Instalace zadní nápravy GTV

  • Johny
    sebo tu nejde o rozpočet, ide o to že Air ride má velice biedne jazdne vlastnosti, pri normalnej jazde to nezistiš samozrejme. Inak ten air ride stojí cca +3000€ ked sme už pri tom a je to predovšetkým custom styling, mne sa to vždy velmi pačilo a keby to nestalo až tak vela je to moj sen dať si to na A3 sportbacka s 19" alu.
  • sebo 1.8 16V
    Netvrdil tu niekto o zaváži dozadu:). Jasne pre Johnyho to nieje on ma neobmedzený rozpočet pre FC takže ma určite upravenú nápravu ešte je tu viac FC ako napríklad to 4x4 kde je pochopiteľná výmena zadnej nápravy pri tých čiastkach je to relatívne zanedbateľne.
    Ten air-ride je jasne kompromis keď znížiš sa eliminuje možnosť odskoku zadnej nápravy ale zase je potom FC ako doska takže pri rozbitom asfalte sa dá sto ho urobiť "Hummer". Uznávam ze sto ho už potom športove nebude :)A tu nádržku na vzduch dozadu aspoň troska kompenzuje nerovnováhu hmotnosti :). Ja budem meniť tlmiče aj pružiny zatiaľ asi za normálne športove a skúsim asi aj airride možno to zo sklamaním "zo stratou" predám :)
  • Denis 1,9 JTD:(
    Sebo airride si tam fakt nedám. Většina z nich je dole měkká a nahoře tvrdá, normálně potřebuješ pravý opak. Stavitelný podvozek hej, ale ne vzduch, kde musíš vozit kompresor a zásobník vzduchu. Airride bych si akorát dokázal představit v systému, kde by byly klasické coilovery na velmi nízkou jízdu a do města natvrdo zvýšit výšku. Ale proč vozit váhu navíc?
  • sebo 1.8 16V
    Jonny
    viezol si sa v niečom takom? Ja hej ako na srandu to nevyzeralo .V princípe je staviteľný podvozok aký kol vek podla teba zabitý však . Ale prerábať zadnú nápravu za hafo peňez a zvýšiť aj náklady na jej ďalšiu údržbu voči FC je OK
  • Johny
    sebo ty si zase zabil ako vždy :-) sa tu bavíme a nuansoch nápravy a ty tu šupneš air-ride ktorý je akurat tak na parádu :D
  • sebo 1.8 16V
    Prínos by tam bez pochyby bol ale za neadekvátnu cenu .
    V tej cene račej toto

  • Ravel
    Samozřejmě čím je zavěšení kol tužší a nepoddajnější, tím opatrněji se s ním musí zacházet. Osobně bych se powerflexů nebál, ale nelze od nich čekat zázraky.
    Přestavba FC na zadní nápravu z GTV je podle mne ztráta času a peněz. Přínos vzhledem k nákladům a dalším možným problémům bude nakonec minimální.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Ravel: Já vím, ale přečti si to vlákno do začátku...nejdřív je GTV náprava šupa mega a teď Honza píše, že má subtilní ramínka a nic nevydrží, nebo tomu nerozumím.
    To že když se s takovou nápravou vymele pořádná díra a ohne se, se může stát, taky jsem měnil ramena na svojí 147 a někdo přede mnou vletěl do díry tak krásně že ohnul jeden šroub a distanční trubku, která tam byla.
  • Ravel
    Denisy,
    to snad tady proboha nikdo netvrdí!
    Z hlediska jízdních vlastností jsou powerflexy přijatelný kompromis, který sice nedosahuje kvalit originálu, ale na rozdíl od něho mají vyhovující životnost.
    Dovedu si představit, že by bylo možné najít kombinaci powerflexů s orig. uložením, která by měla vyhovující životnost a ostatními vlastnostmi by se blížila originálu, ale byla by to práce na dlouhé zimní večery metodou "pokus-omyl".
  • Denis 1,9 JTD:(
    Takže radši než dávat na nápravu GTV powerflexy tak to je lepší nechat vymačkané, aby to mělo možnost se hýbat se do všech stran? Jakože budu brzdit a při tom korigovat volantem dráhu? Ale to nechci...
    Nevidím důvod, proč by nápravnice neměla snést ty rázy, i když je z hliníku.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    určitě se může ukázat že něco co se tváří logicky lepší vlastně lepší být nemusí. co se mi ale vůbec nezdá:

    Víceprvkové zavěšení se nedělá proto, že přesně vede kolo v požadované dráze (to ostatně umí i jednoduchá vlečená klika - tomu nevěřim že klika dokáže to co víceprvek!!!

