new termostat nedostane na 90°

  • Pegas77
    Heretic20V

    tak ten METEOR Behra dodal, už je doma a za 2080, ten druhy kram nema
  • Heretic20V
    Pegas77:mrkni na Meteor.. tam najdeš BEHRa
    http://shop.meteorcz.cz/tecdoc/
  • sebo 1.8 16V
    Pegas77
    http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-dily/termosta t-chladivo-1371036
    nie je to tento?
  • Pegas77
    ja pořád nesehnal BEHR na 2.0 16V :(
  • Heretic20V
    pokřivenej Wahler totalně selhal..takže WAHLERU SE VYHEJBAT!..začal propouštět a jako bonus z něho kapala chladíci kapalina..já se furt divil že mi mizí voda.. takže jsem pořídil BEHRa a mám konečně klid!
  • Elkar
    Neřeš to je to v pohodě.
  • Heretic20V
    tak me to dneska nedalo a zkusil jsem jestli mi funguje sahara.. 25min mi trvalo zahrati auta na 90° na cca 94° stupnich necekane fungovala sahara teplota vzdy spadla na 90°...jen me trosku zarazila doba zahrivani neni to dlouho ? je fakt ze venku je zima... tak nevim dik
  • sebo 1.8 16V
    To je na 20V tiež termostat na 88C alebo 83 ako bolo na prvých 1,8 ?
  • Kuba
    Spina pri teplote 92° na 87° a kdyz jsou dva ventilatory,tak druhy v 97° do 92°C.
  • sebo 1.8 16V
    Ja som není veľmi inteligentný to tu všetci vedia takže sa ospravedlňujem čo znamená "teplota lehce nad polovinou" .20V aj 20VT aj nova 1,8 od roku 99 mala termostat na 88C ja mam tiež tuto verziu a shara zapína pred 100C neviem to presne určiť typujem okolo 98C
  • Heretic20V
    jeste bych mel dotaz.. kdy vam pousti sahara ? uz parkrat jsem si vsiml ze mi teplota ukazuje lehce nad polovinou a nic se nedelo sahara mlcela pro jistotu jsem mrkl na pojistku zmeril relatko a dokonce i termistor na sahare a ten vypada vzhledove dobre a pres merak slo 12v takze je ok dik
  • sebo 1.8 16V
    Tak súhlasím ak dávaš na zimu do garáže je totálny nezmysle prelepovať prieduch na chladič :)
  • Kuba
    Ano, priznavam. Coupe mam teprve od cervence a jsem tady mladej zobak na tomto foru:D Najezdil jsem s nim jen minimum vzhledem k opravam. Na druhou stranu uz je ve stavu, kdy vim ze prijdu a nastartuju a hlavne sem si konecne vymenil radiator topeni ted nedavno. Takze ted prijde jen ochrana podvozku a dutin a za chvili do garaze. Takze v tom mas pravdu:)
  • sebo 1.8 16V
    Vetrák na saharach ma zmysel len keď stojíš inak ak máš auto a chladenie v poriadku stačí prechádzajúci vzduch .Mne sa zapnú sahary aj v lete len na križovatke alebo zápche a to môže byt aj 38
    Keď prelepíš v zime nedosiahneš 100 ani na križovatke ani v zápche
  • sebo 1.8 16V
    Kuba
    Priznám sa keď niekto niečo zhodí a neskúšal
    Ty priznaj a skus si to prelepiť či to ma zmysel . Ale verím ze napíšeš ze na zimu dávaš FC do garáže .
    Ma to vyznám aj keď máš dobrý termostat ak sa ti polovičná vzdialenosť zohriatia auta nezdá potrebná tak neprelep
  • Kuba
    Ano, vetrak je ze strany motoru,ale aby neco mohl uchladit, taha vzduch z prostoru pred chladicem skrze chladic k motoru. Papir jsem si daval prvni zimu co jsem mel ridicak na skode 120,jen tak pro info. Takze jsem vyzkousel, nejezdim prvni rok a radsi mam auto technicky v poradku a nepotrebuji nic skryvat.
  • sebo 1.8 16V
    Jasne ze to ma vplyv lem ma vie vytočiť keď niekto niečo zhodí nevyskúšal ani to nemieni skúšať ale bude tvrdiť že je to hlúposť .A vetrák na saharach zo strany motora takže sa tam vzduch dostane !!!


