Olejový filtr dělá neplechu

  • Stanley
    Už to mám teda vyřešené, drží to pěkně 5,5b za studena na volnoběh :)
  • Honza
    kdyby byly hlavní, nebo ojniční ložiska utažený na hulváta, tak bys motorem ani neotočil...

    proto je přesnej moment a úhel..

    pokud si měl vyčky venku, měl si venku i svíčky? protikompresi 2 válců s etočí hodně těžko..
  • Stanley
    Samostatně ani s klikou nešlo hnout, musel jsem to trubkou tu kliku pohnout (bez řemene).. Než odepíšeš jestli byli zavřené ventily tak jsem měl váčky povolené :) Ale teď teda k tomu tlaku, nějaké nápady ještě?
  • Denis 1,9 JTD:(
    Přiznám se, že jsem motorem taky točil za rozvodové kolo, ale bez svíček. Motor jede doteď. Že to jde za kolo blbě je jasné.
  • Honza
    ty točíš motorem za rozvody?

    pokud ano rovnou si cvičně dej novej řemen, protže ho přetěžuješ a lehce ho můžeš přesápnout... a to že jde velmi těžce je jasný.. rozvody jsou zpřevodovaný 2:1 takže na otočení motorem za rovod potřebuješ dvojnásobnou sílu.. takž pokud ti dřív stačilo na otočení motorem za kliku 20Nm, za rozvody to bude 40Nm...
  • Stanley
    Ahoj, dostal jsem se k tomu až teď jak jsem měl konečně času :) Sundal jsem vanu s tím sítkem a vše bylo v pohodě.. sundal jsem teda olejový filtr a shodil motor z jednoho silentbloku abych sundal ten velky držák, kde je zapojený olej. chladič atd. To jsem vše rozhodil a pořád je vše ok (profukoval jsem všechny ty kanály kompressorem). Takže to bude asi buď tím redukčákem (což nepoznák jak je nebo není v prdeli :D ) nebo dál v motoru až za filtrem, jenže olej nahoře je a písty jsou zacákané zespod (ostřiky).. Jen pro zajímavost motor jde HODNĚ těžce přetočit na rozvodech, se to chová skoro jak potkané ale vyložene se startováním atd. to problémy nemá. Může to být ještě i tím, že jsou např. ložiska hlavní a ojniční moc dotažené? Řídil jsem se podle nm co mi napsal týpek, který dělal kliku a dával mi ostatní matroš. Mám to celé rozhozené a nemám ani kde pomalu chodit tak bych rád uvítal nějaké nápady. Můžu popř. pofotit něco.
  • sebo 1.8 16V
    Podla toho tlaku je ako píše Honzo niečo veľmi zle podla mňa nejde olej do všetkých časti ako ma niečo Upchané alebo zle zapojene .
    To tu ešte nebolo aby sa riešil vysoký tlak mazania na FC :) skorej sa tu pohádame na opaku
  • Stanley
    A to, že jsou třeba hadice od chladiče naopak by nemělo vadit ne? To by mělo být vlastně celé průchozí a nemá tuším vliv.. jen koumám no :)
  • Stanley
    Budík na 10b se vyloženě přetočil a cca to sedělo přes 15b.. :) Je to mazec, nečekal jsem až takový masakr. Dám ho do garáže sundám vanu a kompressorem zkusím profoukat teda všechny ty kanály.. Co mám teda udělat s tím redukčákem aby už byl v pohodě? :)
  • Honza
    pokud naměřil přes 15 barů, tak to neudrží nic a nafoukne se to jak balónek..
  • K0K1N 20VT
    Aby to nebylo tim utahovanim,ja ho teda vzdycky utahuju jen rukou,kdyz to utahnes hodne,tak se ta guma muze zdeformovat
  • Honza
    jinak motoru se děje to, že to neudržej těsnění po cestě a vyletěj..

    doporučený max. je kolem 5barů ve 4000ot/min..

    zkontroluj prostupnost otvorů mezi držákem olejovýho filtru/motoru a blokem motoru...pokud je OK, problém bude asi dál.. to je první a snad i poslední místo kde se dá očekávat problém mající na toto vliv...

    http://polak.ch/coupemanual/16v%20engine%20additio nal%20pages/4.JPG

    15bar je snad i nemožný:)

  • Honza
    wow tak a máme to:).. hele redukčák tlaku oleje je na olejový pumpě..

    možná ani ten ale toto nepobírá, protože je něco hodně blbě.. třeba zablokovanej hlavní kanál nějakým bordelem, silikonem, nebo jen blbě (blbým) nasazeným těsněním.. (přesazeným..)

    na obrázku je pružinka redukčáku, chybí zajiš%tující plíšek, přístupnej je po sundání vany
  • Stanley
    No to odvětrávání jsem dal dokupy, nový filtr i olej a místo origo čidla jsem namontoval svůj budík na tlak oleje a za studena teď mi to vyletělo přes 15 baru do prdele... To je asi rekord ne? hehe.. nemůže se něco stát motoru? Bude to teda na tom čerpadle ten obtok a popř. kde ho najdu a jak ho dám dokupy.. Díky
  • Thor
    Odvětrání kliky na to vliv mít nebude. To vyletí měrka oleje nebo foukne těsnění pod ventil-deklem. Při zamrzlém odvětrání mi u faka vyletěla měrka a prskal olej až na výfuk. Pěkné čoudíky.
  • Stanley
    *Může na to mít vliv to odvětrávání kliky?
  • Stanley
    Mám tu nějaké budíky na tlak a nějaké redukce tak to tím změřím.. Může na tom mít to ucpané odvětrávání kliky? Dělalo to vždy jen za studena jak to stálo déle..
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    sračka olej do motoru nepatří v žádném režimu!!! dej tam olej pořádný a po dobu záběhu častěji měň OF. s tvým problémem to přímo nesouvisí.

    až změříš tlak,budeš nejspíš hned vědět proč k těm chybám dochází
  • Honza
    změř tlak manometrem.. pokud ses rejpal v čerpadle možnámáš zaseklej redukčák..
  • Stanley
    Potřeboval bych nějakou radu, už totiž nevím čím to může být.. Poprvé jak jsem dával nový filtr tak auto jezdilo v pohodě ale ráno za studena se vytlačilo to gumové těsnění a vytekl všechen olej.. Tak jsem dal druhý a namazal gumku, dotáhl ho pořádně aby se už nepovoloval a teď se ten filtr úplně nafoukl a zas vytekl všechen olej kolem toho těsnění..... Motor tam je celý nový po GO i čerpadlo atd. Takže tam bude asi problém s moc vysokým tlakem? Prý se má motor zajíždět na nějaký sračko-olej a to je možná důvod? Ještě jsem měl ucpané odvětráváni kliky tak to už je dnes ok ale nestartoval jsem to ještě protože jsem neměl tolik oleje v garáži.. Poprosil bych o nějaké rady :( ... Předtím mi to nikdy na žádném autě nedělalo a to už je moje třetí Coupé