    Podle mě ten víceprvek ať už na předku nebo na zadku umí dělat pohyby v závislosti na propružení o kterých se jednoduchým zavěšením může jen zdát a proto ty auta pak dobře seděj - líp než ty auta s jednoduchejma závěsama
  • Honza
    vemu li v potaz tuhost zadní nápravnice GTV v poměru k tuhosti ramínek na ní navazujících a pryžových pouzder, tak montáž powerflexů přesune namáhání z pouzder na nápravnici, která je z lehkých slitin.. což není ideální vemu li nedefinovatelnou mez únavy hliníkových slitin při větším namáhání..

    v případě 156tky to taky není ideální, protože ta má ramínka hodný spíš nějakýho seicenta.. takže zpevněním kloubů začneš namáhat ramena.. to rameno dokáže snad i moje ségra ohnout v ruce...tam si to říká o přestavbu celý nápravy do mohutnějších profilů pokud chci unibaly/powerflexy

    např. Loni na podzim sem dával kámošoj jeho E46 M3 do powerflexu a co to provedlo s kinematikou zadní nápravy mě udivovalo...nic moc, když sem si zkusil zahejbat kolem na zvedáku.. sice auto je tuhý, ale kontruktér vymyslel téměř ideální styk kola s vozovkou (danej možnostma konstrukčního řešení), aby ho někdo zprznit tím, že např. na podélný rameno, místo silenbloku, kterej umožňuje velkej rozsah pohybu ve 3 osách dá cosi vytočenýho div ne ze silonu:) a omezí tento na 1 osu téměř kolmou k ose podélné..

    co se týče unibalů..

    pro závodní použití -ano, ale jen v některých disciplínách... na autokrosovejch autech (felda kit, golf rallye, favorit) sme přešli z5 na pryž..sice ne seriové řešení ale ne 100% tuhý (maximální využití válečkových silenbloků z přední nápravy šáde 120, kde je alespoŇ drobný pružicí element)

    felda měla přední nápravu na unibalech, utrpení se spolehlivostí, i když auto jelo nějakej volnej podnik jen na asfaltu..

    golf -na asflatu relativně spolehlivý, v terénu nic moc (ale zadní vlečná náprava v unibalu stále je... tam není co by se mohlo posrat na tak jednoduchý nápravě-podobný jako coupe s ramenama v ložiskách..)
  • Ravel
    Marcely,
    začnu bonmotem. Nejsem si jistý, jestli nápravu GTV s životností necelých 30000 km navrhl dobrý konstruktér.
    Ale v každém případě ji konstruktér navrhl včetně těch kontroverzních pryžových pouzder, díky kterým má náprava velmi dobré stabilizující vlastnosti při působení příčných i podélných sil na kolo. Pokud nahradíme tato pružná pouzdra powerflexy, tak se tyto výhodné elastokinematické vlastnosti zruší.
    Víceprvkové zavěšení se nedělá proto, že přesně vede kolo v požadované dráze (to ostatně umí i jednoduchá vlečená klika), ale protože je možné namodelovat požadované vlastnosti při působení bočních a podélných sil.
    Samozřejmě, pokud dám powerflexy jak píše Johny např. na SAXO (zřejmě PN), tak se vedení kol zpřesní, ale na úkor jízdního komfortu. Takže běžné zavěšení je vždy kompromis mezi komfortem jízdy a přesností vedení kol. Tento kompromis se výrobci snaží řešit víceprvkovým zavěšením (první byl Mercedes-Benz 190), které při vhodné konstrukci může být jak přesné, tak komfortní (viz. například rozdíl mezi zkrutnou a víceprvkovou nápravou koncernových aut). Pokud ovšem u víceprvku místo přesně navržených pružných pouzder dáme tuhé vazby (unibaly, powerflexy...), zhoršíme jak komfort, tak jízdní vlastnosti.
    Samozřejmě výše uvedené se týká aut pro běžný provoz, ne závodních speciálů.
  • Johny
    Prečital som si to znovu, jj už to xapem čo si písal, to vieš dyslexia je sviňa :-)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    na tebe ne, s tebou souhlasim. Přesnost = dobrý efekt
  • Johny
    nepochopil som presne či to bolo adresované mne :-) ale naprava ani nič na aute si žiť svojim životom nemôže, musí byť spútaná a nemilosrdne ovládaná na povel :-)Fakt tie flexy funguju, mam ich aj teraz na coupáku ale nejazdil som pred tým tak neviem zhodnotiť o kolko je to lepšie a opakujem pokial to nedrtíte na hrane taketo veci jednoducho nepoznáte či funguju alebo nie. Xcelo by to len riadne mohutné unibalové ramená kedy mi ich už niekto vyrobí ? :-)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    já se určitě nechci hádat,život mě už naučil že někdy to co se zdá být jasné ve finále může být citelně jinak,proto to chci vést poklidnou diskuzí.

