-
06:16:19 24.2.2013
stejně jako dlouhej seznam dalších dílů, ...stojí tolik, nevyrábí se, nedodáváse, není skladem...
-
18:35:10 22.2.2013
Mám dojem že koukáš do katalogu, do kterýho já před pár lety. Ty vačky tam sice maj (stále), ale když jim zavoláš, tak ti řeknou, že se už nedodávají :-)
-
09:55:30 21.2.2013
hlavně si ty vačky nejdřív nechte změřit na tvrdost a případně docementovat, kdysi jsem koupil vačku na sierru od AE a byla znad z plastelíny. ubejvala rychleji než benzin v nádrži :-(
a ajusa, to když slyšim tak mam husí kůži jako rumový pralinky, odtamtud jsem ještě nic dobrýho neviděl
-
15:45:14 20.2.2013
tak pokud to opravdu nemaj blbě označený tak jsou čísla vaček rozdílný a i ceny takže by se z té 107 měla dát sehnat....
-
18:18:54 19.2.2013
no hlavně každej motor ajeho příslušenství je jiný, tak co funguje jendomu nebude fungovat druhýmu..stačí mít jen trochu jinačí sání, vejfuk, kompresní poměr a už je všechno jinak:)
-
17:43:13 19.2.2013
hmmm, tak to mlčím :-P
-
16:47:17 19.2.2013
Part number for Tipo cam from AJUSA is 93077900.
Part number for Coupe 16VT cam from AJUSA is 93044300 and CAMPRO is CP1646
jestli to je 107kW nikdo neví... protže katalog na mě plive tipo 16v sport, což byla 102kW...
-
16:35:21 19.2.2013
jestli to je opravdu 107kW tak to byhc se divil... protože oni to maj dost často pomatený ..pokud opravdu má 10,2mm zdvih tak to bude ona..
jinak to bude spíš 102kW z coupe/tipa nebo 108/112kW z themy, což je velmi pravděpodobný..ta z themy totiž taky nemá marnej profil...
-
16:22:43 19.2.2013
nová sací z 107kw jak jsem psal maj ji v katalogu....
právě sem na jednom 16VT tuhle zběsilou kombinaci viděl ale nevěděl jsem co kde jak bylo použito jen že tam byly dvě stejný vačky....
-
16:15:18 19.2.2013
Tipo 107kW těžko seženeš, spíš seženeš 102kW a to není také špatná kombinace...
na vejfuk sací z 16VT a to je dle mnohých velmi dobrá kombinace-se kterou tne motor měl lízt už fabriky a potenciál této kombinace s vhodným turbem a odladěním je kolem 400PS+
(parametry této kombinace má např. v serii 8VT motor v lanciích..)
jen si musíš trochu pohrát s načasováním.. protže v tom jsou zakopaný mocný Nm a kW kdy každý nastavéní dá trochu jinačí výcledek a lítaj v tom 10tky kW i Nm a tisíce otáček...
na fiatcoupe.net je o tomto téma..kde má porovnání různých nastavení
-
14:54:41 19.2.2013
Viděl jsi to jistě u atmosféry, turbo musí mít jasný úhel otevření. Pokud tohle narušíš, ztratíš klidně 20-30% výkonu, spotřeba ti stoupne na 20l/50km, turbo nevydrží ani polovinu své životnosti :)
-
10:53:08 19.2.2013
nejen že jsem o tom slyšel ale i sem to viděl namontované v motoru a motor se choval zajímavě ale z čeho a jak to bylo zkombinováno netušim...
Takže nějaké ceny vaček co jsem koukal do katalogu:
Tipo 107kw sací vačka :
Ajusa 4928.-
BGA 4096.-
to neni až tak strašný když na 16VT stojí 12000.- .....
-
14:56:40 18.2.2013
Sekce "Rady a návody" citace:
Tipo 16v sací vačka
– tato vačka může přidat až 10BHP a vyšší chuť motoru po otáčkách.Part Number vačky z 16v 107kw tipa : 7697190
Specifikace 16 vaček jsou v následující „tabulce“:
Tipo 16v/107kw:
In 3deg/Ex 51 deg (234 úhel otevření) 10.15 mm zdvih
Tipo 16v,Coupe 16v/102kw:
In 1 deg/Ex 45 deg (226 úhel otevření) 9.57 mm zdvih
Integrale 16v (Coupe 16vt ):
In 8 deg/Ex 35 deg (223 úhel otevření) 8.6 mm zdvih
Thema 16v (N/A):
In 5 deg/Ex 54 deg (249 úhel otevření) 9.1 mm zdvih
Úhly otevření jsou měřeny při 0.8mm kontrolní vůli.
Výfuková vačka pro turbomotory má svá specifika oproti NA vačkám (malý zdvih v HÚ, krátký úhel otevření atd..) –proto je třeba ji zachovat seriovou ,či dodržet daná specifika.
Zaměňovat sací a výfukové nedoporučuji, vlastně jsem o tom ani neslyšel nikdy :-) Je to hloupost ;-)
-
11:22:30 18.2.2013
koukám do katalogu a zjistil jsem že se dají sehnat nové vačky na 16VT jak přímo na něj tak i na jiné motorizace.
Jaké by vzhledem k časování byly použitelné jako upgrade na 16VT?Vím že už se to někde psalo ale nenašel jsem to.Co třebas tipo 16V?Nebo z coupe 16V?Nebo kombinace výfukové vačky místo sací ....prostě pokud by mi někdo napsal jaké vačky z čeho tak bych se juknul co se dá sehnat v katalogu....ideálně kod motoru to se najde nejpřesněji.