudu spat:( Projevuji se spatne pistni krouzky/stiratka jeste nejak jinak nez ubytkem oleje? Potreboval bych to odhalit pokud mozno rychle:)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    na to aby jsi hulil jako tank stačí 0 0 prd oleje a tak jestli se ti ztrácí olej připrav se na ventilová stírátka,v horším případě pístní kroužky
  • DooM 20VTLE
    Jo je mozny ze ti ukazuje o 0,1baru min. No jak psal muze to byt turbo to by chtelo videt. Muzes to porovnat s Pietrem tady z Brna tomu to kouri uz docela dost :) Ale tomu pry olej moc nemizi...
  • Džanek
    Tech cca 0.9 je stabilni hodnota. Obcas (ne pokazde)pozoruju, ze tlaci chvilkove o trochu vic cca 1-1.1b (podle budiku)takze overboost zda se funguje. Tohle me ale ted ani tak moc netrapi.. spis ta spotreba oleje:( Zajima me jestli je zvysena spotreba oleje pruvodni znak odchazejiciho turba, nebo to muze byt i neco jineho?
  • DooM 20VTLE
    Muze to byt turbem. Ale 20VT tlaci chvilkove 1,2baru (overboost) a pak se to uklidni na 1baru. Takze ti bud spatne ukazeje budik nebo plni malo!
  • Džanek
    caute, tak zacinam mit asi celkem klasicky problem s turbinou:( Na studeny start citim smrad a zatim dymi jen trochu. Za jizdy zatim nepozoruji vubec nic. Spotreba oleje cca 1l za poslednich 1000km:( Turbina ale tlaci! Podle budiku cca 0,9b. Co myslite jasne turbo, nebo neco jineho? Trochu me desi ta spotreba oleje. Olej mam uz 8000km. Diky