    mám prostě pocit,že když se náprava předělá do něčeho co ji povede přesně v drahách které navrhnul dobrý kostruktér, musí to být přece lepší než když si náprava vlivem rozvalení gumových prvků bude žít trochu vlastním životem?
  • Johny
    Nie je pravda :-) Powerflexy som daval na saxo aj jazdil na nom, original som mal v top stave ale dal som powerflexy. Je to ťažko opísať ale pri autoslalome sa mi to spravalo tak že ked som myslel že už to nezachránim alebo nevyrovnám alebo proste sa mi nepodarí zmeniť smer jazdy tak s tými powerflexami sa mi to aj za hranicou podarilo, povedal by som že sa mi to posunulo tak o 10% ovladatelnosti na hrane k lepšiemu to sa ťažko vysvetluje to sa musí zažiť a odskušať, takže felxy jednoznačne. Apropo na bežnej ceste nemate ako zistiť taketo veci, taku hranu na ceste presne neudriete aby ste vedeli ako sa auto správa , fakt odporučam pár tratí z autoslalom.sk absolvovať a človek zisti čo a ako, prípadne jazdiť vrchy alebo drať auto na okruhu, pokial ale okruh nebude tiež na čas v rámci zavodov verte že tiež nezistite čo auto a vy dokážete, to treba jazdiť zavody a porovnávať sa s konkurenciou. A hlavne pravidelne a opakovane, tiež som si myslel že viem krutiť volantom a po pár pretekoch som zistil že mam od toho ešte daleko, ale to je najdoležitejšie že každým pretekom sa zlepšujete a je to parádny pocit ked sa obzriete späť a vidite pokrok za sebou.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Ravel: Já ti nevím, ale já dávám na nápravy powerflexy hlavně pro svoji životnost, ne pro lepší vlastnosti(které až tak moc asi nepoznám).
  • Ravel
    Marcely,
    to bude spíš tím, že nikdo nemontuje powerflexy, pokud má originální nápravu ve 100% stavu. Takže každý srovnává originální uložení, které má KO s novými powerflexy.
    Powerflexy jsou tuhé a ZN se pak chová neutrálně, tedy neškodí, ale na rozdíl od originálu významně v mezním stavu nepomůže.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    to je divný, drtivá většina lidí co namontovala povrflexy tvrdí že náprava se stala tužší a přesnější a že je to proti gumám o kilometr lepší. Možná že s použitím povrflexů se musí trochu poladit hodnoty protože se nevymačknou jako guma a tím pádem můžou mít jinou geometrii než se očekává
  • sebo 1.8 16V
    JP a koľko ta to stalo dat zadok na GTV do poriadku?
  • JP
    S těma powerflexama bych fakt tak nejásal, měl jsem je na GTV 1.8, teď mam na 3.0 zrepasovanou nápravu od Kůrkyna (guma) a už bych tam powerflexy nedal, přijde mi že zadek "pracuje" líp a je to čitelnější na limitu.
  • Johny
    Za tu sezonu som už dačo pojazdil neviem čo furt mate s tou zadnou nápravou? Ta je uplne v poriadku, problém je len s hmotnosť na predku a citiť že sa to hrnie cez predok. Neviem či tu jazdite raly alebo šotolinu že furt riešite ten zadok. Tvrdá zadná náprava nieje na škodu a ked si zoberiem napríklad takých francuzov, tak s tými "idiotckými" zadnými napravami sa vyhrávaju medaily a nik nerieši nezávisle zavesenie na zadku. Radšej keby už niekto na CNCčke začal vyrezávať slušné predné ramená s unibalmi kua :-)
  • Ravel
    Hmotnost FC 1,8 16V s řidičem mám zváženou při měření tlumičů:
    PN 878 kg
    ZN 490 kg
    Celkem 1368 kg

