On ten šroubek na fiatech má dvojí účel. Jednak drží kotouč, aby se nepootočil, a potom pomáhá vystředi kolo při nasazování. U liťáků moc ne :)
Není problém vzít záhlubník a narvat si tam zapuštěný šroubek, to není špatný nápad:)
Dotaz 3
-
22:21:36 16.1.2013
-
22:14:59 16.1.2013Presne tak, vetsina aut tam ma klasicky krizovy sroubek se zapustnou hlavou ktery drzi kotouc na miste. Nevim jak presne je to na kotoucich pro Coupe, ale kdyby ta dira pro ten "steft" byla konicka slo by tam misto nej dat taky zapustny sroubek, kotouc by drzel na mistea neprekazel by kolu/podlozce
-
21:03:38 16.1.2013otom viem svoje ked davam podlozky nato koleso a cez to sa snazim dat srubu. Hotovy porod...
-
20:58:34 16.1.2013Ne, krouťák se na kola přenáší smykem mezi nábojem a kolem, ne střihem na šrouby. Ty malé šroubky jsou na kotoučích jen na ulehčení montáže, tzn. aby se ti nepootočil kotouč, když měníš kolo. Taky se může stát, že se kotouč natočí trochu jinak vůči náboji a může trochu házet.
Celkově je lepší tam ty šroubky mít, ale když nechceš, tak se kvůli tomu nenabouráš. -
20:29:43 16.1.2013Aha. Ale netreba sa bat toho aby sa strihli sruby alebo nieco podobne lebo tie stifty mam odlozene. Nedavam ich vobec i ked teraz mam zimaky a auto stoji na nich v garazi. Ale v lete davam podlozky a tie nemaju diery na tieto koliky.... Ide mi len oto ci je bezpecne takto jazdit bez tych stiftov...
-
20:23:04 16.1.2013Ja je tam taky nemam,v origo kolech je pro ne vybrani, u ostatnich kol ne, proto sem je sundal. Na rizeni by to zadny vliv mit nemelo, kotouc je porad na stejnem miste kdyz je pritazeny kolovyma sroubama. Jedina vec co me napadla, tak ten kotouc by se mohl teoreticky pri prvnim brzdeni kousek pootocit, vzhledem k tomu ze v kotouci maji diry pro srouby vetsi prumer nez je samotny sroub a je mezi nema vule, takze teoreticky pri zabrzdeni se chytne kotouc a zbytek kola s naboje se jeste tech par mm pootoci (vle mezi srobem a dirou v kotouci). Nakolik je to znat v praxi to fakt nevim :)
-
19:46:22 16.1.2013Chcem sa opytat na stifty ,ktore idu do kotucov alebo na tie koliky, ktore drzia kotuc tak aby sa nekyval. Snad ma rozumiete. :) Ma to nejaky vplyv na riadenie alebo geometriu? Ja to nedavam vobec iba nahodim koleso a zasrubujem. Ma to nejake riziko ked to tam nieje?. DIK