Spotřeba

  • LWQ
    Ja muzu za sveho astmatika potvrdit to co psal Ravel ;-)
  • Jakub2
    Tak to potom ano. Moje FC servisu dostalo až dost, respektive na to, že jsem zatím najezdil 5000km tak jsem do něho dal 22 tisíc.


    Mě také topí a startuje, ale je neustále zamlžené a musím za jízdy otevírat okýnko.

    Filtry včetně kabinového mám OK, teď mě bouchá uložení zadní nápravy a občas problikne dobíjení (baterie je nová), taky musím něco udělat se světly, jelikož se vracím z práce pořád za tmy a když k tomu ještě prší je to o hubu. Skusím ještě koupit lepší žárovky a světla seřídit jelikož nesvítí zcela optimálně, ale i tak mě přijde jízda v noci hazardní, když mě někdo posvítí do očí.
  • Ravel
    Co mě vede k tomuto závěru vyplývá z předcházejících příspěvků. Ale mohu to ještě shrnout.
    FC 1,8 16V máme od loňských vánoc. Maximální průměrná spotřeba byla 8,5 a to i na začátku, kdy si každý zkoušel, jestli to těch 200 jede. Při běžné jízdě mimo Prahu (žádný "ecomód") není problém jet pod 8 l
    Kromě výměny olejů, filtrů a rozvodů (což podle mého je nutné při koupi ojetého vozu vždy) jsme za rok a cca. 8000 km měnili pouze termostat. Auto, i když stojí trvale venku startuje, topí a odmlžuje.
  • Jakub2
    Ravel? Co tě vede k tomuto závěru?
  • Ravel
    Tedy Jakube, jak to tak čtu, ta si nejsem jistý, jestli máme stejné auto.
  • Jakub2
    Tohle je mi jasný, já se snažím si boty oklepat, ale mám tam nějakej textilní kobereček a ten je asi mokrej, taky teď pořád pršelo a auto je zapařený a z dutin se to dostává dovnitř. Předevčírem jak pršelo tak večer když jsem přišel z práce k autu tak bylo kus ledu a nešly otevřít ani jedny dveře.

    Kolega co má Toledo na tom byl podobně, jakmile jsem se dostal po půlhodině rozmrazování zámku dovnitř, tak jsem měl na skle z vnitřní strany 3mm ledovou námrazu .-)

    Taky mě auto stojí pořád venku a nemá kdy proschnout.
  • Kuba
    Jakub: taky zalezi jak moc mas v aute mokro a kolik snehu si doneses na botach dovnitr. To se potom mlzi i u novyho auta
  • sebo 1.8 16V
    Ja vždy naštartujem oškriabem skla a keď sadnem ma ten vzduch nejakých + 20C a už to nejako ofúka :)
  • Jakub2
    To mě povídej, musím jezdit s pootevřeným okýnkem, jelikož nemám klimu abych to odmlžil a za moment bych neviděl, jel jsem v něm párkrát v zimě ve 3 lidech a FC bylo tak zedejchaný, že ani okýnka nepomáhala.

    Holt je vidět, že to není prostě auto na zimu.
  • sebo 1.8 16V
    Ak si mal starý termostat otvorený neustále by ti to pri zimnej spotrebe mohlo robiť aj tých 2l /100" Behr to nezvykne skorej vekom klesá teplota na ktorej stabilizuje "
    V zime sa z úplne otvoreným termostatom na FC nedá jazdiť To auto sa neskutočne v zime "potí" .
  • Jakub2
    Co jsem vyměnil ten termostat, tak se mě zdá, že je to pohledově na ručičku paliva podstatně lepší.

    Ravel: děkuju za rady, auto rozhodně nepodtáčím, řadím okolo 3 tisíc, prostě pohodová jízda a sem tam, něco co jede 60 předjedu.