    pri -15 to bude mat vždy -15 aj pri 200Km /h ale to je schopne odobrať ohromne množstvo tepla .FC ma velia vetracích otvorov na taliansko ako stvorene ale nie na náš kraj ale fólia nieje drahá a za skúšku nič nedáš
  • Kuba
    sebo: nebud tak vztahovacny a radsi dvakrat cti:) Nenapsal jsem,ze mas spatny termostat,ale napsal jsem, ze by to melo nejaky smysl, kdybys mel spatny termostat. Dalsi vec,kdyz nekdo napise slovo napriklad, ber to jako pro lepsi predstavu. Navic jsem nenapsal,ze mam teplotu po 7km jizdy 90°,ale ze mi auto zacne topit a to je rozdil. Radsi opravdu dvakrat precti,at nemas zbytecne vrasky na cele:)
  • sebo 1.8 16V
    Jasne ze to ma vplyv lem ma vie vytočiť keď niekto niečo zhodí nevyskúšal ani to nemieni skúšať ale bude tvrdiť že je to hlúposť .A vetrák na saharach zo strany motora takže sa tam vzduch dostane !!!
  • Jakub2
    já měl u Ford Mondeo 2002 taky na zimu kartonem zaslepenej prostor před chladičem, za jízdy se auto rychleji ohřálo, lépe topilo.

    Ono pokud je -15, tak potom za jízdy bude alespoň -30. Vídám s tím v zimě dost aut. Svůj smysl to asi má.
  • sebo 1.8 16V
    sa ty za 7km pri -20 zohreje motor na 90 C to hovor vieš komu
  • sebo 1.8 16V
    Ale píšeš že mam ja zlý termostat. Cez chladič sa dostava vzduch aj do motorovej časti takže pre lepením sa ta čast skorej zahreje "vhodne len na zimu!!" .Nemám rad keď niekto zhodí niečo co funguje ale napíše že to nemieni vyskúšať. Ak niekto aj v zime chodí na FC dajme tomu 20km do prace doporučujem vyskúšať prejavy sa to aj na spotrebe a skoršom kúrení
  • Kuba
    Samozrejme at si tam da kdo chce co chce. Je treba mit na pameti, ze kdyz sepne ventilator, musi zchladit smes v chladici. A pokud budu mit pred chladicem cokoli (folii, papir) tak asi tezko neco zchladim bez prisunu vzduchu
  • Kuba
    Nemusim nic zkouset, v lete mi zacne auto topit priklad za 3km jizdy a v zime napriklad za 7 km jizdy. Nic nezakryvam, vse funguje jak ma. Jak funguje chlazeni motoru vim, tak dlouho ze skoly nejsem
  • sebo 1.8 16V
    tak si to skus !!!! A mam termostat dobrý!!Mam v PC vodne chladenie vieš čo pri nom rolu? nie množstvo vody ale prietok vzduchu !! Skus si to potom píš a hlavnej si zmeraj tu teplotu a čas za aký ty nabehne.
    Cez chladič sa dostava vzduch aj na motor a ja zalepujem aj ty výrezy na nárazníku. A ma to vplyv aj keď na hodinku niekde zastavíte motor tak rýchlo nevychladne .Pozor neprelepovať otvor pre sanie:)
  • Kuba
    sebo: tim,ze das folii nebo cokoli jineho pred chladic v zime, nic neovlivnis. Leda bys mel spatny termostat (stale otevreny) a po startu jsi ohrival cely okruh i s chladicem. Potom by melo smysl zakryt chladic.
  • sebo 1.8 16V
    V Čechách tuná dostať behr
    http://www.mjauto.cz/
    Ale na 2,0 16V sa už ťažko zháňa myslím že len valeo , vernet a za 2nasobnu cenu