    PN/ZN 64%/36%

    Z hlediska rozložení hmotnosti na nápravy je FC výrazně horší než GTV. FC by tedy mělo být nedotáčivé.
    Odskakování zadní nápravy nezatíženého FC je pravděpodobně způsobeno velmi nepříznivým poměrem odpérovaných a neodpérovaných hmot v kombinaci s relativně tuhými tlumiči.
    Předpokládáme-li neodpérované hmoty u FC a GTV za přibližně stejné, výrazně těžší GTV s příznivějším rozložením zatížení na nápravy bude mít poměr odpérovaných a neodpérovaných hmot ZN významně lepší než FC.
    O tom můžeme diskutovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.
    Powerflexy na ZN GTV jsou sice z hlediska životnosti nutné, ale zároveň je nutné počítat s tím, že elastokinematické vlastnosti zavěšení se tím zhorší.

  • Honza
    celkovou hmotnost auta měříme u nás v JZD, kde je kdykoliv přístupná digi váha s přesností 5kg... pak mam možnost zvážení auta kdy je pod každým kolem destička takže se dá krásně auto rozvážit..to už jena domluvěa pro hodně dobrý známý, protže to má pro svý účely k nastavení závoďáků...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Sebo: jestli do toho půjdu, tak si budu dělat 95% sám :) zbytek si nechám udělat ve firmě.
    Subwoofer opravdu do kupéčka neplánuju:)
    Baterku už vzadu mám.
    Nádrž by bylo nejlepší si nechat na zakázku svařit, odhad ceny tak 4000-6000. Raději bych ji měl vzadu za příčkou, aspoň pro ten pocit:)
    Invi: Jo rozložení váhy u kupéčka je na nic, ale proč ještě zhoršovat jízdní vlastnosti zadní nápravou? Sportovní podvozek ty vlastnosti zlepší, ale víceprvek je něco jiného.
    Uvažoval jsem i nad ulehčení pár věcí z motorového prostoru, ale zase by to nebylo 1:1, tedy jen posunutí váhy dozadu, ale při tom posouvání by se váha zvýšila.
  • sebo 1.8 16V
    Ma to význam pre niekoho ktorý si 90% veci na tom urobí sam .Ak by to dal niekomu robiť tak by sa mu sto ho pretočili panenky.Pre obyčajného smrteľníka lepšie dat do pucu origo nápravu a znížiť podvozok + ľahšia kapota pripadne baterka dozadu .A jazdiť z rozumom :(
  • Invi
    Nezbývá než vyzkoušet a zjistit co to bude dělat reálně, ale nevěřím že to bude takový zázrak. Když jsme u těch vah, můžeš i přesně zvážit celé auto? Díky, na pár webech je psáno 1320kg, v techničáku mám 1395kg, 20VT je lehčí (nevím proč) :-D
  • Honza
    GTV V6 59% 41%(+45kg na motoru)
    GTV TS 54% 46%

    20VT 67% 33% po odlehčení ještě hůř..
    16V ..nemam ještě zváženo, ale přístup k váhám pod každý kolo mam...
  • Honza
    Invi..

    zas taková konina tonení..

    nebejt vejfuku a nádrže to je plug&play, a koduž do toho pujde tuto věc v pohodě vyřeší.. navíc už to ve světě jezdi minimálně na 1 autě (tipo)

    rozložení váhy:
    GTV vs. coupe je bezpředmětný a troufám si tvrdit že coupe na tom bude o chlup lépe!

    přední převis je taky nesmysl.. po příčku nárazníku coupe= GTV..GTV má výhodu v lehčí kapotě...jinak uspořádání a hmotnost na předku je až na tu kapotu shodná..

    co s etýče SW v kufru.. člověk co jde do takovýhle přestavby to myslí s ježděním vážně a 30kg bedna v kufru ho určitě nebude vzrušovat..

    jako poznatek v lepším rozložení váhy bych navíc nádrž dal na úroveŇ zadních sedaček aby její ryhcle měnící objem její náplně moc neovlivňoval těžiště jakov případě serie, kde je nádrž za osou (totouž řešili soudruzi ve škoda auto u škody 100 a 120 najednou měla nádrž pod sedačkama...)
  • sebo 1.8 16V
    Potom daj vedieť koľko to bude stat
  • Invi
    No můj laický názor je, že je to teda konina pěkná. Vždyť se to tady řešilo, úplně ujeté rozložení váhy toho auta se stará o všechny problémy. Čumák to má ještě metr před přední nápravou a zadek ufiknutý hned za zadníma kolama, tak to prostě je.