    Pokusím se zase udělat test spotřeby, ale také musím brát v potaz, že je chladněji a mám zimáky.
  • krisz
    Ja mam priemernu spotrebu u 16vt ked jazdim na slovensko a dodrziavam rychlosti zadne zblazneni na dalnici do 130km/h tak cca.7.5l,doma medzi obcami cca.9l a v meste cca.12-13l,ale fakt nepovedzte ze 1.8-ka zere viac ako 2.0 16vt,musite mat min. o 1l menej priemerku ako ja,jak predtym som povedal kamos mal mazdu 626 2.0 16v 85kw stym jazdil v priemere 7l medzi obcami ked jazdil normalne....
  • Ravel
    Miky,
    jestli s Fiatem 1,8 16V jezdíš alespoň přibližně v rámci předpisů (na volné silnici do cca. 120, na dálnici do 160), tak nemůžeš mít spotřebu přes 9,0 l.
    Pokud ano, tak něco není v pořádku.
  • sebo 1.8 16V
    Čo ako robím? 8L je moja priemerka čo tu čítam par ludi ju tu dosahuje tiež takže 1 krát nie som v názore jediný .Len presadzujem vyraďovanie a nie neustále mat zaradené pravdaže brzdím tiež motorom . Vždy aj v podnikových autách som mal hafo benzínu bokom čo sa ostatný stážovali že sa nevmestia do udávanej spotreby.
    Ešte by možno nejaké drobné usporil dobrý variátor teda aspoň tak udávajú 0,3az 0,5 l/100km.
    Asi tých 7,5 l/100km na 1,8 je najnižšia možná priemerná spotreba pri ok motore "variátor ,vstreky,termostat ,váha vzduchu, filter,lambda" Svoje robí dosť aj benzín
  • miky20VT
    Šebo ako to robíš? ja mám na punte hgt (1,8 96kw)priemerne tak 13-15l.. no ale docela svižne jazdím:-D žere to rovanako ako mi žralo bravo hgt a stilo abarth.. najmenej žerie 20vt.. teda pokiaľ mu nerobíš moc zle.. to neni problém dostať sa k 30l
  • Ravel
    Hlavně to Jakube s tím "ekomódem" nepřeháněj. Optimální otáčky i z hlediska měrné spotřeby jsou v pásmu maxima točivého momentu, což u fiatských benziňáků je okolo 4000. Pod 2000 se motor podle mého názoru trápí.
  • Alex
    Ja to chápu, taky jsem měl období že jsem jezdil víc než by se s takovým autem ( za ty dva měsíce a kousek jsme nalítaly skoro 3 tisíce), a na spotřebu jsem koukal jen protože jsem byl na ní zvědavý. Nenapadlo by mě ji nijak omezovat ( u 2.0 20V jsem měl max 10.7).. Teď půjdu do 1,8 a počítám třeba i s takovou spotřebou. Asi 70% mého ježdění je pro radost..
  • Martin
    taky si myslim že je zbytečný u takových aut řešit spotřebu, když už si takový auto pořídíte tak s větí spotřebou musíte počítat ne? ...mimo to mam tak 1.8 a jezdim sní za 8 s klidem a vostřejší jízdou za 10-12
  • Pegas77
    lex: pokud to mas na denni jezdeni (jako i ja) tak je treba resit i spotrebu, ja mam s 2.0 16V taky kolem 10, nejmene 9 ciste mesto