    Behr ma označenie pre 2,0 16V "C.662.83"
    Valeo ma " 820456" najlacnejšia cena okolo 90Euro
  • sebo 1.8 16V
    Jakub2
    Úplne najjednoduchšie je to zistiť že na štartuješ studene a na neutráli necháš zohriať a chytíš hadicu veľkého okruhu pri 88C zrazu začne byt horúca že neudržíš ruku
  • sebo 1.8 16V
    ono je troska problém ze FC je Ital :) takže ma prúdenie pod kapotu dosť veľké je to "šporťiak" takže je to potrebne ale len v lete .Na zimu ja prelepím prúdenie na chladič fóliou za 1E tuším je jej 1mx2m .Ale treba mat v poriadku sahary aby sa motor neupiekol a sledovať ručičku teploty .
    Behr dostať v Čechách až "dotovaný" niekto to tu kúpil + čidla a to behr veru Standard za 50euro nedodával
    Na Slovensku je okrem Fiata "úplne iná cena" nezohnatelný dodávajú vernet alebo facet bez upozornenia ktorý vám pošlú!!!
    Ja som kupoval cez ebay.de cena 38+ 9euro poštové
  • Pegas77
    u mě po 12 km přes cenrum Brna ráno jen 70st, a to si nesmím zatopit (2.0 16V) lehka noha klidek pianko, takovy Tipo 1,6 bylo zahraty za chvilenku takze i v zimě než se oskrabaly skla uz bylo fajn


    za kolik a kde nejsnadneji vezmu ten Behr?
  • Jakub2
    otázka když už je zde podobné téma, nebudu zakládat další.

    Za jak dlouho respektive za kolik km +/- se Vám ohřeje auto?.
    Mě za jízdy termostat na 90 nevyleze ani po 25km z práce, ale jakmile na moment zastavím (benzínka atd). Tak pak po nastartování to tu hodnotu už má a drží si jí.

    Myslíte, že mám KO termostat? Mě to totiž rozčiluje jelikož ze zásady a principu nehoním auto studený a naložím mu až kolem 50-60 stupňů vody.
    Jen nevím kdy to tak zhruba je jelikož myslím, že můj termostat je asi KO, když takhle špatně ukazuje.
  • sebo 1.8 16V
    No ale sa ti zase otvori a nevykúri .Ak budeš meniť znova zožeň Behr aj keď bude mechanik tvrdiť ze ten "vernet" je lepši :)"vlastná skúsenosť " aj tak som si dal namontovať behr a platil len za prácu
  • Heretic20V
    dik doufam ze ten termostat neco vydrzi :)
  • Honza
    Behr je hlavně to co tam šlo ve fabrice..)
  • sebo 1.8 16V
    82 alebo skorej 83 mali staršie verzie ale 20V myslím len 88C .Niektoré lacnejšie termostaty sa majú problém trafiť do deklamovanej hodnoty

    Ja mam behr a vyšiel ma ešte menej a teplota postupne klesá z 95 až do súčasnej 92 hádam za 2 roky bude na 88:) .Behr ma jednu výhodu neostáva otvorený úplne ani keď odchádza
  • K0K1N 20VT
    Je to normalni
  • Heretic20V
    Zdravim vsechny priznivce FC umrel mi termostat auto se vubec nedokazalo ohrat.. tak jsem ho dal do servisu borec mi tam dal termostat znacky "WAHLER" a vsiml jsem si ze mi teplota nedostane na 90 A drzi na cca 82° proste lehce pod polovinou je neco spatne ?nebo to je normalni jev ? Stary termostat drzel 90° nez umrel... diky