    Já myslím že sportovní podvozek a nějak vymyslet tu váhu, to přinese větší výsledek, než tam cpát tohleto. Kdybych do toho nějak chtěl šťourat, tak dám laminátovou kapotu a dozadu aspoň tu baterku a subwoofer, zmíněný sport. podvozek a poznám to snad i v zimě..
  • Denis 1,9 JTD:(
    Díky za fotky a názory...fotky z anglického fóra nemám, byly tam jenom dohady, víc jsem nenašel.
    S výměnou výfuku počítám, nádrž v kufru mě vůbec neštve, už tam je baterka, tak tam bude ještě nádrž, no a co. Protipožární opatření se vyřeší:)
    Samozřejmě nejsem blázen a hned by na tu nápravu šly powerflexy a unibaly, nové ložiska na coupé. Nebudu to stokrát rozdělávat. Jiné brzdy už mám doma a hadičky a trubky půjdou samozřejmě taky nové...už si pohrávám i s myšlenkou regulátoru brzdného tlaku v kabině.
    Mám možnost sehnat nápravu za 5 tis., + 6 za powerflexy. Někde v Německu jsem viděl prodávat jedno uložení v unibalech, taky by se mi to líbilo.
  • Ondra20VT
    Ta náprava je docela sranda. Já měl GTV 3,0 a přes zimu jsem dělal generálku zadní nápravy. Sundat, rozdělat opískovat, láknout, nové ložiska, čepy, vše jsem dal do powerflexu, nové boční ramena, kotouče a desky. Vše kromě tlumiče a pružiny nové a vyšlo mě to na 30tis. :-)
  • Honza
    ještě mam někde fotku jak toje přímo na tipu
  • Honza
    h
  • Honza
    f
  • Honza
    e
  • Honza
    w
  • Honza
    d
  • Honza
    u
  • Honza
    z
  • Honza
    t
  • Honza
    e
  • Honza
    a
  • Honza
    GTV -možný to je... takymam na to spadeno,aleprozatím na tipo, kde vše prověřím... protže nezůstane jen u nádrže, ale jaksi i vejfuk musí bejt úplně jinak

    vím že na tipo to jde

  • sebo 1.8 16V
    Happy budu hlavne z ceny za kvalitne zrepasovanú zadnú nápravu GTV ja som počul cenu 3000euro
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    jo a pozor, hodně aut končí na šroťáku protože se sypou. většinou ale to není jejich vina nýbrž těch co se v tom hrabou a umí hovno a sypou tam šit díly!!! Pro alfu to platí trojnásob!!!
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    přesně tak, náprava je plochá a drží asi ve stejných šroubech jako u FC, ten nádor do kufru je banda. Když se podíváte jak nám dává GTV na prdel na každém srazu FC tak je jasný že ta náprava dělá hektar a kdo tomu dá mozek a ihned ji dá do powerflexu, je happy :-)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    rezerva zůstane. musíš vyndat nádrž a tu dát do kufru... proto má GT tak malý kufr, protože má za sedačkama nádrž...


    FOR DENIS: máš nějaký fotky z toho anglickýho fora?
  • sebo 1.8 16V
    Myslím že stratíš viac ako len miesto pre rezervu porovnaj kufre GTV a FC.
    Druha vec je náklady na opravu aj tej tvojej získanej nápravy . Veľa GTV konci v bazáre pre náklady na opravu nieje to len vymeniť ložisko a tlmič ako u FC
  • Denis 1,9 JTD:(
    Zdravím, zabýval se někdo odsud už zástavbou zadní nápravy z alfy GTV do kupéčka? na britském fóru jsem našel, že to prý někdo má, ale nic víc, jenom že by to údajně mělo jít. Máte někdo nějaké zkušenosti? Nápravu mám možnost sehnat, čas a chuť to odladit by taky byla, na co se mám připravit? To že odříznu prostor pro rezervu, s tím počítám.