    velky vliv ma i lambda sonda ta udela i 10 na sto
  • Alex
    kluci, neni zbytecne u takovych aut resit neco jako je spotreba benu? :)
  • sebo 1.8 16V
    Mne ďalších 0,5 v zime urobí prelepenie chladiča ale tu kapacity tvrdia že to nemá zmysel pritom majú FC zazimované v garáži :). JA som mal v zime prelepené aj pri starom termostate ale nemal som ho úplne na prd mne stabilizoval nejakých 70C.
    Myslím ze 8L je reálnych na 1,8 .Ak chceš 6L/100km tak to zmeniť auto :)
  • Jakub2
    to jsem počítal, že by se to mohlo projevit víc....
  • sebo 1.8 16V
    Mne termostat urobil -0,5l/100km
  • Jakub2
    připisoval jsem to i termostatu, kterej nedžel teplotu a ten jsem včera vymĕnil a teplota je takřka pořád 90 stupňů. Tak jsem si říkal jestli tam nejde víc smĕsi, když jsem mĕl na budíku max 40 c. Uvidím, udĕlám další test.
  • Jakub2
    potvora nenažraná, já dĕlal v rachotĕ na krátkej a dlouhej, tak se to dalo, ale teď už mám definitivne 8mičky a to ten benzín mizí jak prase když dám 100km za 2 dny. Asi bude muset z domu.
  • Setisko
    Jakub2: S mojí 1.8 16V jsem za takových 10 taky jezdil a to jsem řadil nejvíce ve 3 tis. otáčkách. Jezdil jsem přesně 25 km do města (takže délka trasy stejná jako u tebe). Co jsem jezdil tak nejúsporněji, tak to bylo asi těch 8L/100 km s tím, že jsem řadil na rovince v max. 2,5 tis. otáčkách a z kopce jsem měl vždycky zařazenou 5ku.
  • sebo 1.8 16V
    z 1,8 sa dá jazdiť okolo 8l a myslím tiež 20V turbo keď ho netočíš do obmedzovača vyraďuješ a v prípade potreby brzdíš motorom sa na nejakých 9 môžeš dostať
  • Jakub2
    Safra, tak to je nĕco špatnĕ, mám totiž stejné pneu i rozmĕr jako Ravel a i olej.

    Navíc jízdy byly v eco runu, abych testnul za kolik nejmíň se s astmatikem dá jet s výsledek mĕ jaksi vydĕsil a pokud jsem jezdil dynamicky tak to benzín mizel před očima.
  • Ravel
    FC 1,8 16V:
    Maximální spotřeba po Praze nebo při dynamické jízdě do 8,5 l/100 km. Běžný provoz mimo Prahu 7,5 - 8,0.
    Pneu 205/50R15, olej 5W40.
  • Abyss
    jasne ze zalezi aky mas rozmer zimnych pneu a letnych. Niekedy ti to moze sparavit 0,5l-1l plus minus - 100km. Moj rekord v spotrebe v lete je 5,9l/100 pri rychlosti na dialnici 100-120km/h. rozmer pneu 205/40/R17. Nechcelo sa mi najprv verit ale je to tak. ALebo klamalo pocitadlo na benzinke alebo kalkulacka alebo pocitadlo prejdenych km. Zimu neriesim lebo cez toto obdobie nejazdim
  • Carlos 20vt
    coupe 1,8 bylo moje nejuspornější auto:-D Přišlo mi že do něj ani netankuju :-D
  • Jakub
    Jinak pro představu o spotřebě doporučuji: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/16-Fiat/6 14-Coupe.html?powerunit=2 , ale prvních 15 záznamů bych nebral vážně, prostě nevěřím že někdo s obsahem 2.0 a turbem může mít spotřebu 8-9 litrů, takovou jsem neměl skoro ani s Puntem 1.1 :D
  • Jakub2
    no pane jo
  • Jakub
    Já mohu říct akorát svoji změřenou spotřebu u 16VT - 95% město, studeny starty(jaro-léto),normalní jízda + nějaké to poškádlení (člověku to nedá) :) 14l/100Km )
  • Jakub2
    dneska jsem poprvé co mám FC měřil spotřebu, jsem docela zděšen, jelikož jsem se dostal na 10,5 L/110Km, mám astmatika.

    Těch 100 Km bylo projeto v "eco" módu bez vytáčení motoru potažmo, řazení ve středních otáčkách, bez enormního zrychlování. To celé na trase 25Km do práce a zpět.

    Z toho sice projíždím dvěma městy, ale povětšinou se zastavím jen na 2-3 světelných a žádné cukačky v koloně se nekonají.

    Dá se mluvit o tom, že je něco špatně nebo je to v zimě na zimákách normální?
    Mě to přijde moc, jelikož je to jen 1.8 bez fénu a těch 100Km jsem jí šetřil.